Campania VL „Ei ţin Galaţiul în viaţă!”/ Arhitectură navală de calibru internaţional

Campania VL „Ei ţin Galaţiul în viaţă!”/ Arhitectură navală de calibru internaţional
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Compania gălăţeană NASDIS a ajuns la o cifră de afaceri de două milioane de euro în domeniul proiectării pentru industria navală * Printre clienţi, companii străine de renume în domeniul transporturilor, comerţului sau al exploatării de petrol şi gaze * Aproape 40.000 euro plăteşte firma în fiecare lună, sub formă de taxe şi impozite


Înfiinţată în 2006, firma gălăţeană NASDIS (Naval Arhitecture Ship Design and Information Structure) a devenit un pol de excelenţă în domeniul arhitecturii navale, a proiectării de nave şi gestiunea datelor. Acest lucru se reflectă în contractele pe piaţa internaţională a construcţiilor navale, fie că vorbim aici de nave comerciale sau militare, nave de pasageri, megayahturi sau structuri offshore destinate industriei de petrol şi gaze. Acest lucru se reflectă într-o cifră de afaceri de peste două milioane de euro anual, dar şi în păstrarea la Galaţi a unui nucleu de aproape 60 de specialişti de primă mână în domeniul ingineriei navale şi IT&C.

Ingineri de cursă lungă

Compania a fost înfiinţată de Ion Stroe, Liviu Crudu, Bogdan Grigorovici şi John Wright, un lucru demn de remarcat fiind acela că, fie şi la aproape două decenii de activitate, cei patru au rămas împreună. E un lucru destul de rar pentru mediul de afaceri gălăţean, în care se întâmplă adesea ca partenerii unor companii ce încep să aibă succes să se „canibalizeze” între ei. „Cum am reuşit? A contat foarte mult ca principiile originale să fie păstrate şi întreţinute corespunzător. Am pus interesele firmei deasupra celorlalte şi nu am renunţat niciodată la spiritul de colegialitate, indiferent dacă suntem sau nu acţionari. A nu se înţelege că evoluţia firmei a fost o plimbare de voie, orice firmă, din orice domeniu, are suişurile şi coborâşuri corespunzătoare, mai ales pe o piaţă atât de volatilă ca industria navală, dar profesionalismul şi dorinţa de a ne menţine pe aceste pieţe ne-au furnizat imboldul necesar pentru a găsi soluţii care să păstreze integritatea firmei”, ne-a declarat Ion Stroe, care este principalul acţionar şi manager al NASDIS.

Direcţii de dezvoltare

Ideea de a face faţă concurenţei internaţionale a fost din start temelia pe care s-a construit NASDIS. Pilonii de dezvoltare au fost selecţia personalului, generarea unei infrastructuri IT&C moderne şi, desigur, consolidarea reputaţiei companiei pe piaţă şi implicarea în proiecte importante la nivel internaţional. În ceea ce priveşte personalul, avantaje în consolidarea firmei au fost deopotrivă valoarea Galaţiului, ca important centru în construcţiile navale, dar şi existenţa facultăţii de specialitate, singura, de altfel, din ţară, din cadrul Universităţii Dunărea de Jos. Prin urmare, mediul universitar a fost o primă sursă de recrutare a viitorilor specialişti, dar l-a fel de important a fost şi personalul atras din alte zone economice. „Am avut capacitatea de a menţine un nucleu permanent de ingineri cu experienţă, pe lângă care cei mai tineri să înveţe, să se perfecţioneze şi să se integreze în companie. Apoi, contează foarte mult mediul de lucru pe care îl creezi colegilor, maniera de management, lucrările în care sunt implicaţi şi, nu în ultimul rând, banii. În final, toate acestea înseamnă senzaţia de siguranţă şi confort, care să motiveze oamenii să profeseze la un nivel cât mai înalt”, ne-a explicat managerul NASDIS.

Parteneri de "calibru" mare

Aşa se face că, în ciuda crizei internaţionale care a marcat piaţa navală după 2008, NASDIS a avut capacitatea de a se menţine pe piaţă. Cu modestie, Ion Stroe spune că firma pe care o conduce a înregistrat „un succes rezonabil”, dar în fapt e vorba de mai mult decât atât. În prezent, firma a ajuns la nu mai puţin de 10.000 de ore de proiectare pe lună şi are un portofoliu de parteneri de afaceri „de calibru mare” în domeniul industriei navale internaţionale. De exemplu, în sectorul proiectării pentru navele de pasageri, compania gălăţeană a avut proiecte pentru marile grupuri Fincantieri (Italia) şi STX (Franţa). Megayahturile, nave extrem de sofisticate, au fost, de asemenea, o piaţă bună pentru NASDIS, dovadă colaborările cu nemţii de la Blohm+Voss, HDW sau Macor Marine. Nu în ultimul rând, pentru navele offshore, NASDIS are la activ colaborări cu diviziile din Emiratele Arabe ale companiei Saipem, dar şi cu GVAC Sweden. Practic, în prezent, mai bine de 80 la sută din lucrările NASDIS sunt destinate pieţei externe, dar nici colaborările pe piaţa internă nu sunt neglijate, NASDIS având colaborări şi cu companii sau şantiere navale autohtone.

Performanţe financiare

Performanţele pe piaţa internaţională se reflectă în rezultatele financiare ale NASDIS. De exemplu, în 2013, conform datelor depuse la Ministerul Finanţelor, compania a atins o cifră de afaceri de 8.358.331 milioane de lei şi un profit net de 454.988 lei. Sume importante au intrat şi la bugetele publice. „În actualul context legislativ românesc, NASDIS plăteşte în total între 38.000 şi 40.000 de euro pe lună sub formă de taxe şi impozite”, a arătat managerul Ion Stroe. Anul trecut, compania a plătit taxe şi impozite de nu mai puţin de 417.794 euro!

Cum se pot dezvolta afacerile

Dacă este să se refere la mediul de afaceri gălăţean, managerul NASDIS consideră că Galaţiul mai are încă poli de dezvoltare ce trebuie valorificaţi, unul dintre ei fiind, desigur, cel naval, unde deja s-au ridicat o serie de companii de succes ce imprimă un ritm activ pe această piaţă. „Dar am convingerea că şi alte domenii, pe măsură ce efectele crizei economice se vor mai diminua, vor putea să-şi revină. Trebuie însă să identificăm zonele de interes, zonele care sunt active, să cunoaştem jucătorii de pe aceste pieţe şi să-i aducem în legătură cu firmele gălăţene. Iar aici cred că un rol important revine unor entităţi precum Camera de Comerţ, Patronatul IMM-urilor sau ANCONAV”, a arătat managerul NASDIS, Ion Stroe. Dar la fel de importantă este zona politică şi administrativă: „Suportul pe care îl aşteptăm şi care, în unele cazuri, s-a şi confirmat, este de a genera, de exemplu, o impozitare corectă a mediului de afaceri, dar la fel de important este de a promova Galaţiul, de a-l susţine şi recomanda pentru investiţii.”

PROFIL DE MANAGER – Ion Stroe

În vârstă de 57 de ani, Ion Stroe a absolvit în 1981 Facultatea de Nave din cadrul Universităţii Galaţi. Timp de patru ani a lucrat în Şantierul Naval Galaţi, apoi, în perioada 1984 – 2006, a lucrat la ICEPRONAV, unde a ajuns până în funcţia de director tehnic. În 2006, alături de partenerii săi, a pus bazele NASDIS, îndeplinind funcţia de director general al companiei.


FIŞA AFACERII – NASDIS

Domeniu: arhitectură navală, proiectare navală şi gestiunea datelor
Cifră de afaceri: 8.358.331 lei
Profit net: 454.988 lei
Număr de angajaţi: 57
Taxe şi impozite: 40.000 euro/lună

Vezi si alte articole din campania "Ei ţin Galaţiul în viaţă!":

Campania VL „Ei ţin Galaţiul în viaţă!”/ Cum se fac bani în porturile gălăţene

Campanie VL "Ei ţin Galaţiul în viaţă"/ Conserve, performanţă şi sute de locuri de muncă (FOTO)

Campania VL "Ei ţin Galaţiul în viaţă!"/ Afacerea care nu crede în cuvântul criză

 

Citit 8294 ori Ultima modificare Marți, 20 Mai 2014 18:11

2 comentarii

  • postat de x
    Miercuri, 21 Mai 2014 11:31
    92.87.201.***
    Cautati si alte articole in care s-au prezentat astfel de firme care sustin economia orasului si se va vedea o diferenta cel putin in comentariile adaugate..... felicitari unei astfel de firme!
    0
    18
    Raportează
  • postat de Vali
    Miercuri, 21 Mai 2014 06:31
    5.13.230.***
    Respect domnului profesor Liviu Crudu. La fel si celorlalte cadre didactice de la Nave, implicate in activitati economice care aduc plusvaloare si continua traditia industriei navale la Galati.
    0
    22
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.