Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
9 comentarii

* O firmă din Buzău va finaliza, în doi ani, contra sumei de 16 milioane de lei, lucrările rămase neterminat * Se vor repara peroanele, pasarelele de acces şi reţelele de utilităţi, dar se va electrifica şi linia Doaga - Tecuci - Barboşi


Imediat după Revoluţie, gălăţenii au sperat că vor putea circula civilizat, la fel ca în Vest, mai ales după ce începuseră lucrările la noua gară. În cei mai bine de 25 de ani care au trecut de atunci, lucrările au stagnat însă de mai multe ori. Chiar dacă s-a construit o nouă clădire, s-a terminat şi construcţia sediului Regionalei, totuşi fondurile nu au fost niciodată suficiente pentru finalizarea lucrărilor.

Săptămâna trecută însă, CFR SA a făcut anunţul aşteptat de toţi gălăţenii ce îşi doreau să poată circula în condiţii civilizate. Astfel, potrivit informării primite din partea companiei, o firmă din Buzău va termina, în doi ani, contra sumei de 16 milioane de lei, lucrările începute de mai bine de un sfert de secol.
Potrivit oficialilor companiei, cu aceşti bani se va realiza „electrificarea liniei CF Doaga-Tecuci-Barboşi, inclusiv un dispecerat pentru coordonarea activităţii în complexul CF Galaţi”.  De asemenea, potrivit purtătorului de cuvânt al CFR SA, Oana Brânzan, peste doi ani gălăţenii vor putea aştepta trenul în condiţii cât se poate de civilizate. “În cadrul proiectului se vor executa lucrări de construcţii noi de peroane, copertine şi pasarela de acces la peroane, reparaţii la peroanele şi copertinele existente, lucrări de sistematizare pe verticală, reţele de apă, canalizare şi electrice, instalaţii de supraveghere video şi alarmare, conform proiectului tehnic de execuţie pus la dispozitie de beneficiar”, a declarat, pentru "Viaţa liberă", reprezentanta CFR SA.

Poveste fără sfârşit

Modernizarea gării din Galaţi a început în urmă cu mai bine de un sfert de secol. Proiectul iniţial prevedea punerea la pământ a vechii clădiri, care la momentul respectiv era considerată prea mică pentru necesităţile unui oraş precum Galaţiul, şi înlocuirea ei cu o alta, înaltă de două etaje. De asemenea, urmau să fie reabilitate şi peroanele existente, dar să se şi construiască unele noi. Investiţia a fost aprobată în luna aprilie a anului 1988, fiind unul dintre ultimele proiecte ale epocii comuniste, având o valoare iniţială de 450 milioane de lei (vechi, n.r.). Lucrările de execuţie au fost întrerupte apoi în perioada 1997 - 2000. Între 2001 şi 2003 au fost reproiectate soluţiile tehnice de execuţie la majoritatea obiectivelor neterminate, pentru a fi în concordanţă cu actualele cerinţe şi tehnologii. De asemenea, a fost recalculat devizul general al obiectivului, acesta fiind stabilit în 2002 la suma de 310 milioane de lei noi, fără TVA. Termenul programat pentru finalizarea lucrărilor era 2013, însă din diverse motive acesta a fost depăşit. Motivul principal pentru care nici la această dată lucrările nu au fost finalizate este însă legat de soarta constructorului care a avut pe mână investiţia, respectiv UNICOM, societate intrată în faliment.

Firmă specializată în... autostrăzi

Potrivit Registrului Comerţului, SC Construcţii Complexe Buzău SA, firma care va relua lucrările la Gara CFR Galaţi este o firmă specializată în construcţia de drumuri şi autostrăzi, înfiinţată în anul 2000, cu o cifră de afaceri pe anul 2013 situată la valoarea de 4.617.143 de lei. În ultimul an, cei 35 de angajaţi ai firmei au reuşit să producă un profit brut cifrat la 182.202 lei.

Citit 4176 ori Ultima modificare Marți, 23 Septembrie 2014 17:50

9 comentarii

  • postat de coxar Miercuri, 24 Septembrie 2014 20:59 92.85.144.*** Link la comentariu
    0
    7

    Linia este electrificate deja, doar o statie electrica de la Hanu Conachi trebuie facuta.

    Raportează
  • postat de Distrugerea CFR-ului cu buna stiinta, continua inca! Miercuri, 24 Septembrie 2014 19:08 5.13.159.*** Link la comentariu
    3
    5

    Ii invit pe domnii de la CFR, aia sus pusi, sa circule pe Galati-Tecuci cu regio! Cu chestiile alea, pe care nu stiu cum le putem numi, ce seamana cu niscaiva utilaje! Este unul albastru, si alte doua legate, rosii!! Scot zgomote infernale, din toaleta razbat mirosuri ingrozitoare, ce se raspandesc in tot ,,vagonul”, arata oribil, si te coci in ele vara.... probabil iarna e zapada inauntru!
    Intradevar, mai este si o rama electrica care are cat de cat ceva confort, macar de clasa a3-a!
    Si acum stau si ma intreb la ce ne mai trebuie gara, daca in cativa ani vor circula doar controlorii si mecanicii cu trenul!? Ca cine sa mai circule cu asemenea relicve pe roti, gunoaie fabricate in anii 60, casate prin occident, cu viteza medie de 30 km/h, in niste conditii mizere, cu intarzieri, indiferent ca e vara (fiind cica prea cald, sau iarna ca e ba prea frig, ba prea multa zapada), astfel incat sa faci de la Galati la Tecuci (vreo 80 km) 2h.21m, cand cu mijloace auto faci maxim o ora jumatate!!!???

    Raportează
  • postat de Locuitor din Galati Miercuri, 24 Septembrie 2014 15:51 86.124.201.*** Link la comentariu
    2
    3

    Exact... ma intrebam asa retoric:) dar daca nu se poate citi si printre randuri....asta e!

    Raportează
  • postat de tzarcovnicu santana Miercuri, 24 Septembrie 2014 15:20 5.13.212.*** Link la comentariu
    4
    2

    Domnule @, domnul Locuitor din Galati a afirmat o stare de fapt. Nu este nevoie de cunostinte financiar-contabile ca sa spui ca dracu-i negru. Dar, cum se vede treaba, trebuie sa aiba si diavolul un avocat.

    Raportează
  • postat de @Locuitor din galati Miercuri, 24 Septembrie 2014 11:38 193.230.156.*** Link la comentariu
    3
    8

    domnule "Locuitor din galati", ma faceti sa rad....tare de tot.....apropos, ia mai documentati-va putin si apoi intrebati de director (care? ca sunt mai multi? si ia mai documentati-va pe unde-si au birourile....) si inca ceva-ce stiti despre falimente si felul in care declararea unui faliment produce efecte? (apropos de strangerea gunoaielor...). deci,. intai studiati, abia pe urma vorbiti.....
    cat despre lucrarea de la gara, este intr-adevar, DE TOT RASUL SI DE TOT JEGUL. iar institutiile abilitate ale statului normal ca dorm, acum este campanie electorala, altele sunt comenzile.....

    Raportează
  • postat de vecinu de la doi Miercuri, 24 Septembrie 2014 11:31 5.13.163.*** Link la comentariu
    1
    11

    dupa ce se vor termina lucrarile la "noua" gara nu inseamna "că vom putea circula civilizat, la fel ca în Vest"...nicidecum si niciodata cu trenul.

    Raportează
  • postat de Locuitor din Galati Miercuri, 24 Septembrie 2014 10:35 86.124.201.*** Link la comentariu
    0
    9

    Daca Unicom a dat faliment de ce nu-si strange santierul parasit de acolo?? De 10 ani vad pe fereastra numai constructii provizorii hidoase pe care doar vantul le ma da pe jos din cand in cand...... nici macar pazite nu mai sunt.
    Domnul director din cladirea garii oare nu le vede, sau are vedere pe partea opusa??

    Raportează
  • postat de cir Miercuri, 24 Septembrie 2014 08:41 83.103.186.*** Link la comentariu
    10
    3

    Dupa cosmarul trasportului pe linia Barlad de dinainte de 1989, nu am nici un fel de placere sa mai calatoresc cu CFR. Ca sa fiu sincer, din 1998 nu am mai mers cu trenul.

    Raportează
  • postat de io Miercuri, 24 Septembrie 2014 08:33 5.13.135.*** Link la comentariu
    1
    16

    O parte din linia Tecuci-Barboşi este electrificata deja si asta se vede foarte bine cand mergi cu masina pe DN25 Galati-Tecuci, doar ca cei de la CFR nu stiu cum sa mai sifoneze niste bani.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.