Văduviţi, din nou, de INFRASTRUCTURĂ! Galaţi şi Brăila, doar o anexă la bugetul ţării

Văduviţi, din nou, de INFRASTRUCTURĂ! Galaţi şi Brăila, doar o anexă la bugetul ţării
Evaluaţi acest articol
(12 voturi)

* Proiectele majore de infrastructură vor ocoli şi în 2016 cele două oraşe de la Dunăre * În prag de alegeri, parlamentarii gălăţeni şi brăileni anunţă că îngroapă "securea războiului" şi susţin conurbaţia Galaţi-Brăila. Să îi credem?


În timp ce Transilvania beneficiază de atenţie sporită din partea guvernanţilor la marea împărţire a banilor şi se poate mândri cu proiecte importante atât în ceea ce priveşte infrastructura rutieră, cât şi cea feroviară, judeţele Galaţi şi Brăila abia pot spera la alocări de fonduri pentru studiile de fezabilitate ale mult-promisului drum expres, care să lege cele două judeţe, şi centurilor ocolitoare aferente celor două oraşe.

Cele trei obiective extrem de importante pentru zona noastră, veşnic promise de politicieni (cu precădere în campaniile electorale), dar nerealizate, motiv pentru care puţini dintre gălăţeni şi brăileni mai cred în transpunerea lor în realitate, au fost promovate prin intermediul unor amendamente la bugetul de anul viitor de către deputatul brăilean Silviu Dorin Petrea.

Dacă în primă fază amendamentele au fost acceptate, ulterior, parlamentarii responsabili cu finanţele le-au respins, întrucât în bugetul din 2016 nu erau prevăzute fonduri pentru aceste proiecte, fapt confirmat chiar de deputatul brăilean. Silviu Dorin Petrea ne-a spus, în schimb, că "am găsit un artificiu, prin care am convins Ministerul Transporturilor de utilitatea acestor proiecte şi nevoia zonei noastre de dezvoltare, astfel că Ministerul Transporturilor şi le-a asumat printr-o anexă în cadrul bugetului".

Ulterior, parlamentarul brăilean a postat pe Facebook: "Deoarece cele două judeţe au în comun aproximativ 1.000.000 de locuitori (cinci la sută din populaţia României) şi au 26 de parlamentari (aproximativ cinci la sută din Parlamentul României), am cerut, pentru demararea proiectelor comune, aproximativ cinci la sută din bugetele ministerelor Transporturilor şi Dezvoltării. Cu eforturi şi negocieri comune, am reuşit includerea în anexa Ministerului Transporturilor a studiilor de fezabilitate pentru drumul expres Galaţi - Brăila şi pentru cele două centuri ocolitoare ale oraşelor, ca un preambul în demararea proiectului "Sistemul urban Galaţi - Brăila"".

Asta înseamnă că zona noastră va mai rămâne mult timp cu mâna întinsă către investitori, întrucât, în lipsa unei infrastructuri care să ne lege de restul ţării şi să faciliteze transportul, niciun om de afaceri sau companie serioasă nu vor dori să investească la Galaţi.

Politicienii anunţă un "pact istoric"

Proiectul conurbaţiei Galaţi - Brăila, pe care "Viaţa liberă" l-a susţinut, de-a lungul anilor, a fost repus, din nou, pe tapet, zilele acestea, de deputatul brăilean. Parlamentarul ne-a spus că a strâns semnături din partea tuturor celor 26 de deputaţi şi senatori din Galaţi şi Brăila - un "pact istoric", după cum l-a catalogat - pentru "realizarea Sistemului urban Brăila-Galaţi", pentru care solicitase, printr-un amendament, 100 de milioane de euro pentru studiul de fezabilitate, proiect şi utilităţi pentru obiectivul amintit.

"Putem afirma că este un moment istoric, dacă ţinem cont de „rivalitatea legendară” dintre cele două oraşe, întreţinută de-a lungul anilor, în special de clasa politică. Va fi un drum lung, dar primul pas a fost realizat: acordul şi voinţa politică! Trebuie să înţelegem că aceste proiecte nu se vor putea realiza peste noapte şi că, din contră, odată începute vor fi proiecte de dezvoltare continuă. Este momentul să sădim un proiect, la umbra căruia poate nu vom sta niciodată", a spus deputatul brăilean.

Ce se va alege din frontul comun al parlamentarilor din zona noastră, rămâne de văzut. Dacă politicienii se vor rezuma doar la declaraţii, semnături pe hârtie şi postări pe Facebook, este clar că zona metropolitană Galaţi-Brăila, dar şi proiectele majore de investiţii nu se vor putea realiza prea curând. Un apel la unitate a făcut, în anii trecuţi, în repetate rânduri, şi senatorul gălăţean Paul Ichim, unul dintre cei mai înfocaţi susţinători ai acestui proiect, însă în lipsa unui front comun real în spate, au rămas doar declaraţii consemnate de publicaţiile din zonă.

Citit 4905 ori Ultima modificare Marți, 22 Decembrie 2015 01:03

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.