Epava „Transilvaniei” merge la… Constanţa

Epava „Transilvaniei” merge la… Constanţa
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

*  Deşeurile metalice rezultate în urma operaţiunilor de ranfluare au fost adjudecate prin licitaţie pentru 1,5 milioane de lei *

Ultimul drum al epavei navei „Transilvania” va fi la Constanţa. În urma unei licitaţii desfăşurate, pe 19 august, la sediul Direcţiei Generale a Finanţelor Publice (DGFP) Galaţi, „rămăşiţele lumeşti” ale navei, adică deşeurile rezultate în urma operaţiunilor de ranfluare, au fost adjudecate de firma Jaguar Trading SRL din Constanţa, având ca obiect de activitate reciclarea fierului vechi.

Concurenţa pentru atribuirea drepturilor de valorificare a „fantomei de metal” a fost destul de mare. Nu mai puţin de 7 firme - trei din Galaţi şi câte una din Râmnicu Vâlcea, Gorj, Buzău şi Constanţa - au intrat în licitaţia ce a avut o valoare de pornire de 847.700 lei, cantitatea de fier vechi estimată fiind de aproximativ 3.460 tone. A fost nevoie de nu mai puţin de 77 paşi pentru desemnarea câştigătorului final.

Jaguar Trading şi-a adjudecat epava la un preţ de 1,5 milioane lei, adică aproape dublu faţă de valoare de pornire. Firma constănţeană va prelua marfa pe măsură ce resturile metalice vor fi scoase din apele Dunării. Până în prezent, au fost scoase două tronsoane din epavă, un al treilea segment fiind tras la mal pentru a fi secţionat în bucăţi mai mici.

„S-a început tăierea unui al patrulea tronson şi, la fel, pentru că are o dimensiune foarte mare, el va fi tras la mal pentru a fi secţionat în bucăţi mai mici şi mai uşor manevrabile”, ne-a declarat Mihai Ochialbescu, directorul general a Administraţiei Porturilor Dunării Maritime (APDM) Galaţi.

După cum „Viaţa liberă” a mai scris, între APDM Galaţi şi Superquatro Grup, executantul lucrărilor de ranfluare, a fost încheiat un contract de  3,8 milioane de euro, plata urmând să se facă după finalizarea operaţiunii. Termenul final pentru executarea lucrării este 23 octombrie. În cazul în care se depăşeşte această dată se aplică penalităţi de aproape 1.000 euro pe zi.

Nava „Transilvania”, destinată croazierelor pe Marea Neagră şi Marea Mediterană, şi-a găsit sfârşitul pe 9 septembrie 1979, când din cauza unei ancorări defectuoase, pe fondul scăderii apelor, s-a răsturnat în Portul Comercial, blocând total danele 18-21.

Deşi ea aparţinea unei companii de stat, în mod oficial are în prezent statutul de „navă abandonată” şi astfel sarcina de a valorifica ce a mai rămas din epavă a revenit DGFP Galaţi.

Procedura de atribuire a drepturilor de valorificare a deşeurilor metalice se referă la întreaga cantitate de fier vechi rezultată de pe urma lucrărilor de ranfluare.

Citit 1731 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.