Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
5 comentarii

Argintiu, cu nişte frumoase autocolante verzi, de o aleasă vibraţie ecologică, autobuzul electric şi-a făcut apariţia pe străzile Galaţiului. „Suntem prea săraci ca să cumpărăm lucruri ieftine!” a declarat ţanţoş primarul Marius Stan, dând de înţeles că Experimentul Autobuzul s-ar putea lăsa până la urmă şi cu niscaiva achiziţii publice.
Cât priveşte „sărăcia”, într-adevăr, simplii gălăţenii poate că nu sunt de invidiat, dar în ceea ce priveşte municipalitatea nu se poate spune că, în ultima perioadă cel puţin, a dus lipsă de paralale. Că doar o bună parte din fondurile pentru investiţii au rămas neatinse, cu toate că de făcut ar fi, slavă Domnului, multe de făcut în târgul acesta! Cât priveşte partea cu „nu cumpărăm lucruri ieftine”, aici primarul are dreptate. Păi, nu mai departe de acum câteva zile s-a finalizat în Galaţi, prin dreptul Parcului Viva, prima trecere de pietoni supraînălţată din mandatul acesta! Lucrările au fost făcute de societatea locală, Ecosal, dar credeţi că ne-am coborât până la lucruri ieftine? Păi, dacă e supraînălţare, supraînălţare să fie! Nota de plată pentru minunea de pe carosabil a fost de nu mai puţin de 45.000 lei! Da, aţi citit bine, fix 450 milioane de lei vechi au costat zece centimetri de asfalt în plus pus peste trecerea de pietoni! S-au pus, cică, şi nişte leduri, dar cu 450 de milioane de lei vechi se putea cumpăra şi o farfurie zburătoare!
Dar de ce să vorbim noi de farfurii zburătoare, când viitorul e aici, aproape, şi va veni experimental cu autobuzul electric pe traseul 104! Că, la o adică, aşa grozăvie a tehnicii ar avea un preţ dublu faţă de un troleibuz obişnuit şi că nici un oraş în care s-a făcut acest experiment nu s-a băgat la aşa afacere, în ciuda promisiunilor unor economii viitoare, nu contează! Nu contează nici că, în Consiliul Local s-au bătut deja palma pentru achiziţia a vreo 14 troleibuze, că doar ce se face se poate şi desface!
Întâmplarea a făcut ca, la cursa inaugurală a autobuzului electric să participe şi doi cetăţeni străini, englezi. Au explicat oamenii, cu un entuziasm mai reţinut decât al autorităţilor, că autobuzul electric o fi el bun în teorie, dar în practică mai eficientă s-a dovedit folosirea clasicelor troleibuze şi mai ales tramvaie, evident în variantele lor modernizate, nu ca ale care zac în triajul Transurbului. Dar, la noi, de ce să vorbim despre aşa ceva? Doar cablurile de la firele de transport nu au mai fost înlocuite de prin anii ’80, cât despre şinele de tramvai, ce să mai spui? Nici acum nu s-a descâlcit misterul celor vreo 360 de metri de şină de pe strada Basarabiei, dintre Coşbuc şi Basarabiei care, deşi chipurile în acte are 13 ani, arată de parcă ar fi de… 60 de ani, în condiţiile în care durata de folosinţă este de 40 de ani!
Prin urmare, de ce să ducem până la capăt refacerea infrastructurii de transport când, uite, la orizont apare autobuzul electric. Tichie cu leduri îi trebuie primarului, că în rest, pentru autobuzele cele de toate zilele merg şi nişte SH-uri. Eventual, poate tot unele din alea galbene, puturoase, fără geamuri de aerisire şi cu scaune mustind de tot felul de duhori. Mai că-ţi vine să o iei pe jos. Dar pe unde s-o iei, că şi trotuarele au fost „modernizate” prin unele zone până s-a ales de tot praful de ele. Ce să-i faci, nu suntem toţi chiar atât de săraci ca să mergem cu limuzina!

Citit 1446 ori Ultima modificare Marți, 03 Iunie 2014 21:30

5 comentarii

  • postat de infinity-jeep Miercuri, 04 Iunie 2014 20:22 5.13.164.*** Link la comentariu
    1
    1

    oooo campionule baga un pic de 69 si poate pui de un pod peste apa ...........haide limbuta afara si 69 pana la pod

    Raportează
  • postat de Mihai Miercuri, 04 Iunie 2014 11:46 213.218.53.*** Link la comentariu
    0
    3

    Eu ma bucur de initiativa daca vor fi inlocuite acele fabrici de fum ambulante care circula in prezent.

    SI V-AM MAI RUGAT SA SCHIMBATI CAPTCHA CA E CEL MAI GREU DE NIMERIT DIN CATE AM VAZUT ....

    Voi il nimeriti din prima ?

    Raportează
  • postat de pentru Mersul pe jos Miercuri, 04 Iunie 2014 10:48 86.124.200.*** Link la comentariu
    9
    8

    1.In 2013 Primaria Galati a folosit doar 75 la sută din fondurile bugetare alocate pentru investitii. In primul trimestru din 2014 a folosit doar 15 la sută din fondurile pentru investitii.... Cat priveste "raspunderea in fata legii" a CL şi primarului pentru proasta gestionare a treburilor publice, o sa astepti matale mult si bine. Alesii locali, oricare ar fi ei, ar trebui sa raspunda in primul rand in fata cetatenilor, lucru care, din pacate, nu prea s-a intamplat in ultimii ani, iar acesta este unul dintre motivele pentru care Galatiul a ajuns in starea jalnica in care se afla acum.
    2.Daca dumneata crezi ca se justifica sa dai 45.000 de lei pe un val de asfalt, atunci chiar ca ai OZN-uri in cap.
    3.Experimente gen autobuzul electric pot fi, teoretic, binevenite. Dar, la modul practic, asta e "tichia de margaritar" de pe capul unui transport public aflat inca departe de standardele minime de civilizatie. Cat priveste transportul ecologic/electric, in majoritatea oraselor europene cu pretentii s-a optat pentru introducerea tramvaielor - sunt mai ieftine, au o capacitate de transport mai mare, viteza mai mare in conditii de siguranta, pot acoperi distante foarte lungi etc.

    Raportează
  • postat de Mersul pe jos, face........ginditul sanatos ! Miercuri, 04 Iunie 2014 09:38 84.117.45.*** Link la comentariu
    3
    10

    Rog conducerea acestui cotidian ca inainte de a le mai da liber la scris (mai ales la rubrica EDITORIAL ) unor anumiti reporteri , sa le organizeze , un CURS DE LOGICA FRAZEI. Tema : " Cu ce incepi cu aia termini". Ca altfel se cheama , batut campii , cu sau fara gratie.
    Exemple:

    - " autobuzul electric si-a facut deja aparitia pe strazi.................primarul.......da de inteles ca s-ar putea lasa cu niscaiva achizitii". Pai , ce faci nene , incepi cu una si termini cu alta ?Ori avem , ori nu avem inca.

    - " cat priveste saracia intradevar , simplii galateni poate ca nu sunt de invidiat" . V-o spun sincer ca nu sunt de invidiat . Asta fara nici un poate.

    Iertati-mi domnule editorialist , ochiul critic , dar atacul asupra modului de distribuire bugetara, atunci cand nu va pricepeti si mai ales la jumatatea anului , va face necredibil , chiar hazliu in demersurile comparative de pret.

    Chiar , ca va vad priceput . Cat o mai costa un O.Z.N. in Autohaus-uri pe Marte , daca la Galati este doar 45 000 ron? Dar un set de bujii spatiale ?

    Vedeti ce periculos este sa mergi pe muchia frazei intre serios si ridicol? Este ca si cum ati cauta sa prindeti din urma "o aleasa vibratie ecologica" . Dumneavoastra ati spus asta in prima fraza , nu eu.

    Eu cred in continuare ca intentia editorialului a fost constructiva, cred ca e bine sa avem si autobuze electrice si troleibuze si tramvaie . Toate noi si nu resturi aruncate de prin Germania ori Olanda.

    Cat priveste executia bugetara , avem un Consiliu Local , o Primarie si nu in cele din urma o legislatie in fata careia cei care irosesc banul public , raspund .

    Dumneavoastra ar trebui doar sa consemnati iar noi sa citim si sa comentam . Fie ca asta place sau nu !

    Raportează
  • postat de Renegatul Miercuri, 04 Iunie 2014 07:18 70.208.195.*** Link la comentariu
    0
    10

    Pai daca vor voturi, trebuie sa faca si edilii ceva pentru electorat...macar sa se bucure lumea de autobuze electrice pe toate liniile, care sper sa aiba AC functionabil.

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.