Pentru Bucureşti, Galaţiul există doar la alegeri

Evaluaţi acest articol
(19 voturi)

2017 a fost deja lăsat în urmă, iar un calcul simplu arată faptul că, anul trecut, în România, au fost recepţionaţi doar 15,4 noi kilometri de autostradă. În actualul ritm, probabilitatea ca Galaţiul sau chiar toată regiunea Moldovei să vadă o autostradă în viitorul apropiat tinde spre zero.

Este astfel mai limpede ca oricând că pentru politicienii de la Bucureşti, adică pentru cei care hotărăsc ce direcţie iau fondurile destinare dezvoltării infrastructurii rutiere, Galaţiul există doar o dată la patru ani, atunci când se numără voturile. În rest, suntem lăsaţi în mod voit într-un soi de izolare care are toate şansele să ne retrogradeze dintr-o regiune săracă într-una foarte săracă.

De altfel, nu doar Galaţiul este ignorat, ci toată Moldova. S-a ajuns astfel în situaţia ca niciun kilometru de autostradă să nu lege Moldova (de unde, apropo, vin o bună parte dintre votanţii PSD-ului) de celelalte provincii istorice ale României. Recent, la propunerea insistentă a ieşenilor de a se demara autostrada Iaşi-Târgu Mureş, PSD-ul a venit cu o contra-propunere: autostrada Bacău-Braşov. Problema e că totul pare mai degrabă o diversiune menită să păstreze această regiune divizată. Argumentul constă în faptul că singurul proiect al unei autostrăzi care să lege Moldova de restul ţării aprobat de Comisia Europeană este Iaşi-Târgu Mureş. În rest, autorităţile de la Bucureşti ar trebui să finanţeze doar din surse interne o eventuală autostradă între Bacău şi Braşov, lucru imposibil, având în vedere costurile.

De oriunde ar porni însă ipotetica autostradă care să lege Moldova de restul ţării, un lucru este cert: Galaţiul nu se află în cărţi, nici măcar la nivel declarativ sau cu scopul de a crea un conflict. În timp ce declaraţiile venite de la Bucureşti sunt voit înşelătoare, cifrele, deşi seci, reflectă mult mai corect situaţia reală: atât de mult contăm pentru guvernanți încât toată Moldova a primit, în 2018, doar 2 la sută din bugetul național pentru transporturi. Cu alte cuvinte, suntem tratați cu firimituri, iar noi încă ne mai credem invitați la ospăț.

Citit 1904 ori Ultima modificare Marți, 02 Ianuarie 2018 18:37

Mai multe din această categorie:

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.