Echilibristică de trotuar

Evaluaţi acest articol
(14 voturi)
Fii primul care postează comentarii!

Gălăţenii care circulă pe două roţi prin oraş sunt supăraţi, şi pe bună dreptate, fiindcă pistele pentru biciclete mai mult nu există, iar acolo unde sunt, întreţinerea lor lasă de dorit. După cum, iar aici nu administraţia este de vină, lasă de dorit atitudinea concitadinilor, pietoni şi şoferi, faţă de vecinii lor pe două roţi. Nu o dată am văzut, prin oraş, fie pietoni care ocupau cu nonşalanţă pista pentru biciclişti, inclusiv cu cărucioarele copiilor (!), fie şoferi care nu le acordau bicicliştilor spaţiul minim necesar pentru a circula în siguranţă pe extremitatea benzii 1. Mulţi dintre noi (şi aici mă includ şi eu), deşi ne-am fi dorit o bicicletă, atât pentru a face mişcare, cât şi drept alternativă la dezastruosul transport în comun, am ezitat să ne luăm una, de frica şoferilor răi. Dincolo de supărarea, perfect justificată, a bicicliştilor, nici pietonii nu o duc foarte bine în oraş. De luni de zile, se sapă în disperare prin toate cartierele. Pe de o parte, se fac gropi pentru îngroparea cablurilor, pe urmă firma care le face uită să le mai astupe la vreme sau în parametri. Pe de altă parte, cineva din administraţie decide că trebuie refăcut trotuarul pe Brăilei, la Inelul de Rocadă, pe ambele direcţii de mers în acelaşi timp. Practic, nu ai pe unde să treci, pe jos, spre Ţiglina I şi II fără să îţi rupi picioarele, să îţi faci praf încălţările. Ce să mai vorbim de vreun căruţ de copil sau un cărucior cu rotile... De ce nu se putea face câte un trotuar pe rând, să aibă pe unde trece şi gălăţeanul obişnuit, nedeţinător de autoturism sau care pur şi simplu vrea să se plimbe? În aceeași ordine de idei, nu pricep de ce a trebuit gâtuită strada Brăilei la doar două benzi, ca să se facă lucrări la staţiile de autobuz, pe ambele sensuri concomitent. Cine a trecut în ultimele două luni prin faţa Spitalului de Urgenţă, ştie ce spun. Nu era mai normal să se lucreze întâi staţiile de pe o parte a străzii, pe urmă cele de pe partea cealaltă, astfel încât să rămână măcar trei benzi din patru disponibile? Să fii pieton în Galaţi a devenit sport extrem: fie găseşti denivelări taman în dreptul trecerilor de pietoni, fie se fac modernizări de tot râsul, cu trepte strâmbe, pavele scoase în afară şi diverse alte capcane la nivelul solului, fie, pur şi simplu, se sapă atât de mult, încât trotuarele arată de parcă ar fi fost explorate de nişte cârtiţe uriaşe. Totul în numele unei modernităţi prost înţelese şi mai deloc funcţionale.

Citit 1096 ori Ultima modificare Luni, 02 Septembrie 2019 00:41

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.