Cele mai multe dintre bucătăriile de la locul de muncă sunt mai murdare decât toaletele

Cele mai multe dintre bucătăriile de la locul de muncă sunt mai murdare decât toaletele
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Cele mai multe dintre bucătăriile de la locul de muncă sunt mai murdare decât toaletele şi pot declanşa o serie de boli grave, afirmă autorii unui studiu recent, informează dailymail.co.uk.

Potrivit acestui studiu, jumătate din bucătăriile de la locul de muncă sunt contaminate cu concentraţii periculos de mari de bacterii coliforme - bacterii prezente în fecale -, care pot declanşa maladii gastrointestinale.

Acelaşi studiu a evidenţiat faptul că peste un sfert din blaturile din jurul chiuvetelor depăşesc de patru ori concentraţia maximă admisă de bacterii coliforme.

Mânerele şi interioarele frigiderelor din bucătăriile de la locul de muncă sunt la rândul lor acoperite cu bacterii. O treime dintre aceste spaţii prezintă concentraţii ridicate de bacterii coliforme, 30% dintre cuptoarele cu microunde sunt contaminate la rândul lor, în special în jurul mânerelor şi al butoanelor.

Nici băutorii de ceai nu sunt scutiţi de aceste pericole - peste 40% dintre mânerele ibricelor din aceste bucătării sunt contaminate cu concentraţii de bacterii mai mari decât cele prezente pe uşile de la toalete.

Rezultatele acestui studiu, realizat la iniţiativa asociaţiei Initial Washroom Hygiene, au arătat că 75% din totalul suprafeţelor din bucătăriile de la locul de muncă sunt acoperite cu mai multe bacterii decât coşul sanitar dintr-o toaletă.

Studiul a fost realizat pe baza a 280 de probe recoltate din 70 de bucătării ale unor firme.

Potrivit unui alt studiu recent, o singură persoană poate contamina jumătate din totalul suprafeţelor dintr-un birou, prin atingere, până la pauza de prânz.

Cercetătorii de la Universitatea Arizona au descoperit că telefoanele, monitoarele, mesele, mânerele uşilor, fotocopiatoarele, butoanele din ascensoare şi frigiderele din bucătăriile firmelor pot fi contaminate foarte repede de un singur angajat care este bolnav.

Acelaşi studiu a dezvăluit, totodată, că o serie de măsuri foarte simple - spălatul mâinilor, folosirea unui gel antibacterian şi curăţenia zilnică a birourilor - reuşesc să reducă drastic riscul de infectare a angajaţilor.

Citit 9055 ori Ultima modificare Miercuri, 24 Aprilie 2013 15:29

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.