Să fim oameni. Chiar şi cu câinii

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)
28 comentarii

În vara asta, câinii fără stăpân din Galaţi s-au înmulţit. Nu trebuie să fii geniu ca să vezi realitatea, nu trebuie nici măcar să aibă autorităţile cifre oficiale corecte, pe care să şi vrea să le facă publice. E suficient să te uiţi bine în jur ca să vezi că noi şi noi haite au luat în stăpânire cartierele. La redacţie plouă cu sesizări telefonice şi nu numai: gălăţenii sunt supăraţi că nu se ia nicio măsură, deşi se plătesc taxe destinate rezolvării problemei. Majoritatea solicită să fie ridicaţi câinii de pe stradă, întrucât sunt un pericol atât pentru oameni, cât şi pentru câinii cu stăpân. La sfârşitul săptămânii trecute, o doamnă care locuieşte lângă fostul complex Siret îmi povestea că, în condiţiile în care dumneaei trebuie să scoată câinele la plimbare în lesă şi cu botniţă (şi, probabil, va trebui în curând să plătească şi impozit pentru el), acesta nu are nicio şansă se apere în faţa maidanezilor. Ce să mai vorbim de copii, de vârstnici? Ştiu două cazuri de copii care au fost muşcaţi în vara asta: copii care de altfel iubesc animalele şi au părinţi care, la rândul lor, i-au învăţat să preţuiască viaţa, în toate formele ei.

Recenta controversă privind eutanasierea câinilor fără stăpân pe care nimeni nu-i adoptă a împărţit din nou populaţia în două tabere: cei care apără câinii şi cei care apără oamenii. Viaţa însă, aşa cum ar fi trebuit deja să ştim, nu e pictată în alb şi negru, ci într-un număr infinit de griuri. Chiar şi dintre cei care susţin sus şi tare ideea eutanasierii, foarte mulţi, cred eu, nu ar fi în stare să ia, cu conştiinţa împăcată, decizia de a sfârşi viaţa unui animal, mai ales dacă ar trebui să-l privească în ochi. E o decizie grea, doar cine s-a confruntat direct cu aşa ceva ştie ce spun. Evident, nu mă refer aici la descreieraţii care iau mâţele de coadă şi le învârt prin aer, dându-le apoi drumul ca să vadă dacă tot în picioare cad. Aceia nu au în ei nicio fărâmă de umanitate şi îmi asum în totalitate această remarcă. Îi văd şi acum, cu ochii minţii, pe acei câţiva vecini care făceau asta în copilăria mea. Niciunul nu a ajuns bine, majoritatea au sfârşit după gratii, fiindcă violenţa împotriva animalelor nu era decât primul semn de sociopatie care avea să-i transforme ulterior în infractori violenţi. Dar oamenii care acum militează pentru eutanasiere ca singura modalitate de a strânge câinii de pe străzi nu sunt nebuni: sunt pur şi simplu disperaţi de nevoia de a-şi apăra copiii sau disperaţi de mizeria şi de bolile pe care viaţa în stradă le fac inevitabile. Îi înţeleg, deşi, personal, nu sunt de acord cu omorârea niciunui suflet.

Pe de altă parte, în condiţiile în care adăpostul Ecosal a rămas fără autorizaţie de funcţionare şi oricum e plin, iar extinderea lui e o chestiune de timp, nu prea văd cum se vor strânge câinii din stradă. Tot sterilizarea rămâne singura soluţie ca, anul viitor, să nu avem mai mulţi maidanezi decât acum. Dar sterilizarea trebuie să se extindă la câinii cu stăpân, fiindcă, nu o dată, am văzut cutii cu pui lăsaţi la container, pe străzi unde sunt doar case. Şi, la fel, am văzut nenumăraţi metişi, la a căror apariţie pe lume clar au contribuit câini de rasă. Trebuie ca legile să se aplice mai strict şi, în acelaşi timp, e nevoie de încurajarea adopţiilor, prin orice mijloc aflat la dispoziţia autorităţilor, inclusiv prin scutiri de taxe şi impozite. Ceva trebuie făcut, dar nu trebuie să uităm să fim oameni. Chiar şi cu câinii.

Citit 1590 ori Ultima modificare Duminică, 29 Septembrie 2013 17:25

28 comentarii

  • postat de Monica Marți, 04 Februarie 2014 01:15 86.121.128.*** Link la comentariu
    0
    0

    Sunt asa curioasa ce o sa rezolve Romania cu eutanasierea???Va spun eu nimic!!Ce voi chiar credeti ca o sa scapati de caini asa?Pai si ei de unde fura dupa daca nu sunt caini?De ce credeti ca se aloca atat de mult pentru un animal cand el traieste ok si cu mult mai putin?Si ne etalam pe aici ca suntem persoane "cilivizate"....hai pe bune, ROMANIA o sa ramana mereu ROMANIA pentru ca cei care locuiesc in ea sunt oameni puturosi si lipsiti de curaj

    Raportează
  • postat de piciu Sâmbătă, 05 Octombrie 2013 04:29 82.57.176.*** Link la comentariu
    1
    0

    Accidentarea unui animal si neacordarea primului ajutor se pedepseste prin lege ! Romania s-a facut de ras in Europa prin modul in care trateaza animalele (cainii , in special)Pare ca suntem o tara de analfabeti, caci nimeni nu a trecut de cl.I ("Cainele , animal domestic, este considerat cel mai bun prieten al omului).Cainele este singura fiinya care te iubeste neconditionat si pentru toata viata!

    Raportează
  • postat de dana Joi, 03 Octombrie 2013 17:04 5.144.186.*** Link la comentariu
    2
    1

    nu stau la Roma !!!!!mentin ceea ce am scris...prefer oarasul meu pitoresc cu ciini !!
    Mai vrem si intrarea in Schengen....sper sa fim refuzati pe termen lung !!!Oricum sint multe persoane nebune
    pe aici..........!!!

    Raportează
  • postat de teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 22:21 5.13.157.*** Link la comentariu
    0
    2

    Mie personal imi place sa ma plimb si copilul meu as vrea sa se poata plimba cu bicicleta prin parc fara sa fie fugarita de maidanezi. Eu acum aproximativ 5 luni am luat un catelus ce nu avea nici ochisori si era aruncat intr-un tomberon. Acum are o casa. Cu toate acestea m-am saturat de sutele de javre din strada ... doresc EUTANASIEREA cainilor bolnavi si potentiali violenti. Goliti padocurile.

    Raportează
  • postat de VLAD TEPES Miercuri, 02 Octombrie 2013 21:19 194.239.195.*** Link la comentariu
    1
    1

    DANA tu stai; in afara;?; In afara; nu ai reusit sa itelegi ce inseamna civilizatie?Ai caine cu pasaport si cip(la anagrafe) dar eu vreau sa te intreb lenjeria de corp ti-o schimbi des?TE-AI ALINIAT PINA TE-AI STRAMBAT copil nevinovat.Apropo caine cu cip ne-ai spus ca ai,dar un copilas ceva? P.S. bine ca stai; in afara;!

    Raportează
  • postat de @teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 20:34 5.13.158.*** Link la comentariu
    1
    0

    @teach

    Esti de felicitat pt recunoasterea asta, chiar si facuta printre dinti. N-avea grija, erori facem toti. Si daca tot am vazut bune intentii din partea ta plusez, rugandu-te sa nu te mai lasi cuplat pe aceasta problema a maidanezilor care e oleaca mai spinoasa. Nu se va rezolva ceva in sensul in care doresti daca vei defila aici cu aceleasi cuvinte si solutii monomane, unilaterale si simpliste dar apasat spuse, cu intoleranta chiar.
    Numai bine.

    Raportează
  • postat de teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 20:18 5.13.157.*** Link la comentariu
    1
    1

    Fie cum spui tu. Mea culpa. Oricum dana nu merita decat un foarte mare ignore ... la cat a jignit. Vina mea si vina ei si vina noastra nu schimba cu nimic situatia: sunt prea multi caini si trebuie sa inceapa EUTANASIEREA.

    60 LEI(FARA DURERE) = 2 injectii = un pericol in minus. In plus 60

    Raportează
  • postat de @teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 17:24 79.116.100.*** Link la comentariu
    1
    0

    @teach
    Ca sa-ti mai fac si serviciul suplimentar de a te lamuri unde ai jignit si ai fost badaran/prost-crescut dovedit, te citez : ,, Poti sa iti bagi cainii unde vrei tu...'' A semnala un comportament nepotrivit fata de o femeie, in cazul acesta prin limbaj, nu-i nicaieri amendat ca atac la persoana. Poate insa in viziunea ta mai speciala si contorsionata lucrurile sa-ti para astfel.
    Si ca sa-ti dovedesc ca ai si o alta fractura logica iti pun in paralel alte doua citate. Primul e din tine conform caruia ,, Italia, tara pe care o ridica in slavi ca si culme a civilizatiei,'' dupa ce Dana tocmai a afirmat in ultima sa postare ca, citez ,,Eu prefer orasul meu cu ciini,
    decit rasismul in alta tara !!!!''

    In concluzie te rog sa fii si mai rezervat cu amenintarile, mai ales ca atentia, rigurozitatea nu e nici ea punctul tau tare.

    Raportează
  • postat de teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 16:46 5.13.157.*** Link la comentariu
    0
    2

    Daca arat ca si in Italia, tara pe care o ridica in slavi ca si culme a civilizatiei, sunt oameni de acord cu ce se intampla in Romania tot eu sunt badaran. In primul rand ar trebui sa-ti masori cuvintele. Eu nu am jignit in postarile mele pe nimeni. Ceea ce ai facut tu se chiama atac la persoana, lucru interzis din start de viata-libera.

    Raportează
  • postat de @teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 16:02 79.116.100.*** Link la comentariu
    1
    1

    @teach

    Nici eu nu agreez toate punctele de vedere ale Danei dar tu esti de-a dreptul badaran, prost crescut.

    Raportează
  • postat de teach Miercuri, 02 Octombrie 2013 06:58 5.13.160.*** Link la comentariu
    2
    5

    @Dana - uneori semnezi si luck ... si multe altele. Poti sa iti bagi cainii unde vrei tu ... dar sa-i iei cu tine acolo {posibil la Roma}, in Italia. Furnizorul tau de net e cumva: Telecom Italia Wireline Services ?

    Cauta si tu pe google: cane eutanasia si vezi parerea italienilor :))

    Raportează
  • postat de Costel Miercuri, 02 Octombrie 2013 02:08 89.44.15.*** Link la comentariu
    1
    4

    Dana imi mentin parerea ca prostia ta este cronica si iremediabila.....Cand in tara asta UNII COPII abia daca au un colt de paine,nu au vazut tv in viata lor,traiesc intr-o camara 10 insi si tu vrei conditii de lux pentru niste javre....Bai retardato de asta profita ONG -urile., de pe urma unor cretini ca si tine.La cati bani primesc aceste ONG-uri ar trebui sa numai existe caini pe strazi.Dar se pare ca unele lucruri sunt prea complicate si profunde pentru tine asa ca iti sugerezi sa te duci tu in Africa cu tot cu potaia ta si credema ca in Somalia, de exemplu, aia de foame te mananca si pe tine si pe javra ta ,pe care iti sugerezi sa o pupi adanc sub coada,ca de ...sa se simta bine si ea

    Raportează
  • postat de dana Marți, 01 Octombrie 2013 21:11 95.254.197.*** Link la comentariu
    2
    1

    Huni.......e un cuvint lejer dragiii mei galateni !!!! Barbari, poate e cuvintul potrivit pentru multi ....!!!!!!!
    Aici, unde stau nu se omoara ciinii !!! sa raspund unui domn unde am fost cu ciinele ??? chiar in Galati in
    vacanta......am vazut multi ciini e adevarat, dar nu petru asta trebuie omoriti !! strinsi, si cu conditii, macar minime daca nu , bune ! Ce mai la deal la vale.......sintem vazuti aiurea de tot in afara !!!!Eu prefer orasul mei cu ciini,
    decit rasismul in alta tara !!!!!!daca voi credeti ca veti rezolva problema omorind tot.........vedeti voi, dar eu ma indoiesc ,.......vom ajunge mai rau ca Africa !!!!!

    Raportează
  • postat de caini si caini Marți, 01 Octombrie 2013 09:07 79.116.110.*** Link la comentariu
    2
    1

    Se pare ca ratiunea unora de a exista e sa pronunte in continuare, repetitiv, aceleasi cuvinte precum unii fanatici religiosi repeta fara incetare, in lipsa de alta ocupatie, numele Mantuitorului. De peste doua decenii in tara asta castiga tot mai multi adepti simplismul mental conform caruia totul se reduce la bani. Astfel vedem familii dezmembrate, curti cu garduri din tabla, inexpugnabile, de 2-3m inaltime, o economie praduita si hotie ridicata la rang de meserie. Problema maidanezilor, tocmai pt. ca e una mai complexa, presupunand diferiti pasi ce neaparat trebuie parcursi si reluati, nu poate fi redusa la eutanasiere cat timp, din urma nu se vine cu supravegherea, controlul inmultirilor. Dorinta ardenta a unora nu prea judecati de a da peste nas nu stiu caror batrane ce-si hranesc potaile pe unde apuca nu poate fi luata in seama ca expresie a opiniei publice ci ca o latratura a unora ce se indreapta catre stadiul de fiinta necuvantatoare. De asta si suntem dispretuiti in cel occident in care avem rezervate doar muncile cele mai de jos, pt. ca reducem totul la bani si orice presupune o actiune mai elaborata e sabotata de unii din noi, pe parcurs. A incepe doar sa eutanasiezi ca la abator fara sa mergi la cauza imi pare doar deschiderea unei cutii a Pandorei pe care nu stiu ce primar sau CL o va adopta.

    Raportează
  • postat de Johnescu Marți, 01 Octombrie 2013 09:04 188.27.129.*** Link la comentariu
    0
    5

    Si eu mi-am plimbat animalul prin toata Europa. Are pasaport, cip, tot ce trebuie. Dar la cat de multi caini sunt in Galati trebuie neaparat gasita o solutie. Sunt multi iubitori de caini care doar ii hranesc fara a-si asuma responsabilitati. Eu am vrut caine, il vaccinez, hranesc, sterilizez daca e cazul, samd. Tzatza Floarea de la D6 ar trebui sa faca acelasi lucru, nu doar sa-i arunce resturi.
    @Dana - tara aia civilizata care te obliga pe tine sa-ti asumi responsabilitatea probabil a avut in trecut(ala indepartat, inainte de drepturile animalelor) o atitudine barbara fata de ei, de asta nu o ard liberi pe strazi.
    Nu sunt de acord cu barbariile de vreun fel, dar trebuie gasita o solutie. Plus ca tare mi-e teama ca ce urmeaza e o noua modalitate de a stoarce bani de la stat.
    @jonathan - taxa de ecarisaj se plateste de ani buni, nu de 2 luni. Persoanele fizice platesc ceva gen 2 lei, cele juridice cateva zeci de lei. Unde-s banii aia? S-a vazut ceva din ei? Daca s-ar fi vrut, cainii ar fi disparut de pe strazi.

    O spun din nou, principalii vinovati pt numarul mare de caini de pe strazi sunt oamenii.

    Raportează
  • postat de Costel Marți, 01 Octombrie 2013 01:39 89.44.15.*** Link la comentariu
    1
    6

    DANA ESTI MAI PROASTA DECAT PREVEDE LEGEA....SA ITI EXPLIC:in tarile civilizate s-au facut urmatorii pasi:
    1.S-au strans toti cainii de pe strazi
    2.S-au lasat la dispozitie cateva zile pentru adoptie
    3.Ulterior s-au microcipat toti cainii inclusiv cei cu stapan
    4.Cei ramasi NEADOPTATI s-au EUTANASIAT.
    5.S-au introdus in lege amenzi usturatoare pentru cei descoperiti datorita microcipului cainelui ca ii abandoneaza.

    CONCLUZIA:De aia tu esti obligata dobitoaco(pt ca am mai vazut alte postari ale tale pe tema asta) sa iti vaccinezi javra,si sa te supui regulilor pentru ca daca nu faci lucru asta,aia te descopera si iti trag o amenda de nu vezi bine.Dar pt a se ajunge la acest nivel de civilizatie a inceput de la eutanasierea tuturor cainilor fara stapan si de atunci nimeni nu isi mai permite sa abandoneze cainele pe strada.

    Raportează
  • postat de gheorghe Marți, 01 Octombrie 2013 01:25 174.6.25.*** Link la comentariu
    2
    6

    Sa fim oameni inseamna sa GANDIM! Inseamna sa rationam iar ratiunea nu se limiteaza la idei si date istorice ci se foloseste si de sentimente, de capacitatea de a previziona, de a fi responsabil pentru efectele actelor, faptelor si vorbelor proprii. Ceea ce nu se observa usor printre randuri (ca sa fiu politicus) dar este chiar tragic vazand unele interventii.
    @dana (in special, cu intelegere dar in dezacord):
    Cainele are suflet??? Omul este "de vina"???
    Un ateu sau adept New Age (sa nu spun satanist cu/fara voie...) poate afirma asemenea ineptii.
    Nu stiu cati copii creste duduia "dana" da' aflam ca si-a luat cainele cu pasaport .. pe unde o fi fost..
    De aia nu are ursul coada - bani pentru tampenii si foamea dupa avutie materiala il face pe om sa coboare spre stadiul de animal/unealta vorbitoare; ii este indiferent (ori greata, sila) de cei care nu au gasit "telefonul salvator" ori relatia necesara sa ocupe o slujba sa duca o paine acasa...
    Principii de degenerati bolnavi dupa bani - ei "iubesc" ceea ce trebuie doar respectat si dispretuiesc ceea ce trebuie ajutat - omul de langa om.
    Vinovatia este de mai multe feluri dar sa acuzi (in principiu) omul ca isi face curat in jurul sau (s-au inmultit cainii hraniti de-alde aia ca "iubitorii" de caini= ingretosatii de oameni..), ei - asta chiar ca este problema de procesor "ruginit".
    Inainte de a promova sloganul "sa respectam legea statului"... mai bine cere-i statului sa promoveze VIATA cui il "tine", a omului.
    Dar ce specie dispare din eco-sistem odata cu eliminarea de javre? Maine - poimaine o sa cereti sa nu fie extirpati sobolanii (au inceput saa creasca precum pisica!), soarecii .. .ca deh - v-ati luat un "sufletel" cu voi, un hamster (de exemplu).
    Voi i-ati hranit pe maidanezi, guristii anti - eliminare; voi ii pupati si in ... si deseori vreti si slujba religioasa cand crapa animalul, exact ca un ratacit mental si o spun fara nici o bucurie.
    Daca animalul ar avea suflet, nu ar mai fi animal dar cine crede ca animalul are suflet, nici nu stie ca tocmai si-a calcat in picioare darul cel mai de pret existential. Asta doar daca nu este ateu (mason, buddhist, etc) fiindca altfel face glume verbale cu pretentii de judecata umana.
    Si e-adevarat - orice masura administrativa se adopta, altcineva se bucura sa mai scoata un ban.

    Raportează
  • postat de teach Luni, 30 Septembrie 2013 22:37 79.116.110.*** Link la comentariu
    0
    5

    Primăria Oradea a stabilit taxa de eutanasiere a câinilor vagabonzi: 60 lei/animal!

    Deci este mai ieftin decat orice tip de sterilizare(100-250 lei)

    Raportează
  • postat de teach Luni, 30 Septembrie 2013 22:29 79.116.110.*** Link la comentariu
    1
    6

    Demonstrati ca un caine steril nu musca, nu se aduna in haita si sa deranjeze ordinea si linistea publica. Cine iubeste cainii sa-i ia acasa. Sunt contra lasarii cainilor pe strada. Vreau sterilizarea lor imediata. De la 1 octombrie vreau liber la eutanasiere. Eliberati padocurile prin eutanasiere si nu prin sterilizare.

    Raportează
  • postat de caini si caini Luni, 30 Septembrie 2013 18:24 5.13.170.*** Link la comentariu
    0
    4

    @dana
    Si totusi situatia a devenit pt. multi exploziva si de nesuportat. Aici zilnic is raportate cazuri de prea multi oameni muscati. Problema nu mai e a omului care a generat aceasta situatie si care om, tot el, cere masuri exceptionale. Nu se mai poate astepta ani de zile ca prin sterilizari sa dispara treptat si acestia de pe strada, de batranete si fara urmasi. Occidentalii ii eutanasiaza tot precum ''hunii'' asa cum zici de romani ? De ce exagerezi ? E vorba doar de o actiune care sa vina la finalul unui proces de identificare, cipare, adotii si supraveghere a adotiilor si a proprietarilor, inclusiv de la case cu curti iar in final, eutanasierea pt. cei ce nu mai au loc in padocuri. Mi-e teama ca tu fiind acolo, departe nu poti intelege deloc urgenta situatiei de aici, caci securitatea ta pe strazile occidentale nu-ti e periclitata de rromi, maidanezi, etc. Din ce postezi dai impresia ca esti tot atat de irationala precum cei care, in sens contrar, stiu doar un cuvant : eutanasiere.

    Raportează
  • postat de dana Luni, 30 Septembrie 2013 17:55 95.254.197.*** Link la comentariu
    6
    3

    un articol frumos !!! Si ciinii au un suflet !!! Daca s-a ajuns unde s-a ajuns , e de vina tot omul !!!!
    Eu stau in afara, mi-am microcipat ciinele, e inscis la anagrafe in primarie (nr.microcipului, adresa, si nr.
    meu de telefon ), pt. ca asa este legea aici !! Deci eu ca roman in alta tara a trebuit sa ma aliniez legii tarii unde stau !!
    Mai mult, l-am luat in vacanta , a trebuit sa-i fac pasaport si vaccinul antirabic !!!Deci, omorirea lor -NU !!
    Ma rog, ....... e o stare emotiva ceea ce s-a intimplat cu acel copil , dar nu pentru asta trebuie sa iesim ca hunii
    sa facem razboi contra unor suflete care nu se pot apara !!Ciinele, isi apara teritoriul asa cum scrie si un alt domn !
    Asa ca .........sint alte lucruri de rezolvat in oras !!! Multe !!!!
    ,

    Raportează
  • postat de caini si caini Luni, 30 Septembrie 2013 15:42 5.13.169.*** Link la comentariu
    4
    2

    Curios e ca, sofistic, se foloseste inca argumentul cu acel copil omorat de caini. Se uita ca exista caini de rasa ce pot face dezastre legale mult mai mari in detrimentul oricui le incalca proprietatea.

    Raportează
  • postat de JEG DE TARA,jeg de judet Luni, 30 Septembrie 2013 15:19 93.118.196.*** Link la comentariu
    0
    4

    ei lasa ca stie dom primar de ce nu se rezolva problema,pt ca se papa bani , dispar cainii ,dispare si motivul sifonarii banului public ,sunt gata s-a pariez cu viata mea ca problema nu se va rezolva nici cu legea asta,javrele nu vor disparea de pe strazile Galatiului

    Raportează
  • postat de dan Luni, 30 Septembrie 2013 15:13 91.208.234.*** Link la comentariu
    0
    4

    Niciodata nu vor disparea maidanezii de pe strazi pana nu se va sista inmultirea lor. Trebuie sa fii idiot incat sa crezi ca vor disparea atat timp cat ei se inmultesc necontrolat.
    E ca si cum ai avea o inundatie in casa si tu in loc sa te duci in primul rand sa opresti apa, te apuci sa scoti apa cu farasul.
    Cat de greu ar fi sa se dea o hotarare de consiliu judetean care sa oblige toti posesorii de caini sa isi castreze animalul ( si in special femela) si sa asiguri niste conditii in acest sens? Adica un parteneriat cu medici veterinari si castrari la preturi corecte?
    In absolut fiecare cartier exista persoane care au castrat pe banii lor caini si care nu au posibilitatea sa-i ia in casa. Daca se va incepe cu ridicarea exact a acelor caini pe langa faptul ca se va descuraja initiativa de a castra caini, vor reveni altii in locul lor. Si nu cred ca ii convine cuiva sa arunce bani aiurea.
    Daca s-ar face totul cu cap problema s-ar rezolva. Problema e ca nu se vrea.
    Intr-adevar castrarea rezolva doar partial problema, dar opreste inmultirea.

    Raportează
  • postat de vgl Luni, 30 Septembrie 2013 14:36 5.13.204.*** Link la comentariu
    2
    4

    Ori lumea e tendentioasa ,ori eu nu mai inteleg de ce se invarte roata!Din cate stiu ,legea care permite eutanasierea cainilor maidanezi ,prevede ca ,,daca ei nu sunt adoptati ,in decurs de 2-3 saptamani ,abia atunci se trece la eutanasie. Daca toti cei ce militeaza ptr aceste animale(nevinovate)ar adopta cainii(cu toata responsabilitatea)ar dispare si disputa,si sifonarea banilor publici si rezolvarea tuturor problemelor aduse de cainii comunitari(muscaturi,boli, poluare fonica,sperierea persoanelor si in principal al copiilor,sau cum am vazut uciderea oamenilor)

    Raportează
  • postat de nae Luni, 30 Septembrie 2013 14:04 5.13.168.*** Link la comentariu
    3
    5

    Hai sa fim seriosi! Iar o lalaiti cu sterilizarea? De ce trebuie extins padocul, cand poate fi pur si simplu golit prin eutanasiere, in locul lui adusi de pe strada si tot asa pana curatam strazile?! Chiar ne facem ca nu stim ce avem de facut?! Mie mi-ar fi jena sa scriu astfel de tampitenii, mai ales dupa moartea unui copil. Alo, domnu' primar, se aude?

    Raportează
  • postat de gushpi Luni, 30 Septembrie 2013 12:51 109.185.183.*** Link la comentariu
    0
    5

    castrare efectuata prin serviciile de stat = 250 lei
    castrare efectuata prin forte proprii = 100 lei

    Q.E.D.!!!

    Raportează
  • postat de JONATHAN Luni, 30 Septembrie 2013 08:56 89.120.24.*** Link la comentariu
    1
    8

    1. Legea cu EUTANASIEREA a fost data pentru a se mai "misca" niste bani. Aviz doamnelor care au scris articolul. Verificati cine ia lucrarile de largire a padocurilor, si pe catzi bani. S-au nu avetzi voie sa ne spunetzi?
    2. Platim de cel putzin doua luni un serviciu care nu exista. Cel de ecarisaj. Solicitatzi la serviciul public Ecosal sa ridice un caine din Galatzi. Nu au autorizatie DSV.Putem solicita banii inapoi pe un serviciu care nu exista?
    Intrebare: Cine se ocupa de un serviciu pe care galatzenii il platesc?
    Raspuns oficial: Nimeni...

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.