Tot dăm vina pe Paştele Cailor

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Amânarea pe ultima sută de metri a evaluării naţionale programată pe trei niveluri de studii (clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a), care implică mii de cadre didactice, zeci de mii de elevi şi părinţi, pare desprinsă din filmele cu proşti. Mai ales motivul pe care ministrul Educaţiei a avut curajul să-l invoce este de tot râsul: "A fost vacanţa de Paşte, urmează vacanţa de 1 Mai şi pedagogii au recomandat să existe cel puţin una - două săptămâni de pregătire înainte de testare, ca să poată să reintre elevii în ritm".

Noi ce să înţelegem din toate acestea? Că la conducerea frâielor Educaţiei nu sunt pedagogi şi că angajaţii ministerului au aşteptat să afle asta abia acum, cu zece zile înainte să înceapă evaluările? Sau că pedagogii din minister, care au elaborat calendarul acestor evaluări (şi aşa dat publicităţii destul de târziu!), nu ştiau nici când e Paştele şi nici că 6 mai vine imediat după 1 Mai?

Întrebarea firească pe care ne-o punem e următoarea: oare de ce mai iau bani aceşti funcţionari care nu sunt în stare să întocmească măcar un calendar de examene acătării? Ce să mai vorbim de chestii mai complicate şi subtile, cum ar fi bunăoară strategii în educaţie pe termen mediu şi lung! Astea probabil vor fi gata când tovarăşii de la Ministerul Educaţiei vor fi în stare să desluşească pe calendar când va cădea Paştele Cailor.

În realitate, dacă stai de vorbă cu oamenii şcolilor, afli că problema este mult mai gravă. Aşa cum se poate vedea în modelele de subiecte, publicate şi ele foarte târziu pe site-ul ministerului, fiecare elev de clasa a II-a, a IV-a şi a VI-a va trebui să primească o ditai broşura de examen, cu ilustraţii colorate, lucru foarte greu de realizat. În plus, să spunem că ministrul va face rost de finanţare, dar cum va putea transporta în maximă siguranţă sute de vagoane cu astfel de broşuri către fiecare judeţ. Cum se va putea păstra secretul subiectelor, dacă broşurile vor fi tipărite din timp? Se ştie că au fost cazuri în care subiectele au "transpirat" chiar şi în noaptea în care au fost elaborate şi păzite doar de o mână de oamneni. Că doar ni s-a dus buhul că suntem inventivi.

E clar că nimeni nu a stat să se gândească la toate aceste amănunte atunci când s-a scos porumbelul din gură: anul acesta toată lumea dă evaluare. Lucrurile s-au făcut cu o totală lipsă de pricepere şi de profesionalism. Să ne înţelegem: de doi-trei ani, aceste evaluări s-au tot dat pe câteva eşantioane de elevi, în fiecare judeţ. Toate aceste probleme ar fi trebuit să fie prevăzute, rezolvate şi ajustate în momentul în care porneşti să examinezi zeci de mii de elevi din toată ţara.

La noi ce s-a întâmplat? Calendarul a fost publicat târziu, modele de subiecte au apărut pe site cu o lună înainte de începerea testărilor. Şi mai frumos este faptul că nici la ora actuală Ministerul Educaţiei nu s-a sinchisit să emită ordinul şi metodologia de organizare, care sunt doar în proiect. Ca şi cum dascălii ar fi obligaţi să organizeze peste noapte o sesiune de examene pe trei niveluri, doar la o simplă şfichiuire de bici a ministrului. Ori toate acestea ar fi trebuit să fie foarte clare încă de la începutul anului şcolar. Mai ales că e vorba de nişte elevi de clasele a II-a şi a IV-a, pe care ministrul se pare că vrea să-i zăpăcească de la vârste foarte fragede. Ca să li se acrească de mici de şcoală.

Citit 1125 ori Ultima modificare Joi, 24 Aprilie 2014 18:02

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.