Nota 3 care s-a transformat în 8,25 la contestaţie a fost trecută greşit „pe lucrare”. Explicaţiile inspectoarei generale din Vrancea

Nota 3 care s-a transformat în 8,25 la contestaţie a fost trecută greşit „pe lucrare”. Explicaţiile inspectoarei generale din Vrancea
În imagine, Daniela Marchitan, inspector general Vrancea. Sursa foto: Atlas TV
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Nota 3 la Matematică a elevei din Galați care la contestație a obținut 8,25 a fost greșit transcrisă de centrul de evaluare din Vrancea, susține șefa Inspectoratului Județean Vrancea, Daniela Marchitan, potrivit Agerpres. Lucrările din județul Galați s-au corectat în Vrancea, iar oficialii susțin că ar fi „o eroare de borderou”.

Șefa ISJ Vrancea mai spune că de fapt nota 3, dată din greșeală elevei din Galați, era de fapt nota unei alte lucrări, care a primit, astfel, o notă mult mai mare.

„Am primit o sesizare de la Comisia judeţeană de evaluare a judeţului Galaţi care ne-au sesizat o diferenţă foarte mare de punctaj, de la nota 3 la nota 8,25. După ce am primit în cursul zilei de ieri (marţi – n.red.) lucrările din centrul zonal de contestaţii, am început cercetările. Comisia judeţeană a mers în centrul nostru de corectare, am vizualizat lucrarea, am vizualizat borderourile, am verificat şi celelalte lucrări din centru şi am descoperit că la lucrarea cu numărul 2.012 a fost trecută nota lucrării cu numărul 2.013. Practic cele două note au fost trecute inversat pe lucrări”, a declarat Daniela Marchitan.

Rămâne acum problema că un copil care a aflat deja că primise nota 8,25 la Matematică, va fi anunţat că, de fapt, va lua nota 3,00. „Am sesizat comisia naţională de Evaluare Naţională, am explicat ceea ce s-a întâmplat, am luat declaraţiile celor doi profesori evaluatori şi aşteptăm rezoluţia comisiei naţionale pentru pasul următor. Bănuiesc că vom primi acceptul de a interveni în aplicaţie şi de a pune corect cele două medii copiilor. Pentru că interesul este pentru elevi în primul şi primul rând”, a precizat Marchitan.

Inspectoarea dă vina pe oboseală în acest caz și pe faptul că, de la an la an, profesorii refuză să mai participe la corectări.

"În ultimii ani, profesorii refuză din ce în ce mai mult să participe în comisiile de corectură a tezelor la examenele naţionale. Presiunea este foarte mare, iar timpul pe care îl au alocat evaluării acestor lucrări este foarte scurt. A fost foarte greu să găsim atâţia profesori evaluatori şi în acest an. Oboseala care s-a acumulat şi-a spus cuvântul în acest caz”, a fost de părere inspectorul general.

UPDATE: Eleva care a primit 8,25 de la 3,00 are acum 8,40

Citit 5219 ori Ultima modificare Marți, 13 Iulie 2021 12:59

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.