Un alt asteroid poartă numele Galaţiului

Observatorul Astronomic din cadrul Complexului Muzeal de Ştiinţele Naturii "Răsvan Angheluţă" Galaţi a primit confirmarea, din partea International Astronomical Search Collaboration (IASC - program NASA) că a descoperit un asteroid în cadrul proiectului internațional "Asteroid Search Campaign", derulat în perioada 5-30 aprilie 2021. Asteroidul, localizat în centura principală de asteroizi - situată între orbitele planetelor Marte și Jupiter, a primit numele provizoriu 2021 GR62, nume care va fi menținut în baza de date de la Minor Planet Center (MPC) câțiva ani, până când vor exista suficiente observații cu ajutorul cărora i se va putea determina precis o orbită. În acel moment, asteroidul va fi numerotat și catalogat de Uniunea Astronomică Internațională. În această etapă, descoperitorii pot propune un nume pentru asteroid. Reprezentanții muzeului au luat deja decizia ca acest asteroid să poarte numele orașului Galați. Echipa gălățeană care a descoperit asteroidul a fost formată din patru persoane: Ovidiu Tercu (Observatorul Astronomic Galați - coordonator), alături de trei membri ai Astroclubului "Călin Popovici": Gabriel Neagu, Ana Lupoae și Diana Manole.

Citit 1576 ori Ultima modificare Joi, 16 Decembrie 2021 08:46