Gălăţeancă premiată la Gala Profesorului Anului. "Şcoala trebuie să însemne acasă pentru copiii din mediul rural"

Gălăţeancă premiată la Gala Profesorului Anului. "Şcoala trebuie să însemne acasă pentru copiii din mediul rural"
Evaluaţi acest articol
(20 voturi)

Alina Iuliana Făinărea, consilier şcolar la Liceul Tehnologic Nr. 1 din Corod, a obţinut Premiul al II-lea la categoria Dezvoltarea abilităţilor socio-emoţionale la Gala Profesorului Anului din mediul rural. Discutând cu ea, mi-am dat seama că toate activităţile sale nu au însemnat proiecte bifate doar de dragul de a face un portofoliu didactic cât mai voluminos. Ele au izvorât dintr-o foarte mare dragoste pentru copii şi stăruinţa de a veni în întâmpinarea nevoilor lor.

Face parte dintre acei oameni ai şcolii care ar putea fi integraţi în noua generaţie a "domnilor Trandafir", cu o misiune mult mai complicată decât a acestuia. Pentru că acum şcoala nu înseamnă numai a transmite cunoştinţe, ci a selecta ce anume din oceanul de informaţii la care avem acces este util pentru ca elevii să se poată adapta unei lumi în continuă schimbare. "Când alegi activităţi sau proiecte pe care vrei să le derulezi trebuie să fii atent la nevoile copiilor. Avem poate idei care nu se pliază pe nevoile lor şi atunci degeaba faci acel proiect", mi-a explicat profesoara.

Alina Iuliana Făinărea mi-a spus cinstit că în tot ceea ce a întreprins a pornit de la ideea că şcoala trebuie să fie un loc prietenos pentru copiii din mediul rural, care se confruntă în familii cu multe probleme. "Şcoala trebuie să însemne acasă pentru copiii din mediul rural. Trebuie să fie o oază de linişte, de stabilitate în vieţile lor, care nu sunt uşoare deloc. Pe lângă faptul că provin din familii sărace, unii au probleme grave în familie. Am avut un elev de liceu dat afară din casă de tatăl său. Am făcut în aşa fel încât să poată munci pentru a se întreţine, dar şi să vină la şcoală. Noi nu ne permitem să pierdem uşor copiii. Fiecare e important ca unitatea noastră să-şi aibă rostul. De aceea, am considerat că nu este suficient doar să predăm o materie căreia ei nu-i văd rostul, trebuie să facem activităţi în care ei să se simtă implicaţi, importanţi, trataţi cu seriozitate, nu de sus. O şcoală prietenoasă îi va chema întotdeauna la ea. Doar cunoştinţe aride înseamnă să-i pierdem", vorbeşte, cu pasiune, psihologul şcolar despre motivele pentru care a iniţiat toate proiectele derulate cu elevii.

Şcoli de vară în care copiii au fost întâmpinați de vrăjitoare şi alte personaje de poveste sau din desene animate, în care au luat şi masa la un restaurant şi au învăţat să se comporte în societate, au transformat o şcoală simplă într-o Şcoală cu Sclipici, concursuri de lego în care au construit şcoala viitorului, cu piscină, parcări supraetajate şi propriile eoliene, ceainăriile în care se citesc cărţi într-o atmosferă plăcută, filme despre problemele comunităţii şi soluţiiile pe care le-au găsit, toate planificate în detaliu, cu gândul la eficienţa lor asupra copiilor, la cum se vor simţi, la ce le vor folosi toate activităţile, asta reiese atunci când Alina Iuliana Făinărea povesteşte cu drag despre lucrurile pe care le-a făcut.

Pentru copii este un reper cald şi bun pe care-l ştiu că este acolo atunci când pășesc peste pragul şcolii, iar pentru colegi este flacăra care le dă inspiraţie şi motivaţie. Iată ce spune despre dăscăliţa premiată directoarea liceului, Adriana Masgras. "Acest premiu nu reprezintă nimic altceva decât recunoaşterea meritelor ei deosebite. Alina a fost director-adjunct în anul 2020-2021, an în care şcoala a cunoscut o ascensiune rapidă a activităţilor educative, şi nu numai. Un dascăl extraordinar de implicat, care a depăşit constant barierele, demonstrând permanent că nu există «nu se poate». Promotorul unor proiecte şi activităţi cu un impact major asupra tuturor beneficiarilor şcolii, colega noastră a ştiut să îmbrace fiecare acţiune într-o stare de bine molipsitoare, un entuziasm deosebit care a dus, evident, la atingerea cu succes a fiecărui obiectiv. O sursă şi o resursă inepuizabilă de «veselie didactică», un lider care a ştiut şi a reuşit să-i potenţeze şi să-i valorizeze pe fiecare în parte şi pe toţi laolaltă. Toate proiectele ei au continuitate, «Ceainăria literară», «Atelierul de literaţie», «Şcoala cu Sclipici», «ECOprovocarea», «Spune-mi o sută de poveşti», Legomasters şi multe altele. Atât pentru mine, cât şi pentru colegii mei, Alina reprezintă omul dedicat vocaţiei sale. Mereu am spus că numele i-a fost predestinat, nu face altceva decât «să aline», cu entuziasmu-i debordant, sufletele tuturor elevilor, creându-le acel echilibru socio-emoţional atât de necesar".

Citit 3663 ori Ultima modificare Miercuri, 13 Aprilie 2022 21:23

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.