Colegiul Naţional "C. Negri" semnează, alături de alte 28 de instituţii de învăţământ din toată ţara, o scrisoare deschisă, adresată preşedintelui, Guvernului, Parlamentului şi Ministerului Educaţiei, prin care solicită să se renunţe la ideea desfiinţării specializării educatoare - învăţători, din cadrul liceelor pedagogice. În scrisoare se precizează că astfel de încercări au mai fost şi în anii '90, iar efectele au fost "dezastruoase". "Nu credem că se pot echivala anii de pregătire din liceul pedagogic și completarea procesului de perfecționare din universitate, adică șapte ani de studiu, doar cu formarea din mediul universitar, adică trei ani", se arată în documentul comun al celor 29 de licee cu profil pedagogic. În plus, se aduce ca argument faptul că absolvenţii liceelor pedagogice au rezultate foarte bune la concursurile de titularizare, comparativ cu cei care au absolvit doar colegiile de profil din cadrul universităţilor. De asemenea, se mai arată că absolvenţii liceelor pedagogice sunt mai bine formaţi pentru a profesa această meserie, deoarece aceştia au ore de practică în fiecare săptămână, dar şi practică comasată, în cadrul claselor de aplicaţii din instituţiile respective, ceea ce nu se întâmplă în cazul colegiilor universitare.
Colegiul Naţional „C. Negri” solicită să nu se desfiinţeze profilul pedagogic Scris de Roxana Artene Penciu


Roxana Artene Penciu
Articole recente - Roxana Artene Penciu
Carnet cultural 21 martie Carnet cultural 20 martie O regizoare din Galaţi, nominalizată la Premiile UNITER Bilete de tratament pentru pensionari Carnet cultural
Mai multe din această categorie:
3 comentarii
-
postat de Sindicatul Liber Educația - președinteMiercuri, 25 Ianuarie 2023 07:1989.136.185.***@ Profesor pensionar, ați citit Legea sindicatelor? Mă refer și la Legea nr. 62/2011 și la Legea nr. 367/2022). Privind profesionalizarea, sindicatele se ocupă exclusiv de profesionalizarea membrilor lor. Exclusiv! E prevedere imperativă în lege. Pregătirea generațiilor viitoare de cadre didactice este sarcina statului, este în interesul părinților. Afirmația dvs. indică ideea că sindicatele ar trebui să și finanțeze liceele pedagogice, eventual și universitățile care pregătesc cadrele didactice.
Referitor la profesionalizarea membrilor lor: discuțiile privind formele și mijloacele de dezvoltare profesională a personalului didactic, vor fi discuții joi, 26.01.2023. Și în această privință, sindicatele și-au depășit atribuțiile; au ajuns să organizeze și să finanțeze cursuri de dezvoltare profesională. Desigur, aceasta prevede legea ca posibilitate (poate să.... din cotizația de 0,7% din salariu, care comportă și alte facilități) dar conform Codului muncii, aceasta e obligația angajatorului, respectiv a guvernului prin Ministerul Educației, inspectoratele școlare, conducerile instituțiiloor de învățământ.
Conform Codului muncii, sindicatele apără drepturile și interesele salariale și profesionale ale membrilor lor. Adică, drepturile trebuie să fie în lege iar sindicatele au rolul de a interveni pentru aplicarea și respectarea legii, pentru reprezentarea (exclusiv în baza unei împuterniciri) în conflictele de drepturi și de interese.
Și apoi, să nu confundăm sindicatele (care înseamnă totalitatea membrilor de sindicat din organizațiile lor) cu conducerile sindicatelor (care înseamnă reprezentanți aleși, cu sarcini în plus față de propriile lor sarcini profesionale, cu rol de organizare și reprezentare în baza unor împuterniciri din partea membrilor).
Din păcate, foarte mulți confundă sindicatele cu conducerile lor, chiar cu un lider din instituție, un lider județean și un lider național. Să vedem, dacă proiectul de lege nu va căpăta forma care să corespundă interesului național, câți salariați din învățământ și părinți vor participa la protestele pe care le vom organiza în fața Parlamentului. Personaal, am încredere în actuala formațiune de negociere dar dacă diversele interese vor duce la rezultate neacceptabile?23 -
postat de Profesor pensionarMarți, 24 Ianuarie 2023 08:1679.115.136.***BA DA, domnule Andrasescu, mentinerea profilului/specializarii invatator-educator in liceele/colegiile pedagogice CHIAR ESTE/AR TREBUI SA FIE o problema sindicala importanta!!! Asa cum si masteratul didactic si mentoratul ar trebui sa constituie probleme importante pentru sindicate - si pana acum, din pacate, nu am vazut/auzit sindicatele luand o pozitie ferma pentru acestea!!!:(
Reusitele pe care le clamati (si nu pun aici in discutie ponderea influentei sindicatelor in luarea respectivelor decizii!) nu justifica inactiunea/lipsa de preocupare a sindicatului/elor pentru calitatea profesionala a membrilor profesiei didactice!!!
Pentru ca - in situatiile mentionate mai sus - este vorba despre masuri de PROFESIONALIZARE a unei parti esentiale a personalului didactic - adica a celor care "vin din urma", care vor deveni educatoare/invatatori/profesori. Si pe care ii veti dori si ca ... membri de sindicat!!!!!!
Tocmai de aceea sindicatele ar trebui sa fie interesate intr-o masura mult mai mare SI de CALITATEA PROFESIONALA a membrilor lor (nu doar de numarul acestora), calitate care, asa cum arata realitatea din clase (pentru cine vrea sa o vada!), este in mare suferinta la o buna parte dintre cadrele didactice!!!59 -
postat de Sindicatul Liber Educația - președinteLuni, 23 Ianuarie 2023 19:5789.136.185.***Colegiile/liceele pedagogice nu se vor desființa. Sindicatele sunt la post deși aceasta nu e problemă preponderent sindicală. Joi, 26.01.2023 va avea loc o altă discuție între ME și sindicate. Sperăm să reușim să păstrăm și aceste colegii/licee pedagogice. Până acum s-au reușit mai multe lucruri și veți vedea că proiectul care va fi trimis la guvern va fi mult diferit de proiectul inițial. Până acum am reușit, cu certitudine (noi, sindicatele, cu argumentele noastre), menținerea liceelor tehnologice, menținerea CJRAE, menținerea școlilor speciale pentru copii cu CES de gr. III și IV, încadrarea obligatorie a profesorilor psiho-pedagogi/logopezi în fiecare școală, menținerea notelor la educație fizică, educație plastică, educație muzicală și multe altele.523