Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a / Vezi care sunt şcolile pilot

Evaluările la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a / Vezi care sunt şcolile pilot
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Ministerul Educaţiei, Cercetării, Tineretului şi Sportului a publicat  metodologiile de organizare a evaluării competenţelor fundamentale la finalul claselor a II-a, a IV-a şi a VI-a. În anul şcolar în curs, aceste evaluări se vor desfăşura în perioada 9-23 mai, prin examene pilot, pe un eşantion de elevi stabilit la nivel naţional. A fost postată, de asemenea, lista unităţilor de învăţământ care compun acest eşantion: 86 pentru clasa a II-a, 136 pentru clasa a IV-a, respectiv 86 de şcoli pentru clasa a VI-a. În judeţul nostru, la clasa a II-a, pilotarea se va face la Şcoala Nr. 12 Galaţi şi la Şcoala din Jorăşti. Pentru clasa a IV-a au fost selectate Şcoala Nr. 20 din Galaţi şi Şcolile din Frumuşiţa, Umbrăreşti şi Slobozia Conachi, iar pentru clasa a VI-a – Şcoala Nr. 5 Tecuci şi Şcoala din Rădeşti.

MECTS anunţă că simularea examenelor vizează doar procedurile de organizare a acestor evaluări. Testele care vor fi administrate, precum şi baremele de corectare aferente, sunt elaborate de către Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare (CNEE).

Ce spun metodologiile

Conform metodologiilor publicate pe site-ul MECTS, la clasa a II-a, evaluările conţin două secţiuni: prima vizează competențele de receptare-producere a mesajelor, în vreme ce a doua abordează competențe de matematică. Rezultatele obţinute la evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a sunt valorificate prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea lor în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor/tutorilor asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a IV-a va include următoarele discipline: limba română şi matematică. Testările nu se finalizează printr-o notă sau printr-un calificativ. Rezultatele evaluării fiecărui test contribuie la realizarea unui scor mediu naţional al performanţelor elevilor pe competenţele fundamentale şi sunt utilizate de CNEE pentru realizarea unor studii şi cercetări de diagnoză a sistemului de învăţământ primar.

Evaluarea elevilor la finalul clasei a VI-a are ca scop optimizarea învăţării, elaborarea, acolo unde este cazul, a planurilor individualizate de învăţare și preorientarea școlară către un anumit tip de liceu. Testele conţin două secţiuni corespunzătoare probelor transdisciplinare evaluate: limbă şi comunicare, respectiv matematică şi ştiinţe.

 

Citit 3932 ori Ultima modificare Luni, 12 Martie 2012 14:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.