Elevii de la pregătitoare, prin focurile evaluărilor

Elevii de la pregătitoare, prin focurile evaluărilor
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
  • La sfârşitul anului şcolar, învăţătorii acestor clase vor completa un raport care va face parte din portofoliul elevului * Datele din rapoarte sunt secrete

Nici măcar nu s-a stabilit dacă clasa pregătitoare va rămâne la şcoală sau va merge la grădiniţe, că reprezentanţii ministerului le-au pregătit o altă surpriză micilor „cobai”. MECTS a publicat deja pe site metodologia, ordinul şi raportul pentru evaluarea naţională a elevilor de la clasa pregătitoare. Cu alte cuvinte, la sfârşitul acestei etape ei vor primi nişte aprecieri care îi vor urmări toată viaţa de şcolari, întrucât raportul de evaluare va face parte din portofoliul educaţional al elevului.

Pe tot parcursul anului

Învăţătorii vor face evaluarea elevilor pe tot parcursul anului, iar în luna mai, vor completa raportul în format electronic.

Raportul de evaluare la finalul clasei pregătitoare este structurat pe domenii de dezvoltare: dezvoltare fizică; dezvoltare socio-emoţională; dezvoltare cognitivă; dezvoltarea limbajului şi a comunicării; dezvoltarea capacităţilor şi atitudinilor de învăţare; în dreptul cărora cadrul didactic consemnează nivelul achiziţiei: „realizat” sau „în curs de realizare”, aprecieri şi recomandări.

În metodologie se mai precizează că raportul permite depistarea eventualelor dificultăţi de învăţare în vederea corectării lor.

Conţinut secret

Deşi va prezenta câte o copie după fiecare raport individual şi conducerii şcolii, învăţătorul trebuie să păstreze secrete datele din fiecare document. El va putea comunica doar părinţilor copilului respectiv ce conţine raportul, odată cu aprecierile, observaţiile şi îndrumările de rigoare.

Ce se va evalua

La dezvoltare fizică, elevii vor demonstra, printre altele, că ştiu „posturile corporale corecte” sau că pot „folosi o mimică sugestivă şi o gestică adecvată în diferite contexte (dans, recitare, cântec, teatru, dialog)”.

La dezvoltarea socio-emoţională, piticii de la pregătitoare vor fi testaţi la respectarea unor reguli simple de igienă şi la recunoaşterea emoţiilor de bază, dar vor trebui să arate că ştiu să respecte şi „norme elementare de comportament social”.

La dezvoltarea cognitivă, pe lângă alte aspecte, li se va evalua şi capacitatea de a „recunoaşte unele cuvinte uzuale scrise cu litere de tipar”. Cu alte cuvinte, conform indicaţiilor primite, învăţătorii le vor cere elevilor la clasa pregătitoare să citească unele cuvinte mecanic, după care la clasa I se vor lupta cu ei să-i dezbare de acest obicei (prost) şi să-i înveţe că, de fapt, cititul se face literă cu literă şi silabă cu silabă, nu se învaţă cuvintele pe de rost.

La dezvoltarea capacităţilor şi atitudinii de învăţare, elevii vor fi evaluaţi la „realizarea unor activităţi, proiecte, obiecte, construcţii simple” dar le va fi testată şi „manifestarea curiozităţii pentru explorarea mediului social şi natural”.

Noroc că învăţătorii vor fi şcoliţi şi ei pentru a completa cum trebuie respectivele rapoarte, având în vedere că termenii folosiţi sunt vagi şi improprii, de multe ori.

Citit 5809 ori Ultima modificare Marți, 25 Septembrie 2012 23:14

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.