Vezi ce sunt în stare să facă liceenii de la "Cuza" pentru promovarea lecturii (VIDEO)

Vezi ce sunt în stare să facă liceenii de la "Cuza" pentru promovarea lecturii (VIDEO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

"Să dăm cărţile pe faţă!" este campania pe care şi-au propus s-o deruleze liceenii de la Colegiul "Al. I. Cuza" înscrişi la clubul de jurnalism şi advocacy, care s-a înfiinţat, anul acesta, la iniţiativa profesoarelor Sorina Soaică şi Luminiţa Lupu. În prima campanie pe care o vor derula, elevii şi-au propus să promoveze reîntoarcerea la lectură, iar în acest scop au organizat la sfârşitul săptămânii trecute un flash-mob într-un centru comercial din oraş. În sprijinul derulării campaniei, chiar la sfârşitul săptămânii trecute, elevii de la «Cuza» au fost formaţi de persoane specializate, din cadrul Centrului de Jurnalism Independent din Bucureşti, care desfăşoară un proiect finanţat prin Programul "Trust for Civil Society in Central and Eastern Europe".
"Pornind de la necesitatea dezvoltării abilităţilor de comunicare ale elevilor într-o societate a asaltului informaţional, acest club îşi propune valorificarea şi exersarea mai multor forme de comunicare, o mare pondere având-o mass-media", motivează profesoara Sorina Soaică intenţia care a stat la baza înfiinţării acestui club.

Media

Citit 3470 ori Ultima modificare Marți, 04 Decembrie 2012 22:28

20 comentarii

  • postat de Lavinia
    Marți, 11 Decembrie 2012 21:24
    pentru "CITITI, NU VA OCUPATI NUMAI DE PROIECTE FARA NOIMA !" = STIMATA DOAMNA INVATATOARE, ( si oricine mai e interesat)
    Sunt unul dintre elevii care au participat la acest flashmob si va invit pe data de 19 decembrie, ora 11:10 la Cafeneaua noastra literara cu tema: romanul "Procesul" de Franz Kafka.
    0
    0
    Raportează
  • postat de B.G.L.
    Luni, 10 Decembrie 2012 12:26
    Flashmob-ul inseamna invitatia la cultura? Degeaba manifestarile acestea...pentru ca multi din cei care au facut demonstratia asta nici macar nu deschid o singura carte pe an... Astea sunt generatiile de acum ...nu mai citesc decat ceea ce e scris pe facebook sau alte site-uri de socializare... Nu-si citesc marea majoritate dintre ei nici macar literatura pe care o au pentru examenul de bacalaureat ...asa ca sa fim seriosi...cei care trebuie sa dea lectii de cultura sunt cei care pot fi dati drept un exemplu ca intr-adevar citesc!
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu2.0
    Vineri, 07 Decembrie 2012 17:04
    eu ma refeream de olimpiadele serioase,vezi mate,fizica,chiar si romana.sincer eu cand scriu despre olimpiade,nu ma duce capu LA RELIGIE SAU ALTE OLIMPIADE GEN RELIGIE!sunt un om relativ serios..
    0
    0
    Raportează
  • postat de anonimul galatean
    Vineri, 07 Decembrie 2012 12:18
    Toata maimutareala asta are ca scop unic punctajele la gradatie.Cei din invatamant stiu ce zic........... In rest dorinta de a citi, este ceva intim,izvoraste din pasiunea cunoasterii,si nu va fi niciodata stimulata de miscarile ritmice sau lascive ale ,,dosurilor"......
    0
    0
    Raportează
  • postat de Daria
    Vineri, 07 Decembrie 2012 00:32
    @eu Ironic este ca ei chiar au facut asta. S-au strans cu o ora inainte si, aducandu-si fiecare cate o carte, s-au asezat in puncte strategice ale centrului comercial, ca un preambul la dansul ce avea sa urmeze. Din pacate, in articol nu se specifica si acest lucru, dar persoanele care s-au aflat acolo pot confirma cat de ciudat se uitau trecatorii la elevii care umblau cu carti in mana, prefacandu-se sau nu ca le citesc. (da, oamenii au fost foarte mirati ca exista elevi care inca mai citesc - mai ales in spatii publice)
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu
    Joi, 06 Decembrie 2012 23:15
    @Daria: incep cu asta, pentru ca mi s-a parut interesanta placa cu "generatia tanara" si "spiritele imbatranite, conservatoare". Iti garantez ca ai fi surprinsa daca ai sti cati ani am si cu ce ma ocup.
    Doar doua sau trei persoane de pe aici au inteles ideea. Cred ca erau mult mai credibili daca puneau niste mese pe acolo si macar se prefaceau ca citesc. Nu mai zic de alte activitati, ca am vazut ca unii s-au simtit tare atacati. Daca iti zic si tie ca viziune libertina inseamna viziune care sfideaza morala si decenta, o sa te superi si probabil o sa zici ca-s vreo fosila comunista. Nu e vorba de tocit, iar prietenii cu siguranta nu dau doi bani pe olimpiade (poti sa fii olimpic si fara sa ai cunostinte din alte domenii; mai nou, poti fi olimpic si la religie :), asa ca nu e relevant). Este vorba despre un minim de cultura generala pe care il acumulezi in cei 12 ani de scoala (eventual si in anii de facultate, daca mai ai ocazia). E dureros sa zic asta, dar o mare parte dintre elevi nu leaga corect doua vorbe, unii intra la facultate si ajung sa isi ia licenta, chiar daca lipsesc cu desavarsire anumite cunostinte de baza (din toate domeniile).
    Si ca sa ma intorc la ce spuneam mai sus: acolo a fost o chestie asa, ca sa fie ceva facut, fara sa aiba vreo legatura cu ceea ce vor ei sa promoveze. Daca era ceva legat de sport, miscare..da, se intelegea scopul activitatii. Dar actiunea asta n-are nicio treaba cu lectura sau cu jurnalismul.
    Inca astept sa spuna vreunul dintre participantii la activitate ce rezultate a avut acest flash-mob si cum a contribuit (in mod concret) la promovarea cititului.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Daria
    Joi, 06 Decembrie 2012 21:12
    Bineinteles, spiritele imbatranite, uitate pe vremea tovarasului, privesc activitati de aceasta factura ca pe o pierdere de vreme. Dar vremurile s-au schimbat, domnule "eu", si daca se va duce astazi un profesor sa-i fluture o carte prin fata ochilor unui elev, spunandu-i "trebuie !" pe un ton rastit, nu va trezi o altfel de atitudine decat cea de nepasare, eventual un comentariu de genul "ce mai vrea si nebunul asta?". Proiectele acestea sunt realizate cu scopul de a atrage tineretul, de a le arata ca si cei care danseaza (activitate agreata de mare parte dintre tineri) pot citi, de a le dezvolta spiritul de multi-tasking si viziunea libertina. Daca dansezi, nu inseamna ca poate nu esti si olimpic. Dar, ca si tanar, atunci cand vei dori sa intri intr-un cerc de prieteni, acestia nu te vor intreba ce nota ai obtinut la Olimpiada, ci se vor interesa eventual de activitatile din timpul liber. Astea sunt vremurile, oameni buni, si daca vreti sa traiti cu iluzia ca elevii nu trebuie sa faca altceva decat sa toceasca, este posibil sa aveti multe de pierdut in fata societatii si a sistemului, si de asemenea sa creati o bariera intre dumneavoastra, conservatorii, si generatia tanara.
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu 2.0
    Joi, 06 Decembrie 2012 17:49
    eule sa stii ca eu te respect,prea mult ****t pansat,prea mult joc de glezne fara noima.
    DOM'LE CU ASTA AM AJUNS SA NE LAUDAM?CU NISTE DANSURI?BRAVO OAMENI BUNI VA FELICIT DIN INIMA!AVEM ATATIA OLIMPICI INTERNATIONALI DAR NOI PROVOMAM ASTA,BRAVO!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de ELEV
    Joi, 06 Decembrie 2012 16:32
    Comentariul "CITITI, NU VA OCUPATI NUMAI DE PROIECTE FARA NOIMA !" depăşeşte cu mult nivelul discuţiilor şi al articolului. Pierdeţi timpul între paginile virtuale ale acestui ziar.

    Cu respect,
    ELEV (veşnic)
    0
    0
    Raportează
  • postat de CITITI, NU VA OCUPATI NUMAI DE PROIECTE FARA NOIMA !
    Joi, 06 Decembrie 2012 14:19
    Dragă Domnule Trandafir,

    Se spune că dumneavoastră aţi fi un simbol pentru dascăli, un model de învăţător blând şi iubitor. Şi eu sunt învăţătoare. Mai bine zis, am fost, până am devenit institutoare. Nici institutoare nu mai sunt, că acum am devenit profesor pentru învăţământul primar. Eee! Sună mai bine, trebuie să recunoaşteţi. E drept că nu am ajuns profesor cu una, cu două. De fapt, ba cu două. Cu două… facultăţi. „Ce-s alea facultăţi?” Da, chiar mă miram să ştie un simplu învăţător ce-nseamnă facultate.
    Câte credite aţi strâns, domnule Trandafir, în cariera dumneavoastră? Cum adică „ce-s alea credite?”? Dovada că ai muncit, că ai fost eficient. Se adună la dosarul personal, după fiecare curs de formare. „Ce-i ăla dosar personal? Ce-s alea cursuri de formare?” Dosarul personal înseamnă, de fapt, mai multe bibliorafturi (vă explic altădată ce-s alea bibliorafturi) în care sunt aranjate multe, multe hârtii ştampilate, cu număr de înregistrare. Cât de multe? Aşa, vreo câteva kilograme. Păi, vedeţi, pe vremea dumneavoastră pregătirea nu cântărea aşa greu! Cursurile de formare sunt absolut necesare pentru a ţine pasul cu noutăţile. Doar că, uneori, noutăţile năvălesc aşa de multe deodată, că nu mai poţi ţine pasul cu ele. De curând, mi s-a propus să mă înscriu la un curs de formare cu tema „Managementul educaţiei”. Se desfăşoară la Universitatea din Petroşani, timp de două semestre. Costă el 1400 de lei (un fleac!), dar merită! Are 60 de credite care mai sunt şi transferabile. Vrei să ajungi director sau mentor, obligatoriu să ai acest curs. „Ce-nseamnă mentor?” Of, domnule Trandafir, demodat mai sunteţi! Nimic nu ştiţi!
    Ultima noutate e înfiinţarea clasei pregătitoare. I se mai spune, neoficial, „clasa 0”. „Ce-i aia clasă pregătitoare?” O clasă care-i pregăteşte pe copii, înainte de a intra în clasa I. Şi pentru care dascălii sunt pregătiţi să facă faţă. În această toamnă, am luat clasa pregătitoare. Am fost înscrisă la un curs, înainte de a începe şcoala. O formatoare pregătită, la rândul ei, de altă formatoare ne-a iniţiat. Vă rog, nu întrebaţi „Ce-i aia formatoare?”! Puteţi să deduceţi. O săptămână, de dimineaţa până seara, am învăţat ce am de făcut. Sau cel puţin aşa am crezut. De fapt, adevărata mea desăvârşire urma să aibă loc pe o platformă. „Ce-i aia platformă?”. V-aş explica, dar ar urma să mă întrebaţi „Ce-i ăla calculator?.
    Văzând ce mă aşteaptă pe această platformă, am dat bir cu fugiţii imediat. Urma să parcurg trei module. Mda, mă aşteptam să întrebaţii „Ce-s alea module?”. Fiecare modul avea aproximativ cincisprezece cursuri. Cursurile, la rândul lor, aveau teste. Nu treceai testele 100%, te întorceai la curs, să mai înveţi. E drept că munca îţi era răsplătită. După fiecare test promovat primeai… o temă! O temă de genul „Faceţi un eseu, pornind de la definiţia…”. Mă mir că nu aţi întrebat „Ce-i ăla eseu?”.
    Am crezut eu că pot să scap, dar n-a fost aşa. Am înţeles că nu se poate să nu finalizez cursul, aşa că am terminat în trei săptămâni ce au făcut colegii mei mai conştiincioşi în trei luni. Da, domnule Trandafir, am parcurs modulele acelea trei care s-au dovedit a fi patru, că am mai primit „cadou” un modul complementar. Am parcurs cursurile, am promovat toate testele. Am aflat, astfel, cum stau lucrurile cu integrarea curriculară, cu evaluarea competenţelor, cu implementarea proiectelor şi multe altele despre care nu mă mir că nu aţi auzit, că nu auzisem nici eu, până atunci. Cum am predat 24 de ani fără să cunosc aceste lucruri, nu-mi pot imagina! Am postat cele 53 de teme, atât pe platformă, cât şi într-un folder. Bine că n-aţi întrebat „Ce-i ăla folder?”, că nu ştiu cum v-aş fi explicat. Am aflat, ulterior, că mai sunt şi 31 de teme de reflecţie. Le-am postat şi pe acelea, ce era să fac? Au mai fost şi trei evaluări. Cum „Ce-s alea evaluări?”, nici atât nu ştiţi? Fiecare evaluare se putea da o singură dată şi trebuia obţinut un rezultat de cel puţin 50%. Dacă se întâmpla să-ţi pice internetul, se ducea naibii evaluarea! „Ce-i ăla internet?” Mai bine că nu ştiţi! Am dat şi cele trei evaluări şi am copiat dovezile muncii mele pe un CD. „Ce-i ăla CD?” Mda!...
    Pe 15 decembrie va avea loc o evaluare faţă în faţă, în urma căreia voi primi 30 de credite şi voi fi declarată aptă pentru a preda la clasa pregătitoare. Pentru aceasta, îmi va fi verificat CD-ul şi voi prezenta un proiect interdisciplinar. „Ce-i ăla proiect disciplinar?” Vai, se spune in-ter-dis-ci-pli-nar. Interdisciplinaritatea înseamnă integrare între diferitele domenii ale cunoaşterii. Dar nu ştiu de ce-mi bat capul să vă explic! Oricum, nu aţi înţeles mai nimic din tot ce am spus.
    Am şi eu o nedumerire. Cum aţi ajuns, domnule Trandafir, un simbol al dascălului, dacă nu aveţi habar de cele mai importante aspecte din învăţământ? A, pe vremea dumneavoastră, cea mai mare importanţă o aveau elevii!... Elevi ați spus, domnule Trandafir? Ce-s ăia elevi?!

    ***

    P.S. La finalizarea cursului, ni s-au cerut impresiile care să stea la baza unei analize riguroase a evoluţiei clasei pregătitoare. Cum unii colegi s-au bulucit să scrie cât de încântaţi sunt ei de acest curs, nu puteam să nu-mi spun şi eu părerea:

    Deşi am, la catedră, ani vechime,
    Norocul meu cu draga de reformă,
    Că m-am desprins din gloata de prostime,
    Aflând şi eu ce-nseamnă o platformă.

    Ne-a spus, în vară-a noastră formatoare,
    Că pregătirea-aceasta nu-i de formă
    Şi că ne-aşteaptă-o specializare,
    O viziune nouă, pe platformă.

    Când, căutând pe-aici, am prins de veste
    Că fiecare are câte-o normă,
    Module, cursuri, teme, zeci de teste…
    Am evadat urgent de pe platformă

    Şi-am exclamat mirată: „Vai de mine!”,
    Dar am aflat că munca se transformă
    În credite ce îmi vor prinde bine,
    De voi trudi, cu râvnă, pe platformă.

    Şi-am renunţat la modul meu rebel,
    Trecând la atitudinea conformă
    Cu un statut de brav învăţăcel,
    Făcându-mi datoria pe platformă.

    Când noul an şcolar a început,
    Eu mă simţeam în clasă-aşa, în formă,
    Că, deh, doar nu degeaba am făcut,
    La miez de noapte, teme pe platformă.

    Când nedormită-n clasă am intrat,
    Am dat de nişte puşti, în uniformă…
    Aaa! Sunt elevii mei, dar i-am uitat,
    De când, buimacă, bântui pe platformă!

    O INVATATOARE

    PS : La fel si cu maimutarelile astea . Chiar asa, mai bine ar citi ! Cei inscrisi in proiect mai si citesc ?
    0
    0
    Raportează
  • postat de Cititor
    Joi, 06 Decembrie 2012 11:54
    @ Bravo ,
    @ *geniile* de la Cuza ...

    Pot intelege ca sunteti mai mult decat incantati/incantate de initiativa voastra...dar atat!
    Bun,mandriti-va in liniste,continuati initiativele...nu este nevoie ca tot ceea ce intreprindeti sa se bucure de succes sau sa fie inteles de catre toata lumea!
    Acum...
    Cei care se ocupa de educarea voastra ar trebui sa fie foarte atenti la modelul ce vi-l dezvolta sau transmit,anume nu este necesara-in general- reactia de raspuns ``cu orice pret``...dar cand nici nu ai dreptate,nici atat!
    Are dreptate ``eu``, actiunea voastra este doar ``la moda``,nu are nici o legatura cu titlul campaniei,nici cu esenta activitatii ``clubului de jurnalism şi advocacy``,nici cu `` valorificarea şi exersarea mai multor forme de comunicare``..iata,trei directii din care noi,cititorii si privitorii,am tras concluzia ca ar fi vorba despre comunicarea verbala!

    @Bravo
    Este de-a dreptul ``Regretabil ca nu toata lumea este la fel de desteapta ca.... d-na/d-le Eu!``
    @*geniile* de la Cuza
    Daca sunteti parte a campaniei ce (ziceti ca) urmareste dezvoltarea si exersarea mai multor forme de comunicare, nu mergeti pe drumul bun,anume nu dati dovada (indiferent de calitatea ce aveti-elev,parinte sau cadru didactic) de superioritate educationala si culturala,exprimandu-va astfel: ``te crezi prea destept pentru secolul acesta iar subiectul ,sincer ,te depaseste,nu imi pasa ...daca te simti in stare sa faci un alt proiect mai bun...be my guest,pana atunci pastreaza-ti comentariile pentru tine``,chiar daca v-ati considerat provocat(a).

    Felicitari lui ``Mihail`` pentru comentariu !

    Cu respect,
    0
    0
    Raportează
  • postat de *geniile* de la Cuza
    Joi, 06 Decembrie 2012 00:08
    "eu" cunostintele tale elementare lasa de dorit , te crezi prea destept pentru secolul acesta iar subiectul ,sincer ,te depaseste ,nu iti place nu te uita si stai linistit ca "geniile" de la cuza au avut grija sa se ocupe si de alte activitati prin care promoveaza lectura.Cat despre topaiala si pustoaice,consulta un DEX,si poate reusesti sa te indrepti.Ai vreo problema personala cu acest subiect?cu liceul? nu imi pasa ...daca te simti in stare sa faci un alt proiect mai bun...be my guest,pana atunci pastreaza-ti comentariile pentru tine si hai sa nu mediatizam prostia ,au altii grija de asta.
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 20:19
    @Bravo: Oare nu erau mai castigati daca citeau ceva in timpul asta? Nu stiu, ceva pentru ei, sau sa se duca la o gradinita/o scoala cu clase primare sa faca o activitate acolo, sa citeasca o poveste unor copii, sa stranga niste carti pe care sa le doneze unor copii nevoiasi, sa puna bazele unui cerc de lectura, sa promoveze CITITUL intr-un fel sau altul. Cu ce ajuta topaitul intr-un centru comercial la PROMOVAREA LECTURII? Sincer, ma indoiesc ca dansul unor pustoaice te face sa vrei sa iei o carte in mana si sa o citesti.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihail
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 20:15
    Iubesc cartile iar lectura este cea mai placuta indeletnicire pentru mine;dragostea de carte nu se cultiva pompieristic ,prin activitati bifate in protocoale dar consider ca orice act intyreprins in spiritul atragerii oamenilor pentru carte este mai mult decat benefic ,este un pas inainte spre aceasta nobila si atat de folositoare obisnuinta de a citi!!!cititi ,dragi tineri,in carti gasiti atat comori de intelepciune cat si aleasa desfatare si cea mai utila petrecere a timpului vostru!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Bravo
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 17:37
    Pentru ,,eu'': nu ai o viziune completa a ceea ce ai vazut...sau cred ca nu te-ai prins.Practic acesti copii si-au alocat o parte din timpul lor pentru a face ceva, a transmite un mesaj fie el cat de mic si, daca acest mesaj nu este inteles de cei ca tine care se ascund dupa tastatura si fac mistouri la umbra anonimatului, macar ei raman cu o amintire frumoasa.
    Bravo copii, sa mai faceti astfel de gesturi si vedeti ca sunt si amatori de dans la promovare desene pe asfalt!
    Cat de motivat va mai fi un ''geniu'' sa mai faca ceva de acest gen dupa ce iti citeste postarea plina de frustari?
    Regretabil ca nu toata lumea este la fel de desteapta ca tine.... d-na/d-le Eu!
    0
    0
    Raportează
  • postat de eu
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 12:10
    Dupa ce ati dansat, a zis cineva "Bai, eu o sa citesc mai mult de azi inainte, pentru ca am vazut *geniile* de la Cuza dansand la Real!"?
    Ce s-a schimbat dupa dansul asta? Cum a fost promovata lectura aici? La fel de bine ma pot duce sa dansez cu inca 20 de insi pentru promovarea desenelor facute cu creta pe asfalt.
    Auzi la ala de mai jos, "minunat si mirobolant proiect"! Pai nu e mai util sa pui mana pe o carte sa vezi ca minunat = mirobolant? Da' in orice caz, bagati acolo cate un dans si pentru DEX, DOOM, dictionare de sinonime si altele, poate reusiti sa indreptati si specimenul de mai jos (stati linistiti, nu e singurul lipsit de cunostinte elementare).
    0
    0
    Raportează
  • postat de alex
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 09:44
    Felicitari doamnei profesoare de limba si lituratura romana , Lupu Luminita , pentru impricarea in acest minunat si mirobolant proiect .
    0
    0
    Raportează
  • postat de Monica Ileana Pintilie
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 09:40
    Recunosc pasiunea si implicarea elevilor de la Cuza!... si a a profesorilor! Felicitari si succese!!!
    0
    0
    Raportează
  • postat de fosta eleva
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 08:22
    Felicitari profesoarelor de limba engleza care au avut minunata idee sa mobilizeze elevii> Pentru promovarea unui mesaj, o idee flash-mob-ul devine foarte eficient. Ati observat pasiunea elevilor? Au facut dans, miscare, au ascultat muzica si totul pentru promovarea lecturii. Aceste lucruri le plac elevilor > Sa mai organizam astfel de activitati ce sustin eficient educatia non- formala. Sunt mult mai eficiente decat pagini intregi de memorat si lungi prelegeri de la catedra despre cum ar trebui sa actionam. Mai multa practica , actiune , mai multe fapte decat proiecte pe hartie care se uita si nu folosesc decat pentru acumulare de puncte.Brav o ,dragi elevi si profesori de la CUZA.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Mihaela
    Miercuri, 05 Decembrie 2012 06:36
    bravo !
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.