Admitere la liceu după un procedeu găunos. Geniali în gimnaziu, repetenţi la evaluare

Admitere la liceu după un procedeu găunos. Geniali în gimnaziu, repetenţi la evaluare
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Sunt foarte multe cazuri de elevi care au diferenţe de câte cinci puncte între mediile multianuale din clasele V-VIII şi notele obţinute la evaluarea naţională


O scurtă privire pe listele ierarhiei judeţene cu mediile de admitere ale candidaţilor la admiterea în liceu relevă o hibă a acestui sistem, care, deşi e cunoscută de ani de zile, nu a fost remediată nici până acum. Sunt sute de elevi cu medii foarte mari în cei patru ani de gimnaziu, care nu au reuşit să obţină la evaluarea naţională măcar notă de trecere la ambele discipline. La ISJ nu se cunosc motivele acestor medii umflate din gimnaziu, deşi toate acestea se întâmplă de ani de zile, în condiţiile în care repartiţia computerizată departajează la diferenţe de numai o sutime.

Ca şi anul trecut, cele mai multe cazuri la Adam

Nu intenţionăm să le dăm numele elevilor, pentru că în mod cert nu este vina lor. Dar datele sunt reale şi pot fi verificate. Ca şi anul trecut, la Adam se înregistrează aceeaşi situaţie: nu mai puţin de şapte elevi (şi nu avem pretenţia de a-i fi identificat pe toţi) au diferenţe mari între media multianuală şi notele de la evaluare. Un elev, deşi avea media celor patru ani de gimnaziu 7,48, nu a reuşit să ia mai mult de 1,80 la română şi 1,60 la matematică. Un altul, cu 8,11 în gimnaziu, are la evaluare 3,80.

Tot la Adam avem un copil cu media multianuală 9,02, care la matematică n-a luat decât 1,75, iar la română abia a prins un 5,80. Un altul are 9,25 în gimnaziu, dar 5,40 la română şi 3,65 la matematică. Situaţia cea mai ieşită din comun este cea a unui candidat care a avut media de gimnaziu 9,49, iar la evaluare n-a reuşit să scoată decât 5,15 la română şi 4.00 la matematică. Un alt coleg de-al său are 9,42 media generală din gimnaziu şi numai 6,75 la română şi 3,70 la matematică. Parcă prea multe exemple de la aceeaşi şcoală ca să fie doar simple coincidenţe.

E drept că respectivii elevi ar putea avea medii bune în clasele V-VIII la alte obiecte, iar la disciplinele de examen să fie mai mici. Dar cât de mici pot fi, având în vedere că sunt elevi premianţi, cu medii peste 9.00?

Este clar că există o problemă fie cu pregătirea profesorilor de română şi matematică de la clasele respective, fie cu sistemul lor de notare.

Alte exemple - la Buciumeni, Drăguşeni şi Iveşti

La Iveşti avem alte cazuri parcă trase la indigo: 7,61 media generală - 2,10 şi 2,00 la evaluare şi 7,69 media generală  - 2,45 şi 1,50 la evaluare. Lor li se adaugă un altul, cu 8,82 media claselor V-VIII şi 5,30 şi 3,00 la evaluare.

Buciumeniul ne uimeşte cu alte două situaţii: 9,34 în gimnaziu, 4,45 la română, 3,40 la matematică sau 9,37 în gimnaziu şi 3,20 şi 3,35 la evaluare.

La Şcoala din Drăguşeni am găsit situaţii similare: 9,44 media gimnaziului, 4,60 la matematică şi 6,65 la română; 9,18 în gimnaziu - 6,65 şi 2,80 la evaluare sau 9,16 în cei patru ani de şcoală şi numai 3,60 şi 6,05 la examenele naţionale.

Cum se văd mediile obţinute cinstit

Am tras cu ochiul şi la elevii de la alte şcoli, unde notele la clasă s-au pus cu simţ de răspundere. Un elev de la Şcoala Nr. 29, cu media multianuală 9,19 a dovedit că într-adevăr a luat note „pe bune”, la examene primind 9,35 la română şi 10 la matematică. La fel, un altul, de la Şcoala Nr. 12, care a luat 9,25 la română şi 10,00 la matematică, iar în cei patru ani a avut o medie de 9,31. Dar tot în oraş, la Şcoala Nr. 20, avem o medie generală de 9,13, cu 4,55 şi 5,30 la evaluare.

Ce spune conducerea Inspectoratului

Inspectoarea generală Laura Marin susţine că ştie că există asemenea situaţii şi că le-a cerut şcolilor o analiză în care să se regăsească comparativ mediile multianuale doar la disciplinele de examen şi cele de la evaluare. „Este posibil ca aceste diferenţe atât de mari să nu se mai regăsească atunci când comparăm doar notele obţinute la disciplinele de examen. Dacă totuşi ele se menţin, vom merge în inspecţii la clasele respective, vom vedea a cui este vina şi, dacă se observă că profesorul este slab pregătit, îi vom cere să participe la nişte cursuri de formare”, spune Laura Marin.

Din nefericire, lista cu astfel de situaţii nu are doar exemplele semnalate de noi, ci sute. Se pot vedea de către oricine cu ochiul liber şi concluzia nu poate fi decât una singură: admiterea la liceu se face după un procedeu găunos, care ridică multe semne de întrebare.

Citit 3928 ori Ultima modificare Marți, 09 Iulie 2013 18:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.