Vezi când se desfăşoară evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a

Vezi când se desfăşoară evaluările naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Notele nu se trec în catalog, ci în portofoliul elevului


Ministerul Educaţiei Naţionale a publicat pe site-ul www.edu.ro calendarul şi metodologia de desfăşurare a evaluărilor naţionale la clasele a II-a, a IV-a şi a VI-a în anul şcolar 2013-2014. Aceste testări se vor desfăşura, în două sesiuni, în perioada 6 - 29 mai: prima sesiune este programată în perioada 6 - 15 mai, iar a doua sesiune, pentru elevii care din motive întemeiate au absentat, în perioada 20 - 29 mai.
Elevii de la clasele a II-a vor susţine pe 6 mai limba şi literatura română şi pe 8 mai matematica. Probele din sesiunea a doua au fost planificate pe 20 mai – limba română şi 22 mai matematică.
Elevii de la clasele a IV-a vor fi examinaţi pe 13 mai la limba română şi pe 14 la matematică şi ştiinţe. Cei care au absentat vor putea da româna pe 27 mai, iar matematica pe 28 mai.  
Testele pentru evaluare naţională sunt elaborate de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare. Pentru clasa a IV-a, testele vor avea un format asemănător cu cel al evaluărilor internaţionale administrate elevilor în vârstă de 10-12 ani. Nivelul de dificultate al testelor va fi mediu.
Rezultatele obţinute nu se înregistrează în catalogul clasei şi sunt valorificate la nivelul unităţii de învăţământ prin elaborarea planurilor individualizate de învăţare, consemnarea în portofoliul educaţional al elevului, respectiv informarea părinţilor elevului asupra stadiului formării şi dezvoltării competenţelor evaluate.

Supravegherea şi corectarea, cu profesori care nu predau la clasă

Responsabilitatea administrării la clasă a evaluărilor naţionale aparţine administratorului de test, care poate fi învăţătorul sau profesorul de la clasă. Pe toată durata evaluării, administratorul de test este asistat de un al doilea cadru didactic, care nu are ore la acea clasă, desemnat de preşedintele comisiei din unitatea de învăţământ.
Cadrele didactice evaluatoare sunt selectate de la alte unităţi şcolare decât cele din care provin elevii ale căror teste sunt evaluate. Fiecare test este evaluat de către două cadre didactice, pentru fiecare disciplină în parte, pe baza Caietului cadrului didactic. Baremele de evaluare, precum şi alte informaţii referitoare la evaluare, sunt cuprinse în Caietul cadrului didactic. Evaluarea fiecărui test se face cu respectarea strictă a baremului şi a precizărilor din Caietul cadrului didac

Citit 2726 ori Ultima modificare Joi, 09 Ianuarie 2014 17:21

1 comentariu

  • postat de STUDIU!!
    Sâmbătă, 11 Ianuarie 2014 07:59
    185.26.182.***
    dr.​ Stephen Carr Leon

    Am petrecut câțiva ani în Israel - pentru un stagiu, în câteva spitale de acolo - și mi-a venit ideea de a face o cercetare:
    „De ce sunt evreii atat de inteligenti?"
    Este evident faptul că evreii sunt mai avansați în multe aspecte ale vieții, cum ar fi ingineria, muzica, știința și,
    cel mai evident, în mediul de afaceri; aproape 70 % din comerțul mondial este deținut de evrei, cum ar fi cosmeticele, moda, produsele alimentare, armament, hoteluri, industria filmului ( Hollywood și altele ) etc.
    Este aceasta o coincidență, sau este ceva dirijat în mod rațional?
    Cercetarea mi-a luat aproximativ 8 ani pentru a aduna informații, într-un mod cât mai exact posibil, despre alimentația evreilor, cultură, religie, pregătirea inițială a sarcinii etc., pentru a le compara cu obiceiurile altor nații.

    Să începem cu pregătirea inițială a sarcinii.
    În Israel , primul lucru pe care l-am observat este că mama însărcinată cântă mereu șiîncearcă să rezolve,
    cât mai des, probleme de matematică, împreună cu soțul. Am fost foarte surprins să văd că viitoarea mamă purta
    mereu cărți de matematică și, uneori, chiar mă ajuta în rezolvarea unor probleme.
    La întrebarea: " Faci asta pentru copilul din tine? ", ea mi-a raspuns: " Da, pentru a instrui copilul încă din burtă, numai asa va fi un geniu mai târziu."
    Până se va naște copilul, problema de matematica va fi rezolvată...

    Un alt lucru pe care l-am observat - este vorba despre mâncare.
    Viitoarei mame îi place să mănânce migdale și curmale cu lapte, salate amestecate cu migdale și alte fructe cu coajă lemnoasă cum ar fi nucile.
    Pentru masa de prânz - pâine și pește fără cap. Există convingerea că peștele este bun pentru dezvoltarea creierului
    dar capul peștelui este nociv pentru creier. Și, de asemenea, este o cultură a evreilor ca mamele gravide să consume ulei de ficat de cod. De câte ori am fost invitat la masă, am observat că, evreii, în momentul în care mănâncă pește ( carne sau file ), nu consumă și carne animală. În credința lor, carnea de animal și peștele, consumat împreună, nu vor da nici un beneficiu pentru corpul nostru.

    Deasemenea, ei mănâncă întotdeauna înainte de masa principală fructe. În convingerea lor, dacă mănânci mai întâi
    masa principala ( cu pâine sau orez ), apoi fructele, te vei simți somnoros și îți va fi greu să înțelegi orice lecție
    care ți se va preda la școală. Modul de alimentatie a copilului este întotdeauna sub îndrumarea părinților, în primul rând
    se consumă salata de fructe cu migdale, urmată de ulei de ficat de cod .

    În Israel, fumatul este tabu. În cazul în care sunteți invitatul lor, nu încercați să aprindeți o țigară în casă, vă vor cere politicos să mergeți afară pentru a fuma. Potrivit oamenilor de știință de la Universitatea din Israel, nicotina distruge celule din creier și afectează genele și ADN-ul, lucru ce poate avea ca efect generarea unui idiot.
    Deci, fumatori, vă rugăm să luați notă! ( În mod ironic, cel mai mare producător de țigări este un evreu... cred ca știi cine...

    Din ceea ce am văzut, cei mai mulți dintre copiii evrei stiu cel putin 3 limbi: ebraica, araba si engleza.
    Încă din copilarie, ei vor învăța să cânte la pian sau la vioară, acest lucru fiind absolut necesar.
    Există convingerea că această practică crește IQ-ul unui copil și va face din el un geniu. După constatările oamenilor de știință, vibratia muzicii stimulează creierul și acesta ar fi motivul pentru care există o mulțime de genii printre evrei...
    Încă din clasa I, copiilor li se va preda matematică cu trimitere la afaceri și subiecte de știință care le fac plăcere...

    Pentru comparație, am putut vedea copii de aceeași vârstă în California, IQ-ul lor este cu aproximativ 6 ani în urmă.

    Copiii evrei sunt, de asemenea, implicați în atletism, sau în sporturi cum ar fi tirul cu arcul șau tirul cu arma (cu aer comprimat).
    Aceasta, deoarece se crede că tirul ar face creierul mult mai axat pe decizii și precizie.

    În liceu, elevii sunt îndemnați să studieze științele, să creeze produse, să se implice în tot felul de proiecte, chiar dacă unele arata ca fiind foarte amuzante sau chiar inutile. Dar, toată atenția este acordată într-un mod cât se poate de serios când este vorba de știință aplicată, medicină sau inginerie.

    Această cutumă este introdusă și în instituțiile de învățământ superior politehnic si universități.
    În facultațile cu profil economic se dă multă libertate imaginației, așa că, în ultimul an de facultate, studenții trebuie să facă un proiect și, practic, ei pot trece doar în cazul în care grupul lor (aproximativ 10 studenti într-un grup) poate face profit de cel puțin un milion USD. Nu fiți surprinși, asta este realitatea, iată de ce jumătate din numărul afacerilor din lume este deținută de evrei. Cele mai recente produse ale firmei Levis, au fost proiectate în cadrul Universității din Israel,
    la Facultatea de afaceri și de moda.

    I-ați văzut cum se roagă, ei dau mereu din cap, au înțeles că această acțiune va stimula și va oferi mai mult oxigen creierului. Uitați-vă la japonezi, care întotdeauna își înclină capetele, conform tradiției, le place sushi ( pește proaspăt ), majoritatea dintre ei sunt inteligenți, o fi aceasta o coincidență ?

    În New York, centrul comercial al evreilor din SUA, comunitatea se axează pe căutarea și ajutorarea acelor evrei care au o idee benefică, comitetul oamenilor de afaceri evrei oferind împrumut, fără dobândă, pentru a asigura dezvoltarea unor afaceri prospere. Datorită acestui fapt, Starbucks, Dell Computer, Coca-Cola, DKNY, Oracle, Levis, Dunkin Donut, filme de la Hollywood și sute de alte companii au fost sub sponsorizarea lor.
    Absolvenții evrei de la Facultatea de Medicină din New York au fost încurajați să apeleze la ei, lucru care le-a permis practicarea medicinei private cu acest împrumut fără dobândă. Acum știu de ce cele mai multe spitale din New York și California duc, dintotdeauna, lipsă de medici specialiști.

    În teoria mea, eu nu mă ating de religie sau rasă. Întrebarea pe care o pun este:
    Am putea să producem generații inteligente urmând practica evreilor?

    Răspunsul ar putea fi afirmativ. Modificările necesare sunt în obiceiurile noastre de zi cu zi de a te ocupa de viitorul tău copil, în modul de a manca, în educația pe care o dau părinții, și cred că în termen de 3 generații, acesta ar putea fi atins .

    Fie ca noi toți să fim în pace și să reușim să producem noi generații, de geniu, pentru binele omenirii, fără să conteze cine ești ca nație sau .religie...

    Gândiți-vă...
    1
    5
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.