EVALUAREA la clasa a II-a/ MATEMATICA nu le-a mai dat bătăi de cap elevilor

EVALUAREA la clasa a II-a/ MATEMATICA nu le-a mai dat bătăi de cap elevilor
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* După subiecte ilogice şi neclare, bareme incomplete la limba română *Joi începe evaluarea la clasa a VI-a


Peste 5.000 de elevi de clasa a II-a din judeţul Galaţi au susţinut, ieri, proba de matematică din cadrul evaluării naţionale. După dezastrul de la română, elevii şi învăţătorii au respirat ieri uşuraţi, pentru că subiectele de la matematică au fost echilibrate şi clar formulate, cu un grad de dificultate destul de uşor.

„Nu pot lovi într-un copil de opt ani”

Învăţătorii claselor a II-a ne-au declarat ieri că s-au luptat să noteze lucrările după baremele trimise de minister la limba română: „Am sentimentul că cele două variante de subiect au fost făcute de persoane diferite. În primul rând a diferit gradul de dificultate, dar şi baremele au fost altfel. De exemplu, la varianta 1, baremul avea cod pentru punctaj intermediar, în timp de baremul pentru varianta 2, nu avea decât pentru item efectuat sau neefectuat. Nu exista variantă intermediară de notare, ceea ce nu este normal. Dacă un copil a scris totuşi jumătate din cerinţă, de ce nu-i pot acorda nimic? De ce la varianta cealaltă există o astfel de posibilitate? Mi-am bătut capul cum să fac. Nu poţi să loveşti pur şi simplu într-un copil de 8 ani şi să nu-i dai nimic, dacă el totuşi a scris ceva. Prin urmare, am fost nevoită să aleg varianta plină a paharului. I-am dat punctaj întreg, decât să nu-i dau nimic”, spune o învăţătoare de la o şcoală din Galaţi.

În acelaşi timp, cadrele didactice au ales să puncteze ca fiind corecte şi compunerile despre toamnă şi cele despre primăvară. „Nu poţi depuncta un copil care, în condiţiile date, a răspuns corect. Fotografia alb-negru arăta mai degrabă ca una pentru toamnă, nu pentru primăvară”, au mai spus dascălii.

Testări irelevante

În acelaşi timp, învăţătorii susţin că aceste testări, care nu ar fi trebuit să ridice probleme, având în vedere că ele au fost pilotate mai mulţi ani la rând, sunt irelevante pentru elevi atât de mici, factorul emoţional fiind decisiv în cazul lor. „Am fost şocată să văd că cei mai buni elevi ai mei, care au luat testarea foarte în serios, nu au reuşit să facă lucrări perfecte, din cauza emoţiilor. În timp ce elevii care sunt de 8,00 la clasă au obţinut punctaj maxim, pentru că subiectele n-au avut grad de dificultate prea mare. Şi situaţia este simptomatică şi la alte clase, acelaşi lucru mi l-au spus şi alte colege”, spune o altă învăţătoare.

Peste 5.300 de elevi de clasa a VI-a vor susţine astăzi proba de comunicare la limba şi literatura română şi la o limbă modernă. Vineri, 6 iunie, se va susţine testul la ştiinţe.

Citeşte şi Acestea sunt subiectele date la EVALUAREA NAŢIONALĂ de matematică, la clasa a II-a

Citit 1457 ori Ultima modificare Miercuri, 04 Iunie 2014 18:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.