TINERII ŞI ORAŞUL/ Cum ar fi dacă antreprenoriatul s-ar preda în şcoală?

TINERII ŞI ORAŞUL/ Cum ar fi dacă antreprenoriatul s-ar preda în şcoală?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Şcolile de vară îi învaţă pe elevi noţiuni practice aplicabile în viaţa reală


Cum ar fi dacă antreprenoriatul şi leadershipul s-ar preda la şcoală? Dacă în loc de o oră de matematică, tinerii ar învăţa să facă un plan de afaceri, iar în loc de o oră de muzică, ar învăţa să fie lideri?

Sistemul educaţional nu le oferă pe toate, dar asta nu îi împiedică pe tineri să aleagă singuri să participe la un program care le va dezvolta toate atributele personale care le-au fost ignorate în şcoală. Lista acestor programe, aşa-numitele şcoli de vară, este din ce în ce mai lungă în România, un semn clar că tinerii au început să se implice activ în dezvoltarea lor personală.

"Aspire" Academy a fost înfiinţată în 2011 de studenţi şi absolvenţi români de la facultăţi de top din Statele Unite şi Europa. Misiunea lor este aceea de a descoperi, conecta şi dezvolta studenţi excepţionali, care au potenţialul să devină liderii de mâine.

Profesori de la Harvard

În perioada 3-7 iulie 2014 am participat la programul Aspire High School de la Poiana Braşov. Profesori de la Harvard, Universitatea McGill din Canada sau Universitatea Wharton din Statele Unite şi-au împărtăşit cunoştinţele despre leadership, antreprenoriat şi dezvoltare personală. Rar se întâmplă ca un tânăr din România să îi poată adresa întrebări unuia dintre cei mai importanţi profesori de la Harvard. Steven Jarding a venit la Braşov pentru a ne învăţa cum să devenim lideri adevăraţi. Un lider bun trebuie să ştie să negocieze. Şi acest lucru l-am învăţat toţi cei care am participat la eveniment.

Activităţile desfăşurate au depăşit aşteptările participanţilor. Roxana Bărbulescu, Assistant Professor of Management at McGill University and Visiting Professor at the Wharton School, University of Pennsylvania, ne-a introdus în lumea  negocierilor, iar Oliver Chatain a ţinut o prelegere despre strategie de afaceri. De asemenea, Max Jacobson ne-a învăţat cum să ne definim calea spre colegiu. În plus, o serie de activităţi de socializare ne-au permis să ne cunoaştem mai bine şi să legăm prietenii care au potenţialul de a dura o viaţă, teambuilding fiind o componentă importantă a experienţei Aspire.

"Fă o schimbare în lumea în care trăieşti!"

Acesta a fost sfatul dat de profesorul Steven Jarding de la Universitatea Harvard. Create pentru a acoperi golurile lăsate de sistemul clasic de învăţământ, aceste programe se diferenţiază în primul rând pentru că noţiunile oferite sunt mult mai practice şi mult mai uşor de aplicat în viaţa reală. Fie că participanţii au şansa “să înveţe de la practicieni, să practice, apoi să primească feedback”, fie că metodele de predare sunt interactive sau că lecţiile sunt adaptate unor nevoi reale şi că programul le oferă participanţilor un grad de interacţiune cu speakerii care îl depăşeşte pe cel din sistemul clasic de învăţământ, se poate concluziona că şcolile de antreprenoriat şi de leadership oferă o alternativă adecvată la educaţia formală.

Citit 1482 ori Ultima modificare Luni, 03 Noiembrie 2014 17:35

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.