KENDAMA, ”vedeta” Evaluării Naţionale la matematică la clasa a IV-a

KENDAMA, ”vedeta” Evaluării Naţionale la matematică la clasa a IV-a
Evaluaţi acest articol
(7 voturi)

Aproximativ 4.000 de elevi din clasa a IV-a au susţinut, ieri, proba la Matematică din cadrul Evaluării Naţionale. De la inspectoarea general-adjunctă, Pompilia Chifu, am aflat că au lipsit de la evaluare 314 elevi şi că, spre deosebire de prima zi, când internetul a dat emoţii organizatorilor din două-trei şcoli din mediul rural, ieri, proba a decurs fără asemenea probleme.

Elevii au avut de rezolvat nişte subiecte pornind de la două dintre jocurile lor: unul dintre numere a avut de rezolvat cerinţe matematice în care "vedeta" problemelor a fost kendama, iar la celălalt număr itemii au fost legaţi de piesele de lego.

Am discutat cu câţiva învăţători care s-au arătat cumva nemulţumiţi de modul în care au fost elaborate subiectele, considerând că încercarea celor care au elaborat problemele de a se  apropia de realitatea elevilor nu i-a determinat să facă nişte alegeri tocmai potrivite.

"Când am citit subiectele, pe mine m-a intimidat kendama. Şi ştiu ce este. Şi nu-mi fac probleme pentru elevii mei  care se joacă zilnic cu aşa ceva, ci de cei din mediul rural pentru care o asemenea achiziţie e foarte costisitoare. Nu cred  că prea mulţi părinţi de la sate au dat bani pe aşa ceva. Pentru bugetul unei familii de la ţară 30-40 de lei, cât costă o kendama, e mult",  ne spune o învăţătoare.

Alt cadru didactic ne-a semnalat faptul că de dragul jucăriei kendama propunătorii subiectelor au făcut gafe în redactarea problemei despre fracţii: "Elevii învaţă  că fracţiile sunt părţi egale dintr-un întreg. În condiţiile în care kendama are în componenţă un băţ, o sfoară şi două cupe, una mai mică  şi una mai mare, cum poţi împărţi obiectul în părţi egale, ca să poţi răspunde a câta parte din obiect reprezintă cele două cupe? Ar fi trebuit să le spună a câta parte din numărul componentelor, nu din obiectul în sine."

La începutul săptămânii viitoare lucrările sunt deja corectate, iar învăţătorii trebuie să organizeze şedinţe cu părinţii pentru a le  aduce la cunoştinţă  rezultatele şi pentru a stabili un plan de recuperare, acolo unde este cazul. Lucrările  nu se notează şi nici  nu se trec în catalog.

Citit 3605 ori Ultima modificare Vineri, 05 Mai 2017 11:34

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.