Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
4 comentarii

Printr-un proiect de ordonanţă de urgenţă, Ministerul Dezvoltării Regionale încearcă transformarea transportului public local şi a celui judeţean, în special, în monopol de stat, acuză prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Florin Bocai. "Este important de precizat faptul că noi, transportatorii, am desfăşurat transportul de călători judeţean în regim comercial de vreo 25 de ani încoace, fără ca vreun operator de transport să ceară compensaţie sau exclusivitate pe trasee. Acest transport judeţean s-a desfăşurat pe principiul comercial (cerere/ofertă) impus de piaţă, în condiţiile unor reglementări foarte stricte, impuse de ministerele de resort (al Transporturilor şi al Dezvoltării) prin criteriile de acordare a licenţelor comunitare pe firmă şi prin criteriile de atribuire electronică a traseelor din cadrul programelor judeţene. De data aceasta, avem de-a face cu o modificare radicală atât a legislaţiei generale (Legea 51/2006, a serviciilor de utilitate publică), cât şi a celei speciale (Legea 92/2007, a transportului public local)", spune reprezentantul FORT.

Florin Bocai afirmă că modificările legislaţiei şi corelarea acesteia cu directivele sau normele europene este întotdeauna binevenită, însă proiectul de OUG iniţiat de Ministerul Dezvoltării "abrogă articole şi alineate cu referire expresă la: accesul operatorilor cu capital privat la atribuirea prin gestiune delegată a serviciilor de transport; condiţia obţinerii avizului Consiliului Concurentei; dispare condiţia elaborării unui studiu de oportunitate privind fundamentarea delegării serviciilor, cu şase luni înainte de luarea deciziei respective; dispare condiţia ca transportul public local, prin operatorul intern, să se desfăşoare pe raza UAT-ului respectiv, limitat geografic, fără să intre pe teritoriul altui UAT vecin (aspect total interzis de Reg. European 1370/2007; se introduce o formă nouă de deţinere a parcului auto de către operatorul rutier, pe lângă cea de proprietate sau leasing (şi anume cea obţinută prin darea în folosinţă de către autoritatea contractantă, fără să se ţină cont de OG 27/2011, care prevede licenţierea doar a autovehiculelor deţinute în proprietate sau leasing; gestiunea directă a serviciilor de transport public local (adică atribuirea serviciului către operatorul intern al UAT-ului sau celui regional al ADI - asociaţie de dezvoltare intercomunitară) nu se mai face conform Legii achiziţiilor publice, eliminându-se astfel criteriile de transparenţă impuse de legislaţie la procedura atribuirii directe a serviciului către operatorul propriu".

În acest context, FORT anunţă că va iniţia, alături de celelalte patronate din transporturile rutiere, un protest în faţa sediilor Guvernului şi Ministerului Dezvoltării Regionale, care să aibă loc miercuri, 14 martie.

Citit 2814 ori Ultima modificare Marți, 13 Martie 2018 00:21

4 comentarii

  • postat de Akbar Marți, 13 Martie 2018 20:25 5.13.196.*** Link la comentariu
    0
    3

    Eficienta unui transport public in comun este masurata prin numarul de posesori de autoturisme care aleg sa foloseasca mijloacele de transport in comun in defavoarea propriilor masini.
    Asta inseamna, din partea operatorului local de transport, curatenie, confort, punctualitate si modalitati electronice de plata. Decat sa ai in oras 40 de autoturisme care cer locuri de parcare si aglomereaza mai eficient si mai putin poluant e sa urci in autobuz pe cei 40 de proprietari de masini.
    Iar vara, inchirierea de biciclete e o solutie pe cat de eco pe atat de civilizata. In Olanda, cu o infrastructura impecabila, se pedaleaza in costum bussines. Si ei au inceput de undeva. Candva.

    Raportează
  • postat de Nestema Galatiului: evaziunea gealatilor cascarabetisti Marți, 13 Martie 2018 12:06 146.185.177.*** Link la comentariu
    7
    14

    Si foarte bine ca se face monopol. Sau ce? Cumva va e dor de harababura profitorilor si gealatilor, gusatilor, burtosilor cu acele dricuri/cosciuge pe patru roti pe care numai ei le numeau "maxi-taxi"??? Daca acelea puteau fi numite catusi de putin "taxi" atunci eu sunt baba Vanga.

    Foarte ca se face monopol...fiindca nu mai vrem n'spe mii de profitori pe soselele Galatiului fiindca se gandesc unii smecheri ca ar putea profita si ei de pe urma transportului public local.

    Luati exemplul tarilor civilizate si incercati sa va civilizati si voi babuinilor. Aceia din strainatate nu mai "tipa" in gura mare ca vezi Doamne e rau cu monopol...Fiindca nu este. Asta inseamna civilizatie...monopol, nu n'spe mii DE "carute" pe soselele Galatiului, doar fiindca au mai venit si altii cu dricvrile, "carutele" lor "sa se joace", sa profite de pe urma transportului public local.

    In Londra e monopol...mai tipa cineva acolo ca "vai Doamne"? Nu.
    Asta inseamna civilizatie, civilizare...Monopol. Nu, niste gealati profitori cu carutele, dricurile lor care s-au bagat si ei in transportul public local doar fiindca au vazut ca se face bani din asta...mai ales ca unii dintre ei mai si inselau statul prin evaziune nedandu-ti bilet, neplatindu-si taxele fiindca ei declarau ca nu au profit, ca nu au avut cine stie ce/cate persoane de transportat.
    Atunci daca in Londra si in alte orase civilizate din tarile civilizate e normal si e sanatos sa fie monopol (al statului, nu al oricarui cioflingar) atunci la noi de ce nu s-ar implementa monopol (al statului)?

    Nu mai turnati paie pe foc aiurea cu tot felul de articole instigatoare la ura, dezbinare, scandal, cearta.

    Niste ceafa lata, niste burtosi, niste gusati, niste gealati profitosi care au supt bine de pe urma harababurei/golaniei ce a existat inainte in transportul public local si care acum duc dorul ca nu mai pot ei "sa suga", sa profite, sa insele evazionand statul.

    Da, monopol sa fie, monopol sa ramana in transportul public local, cel al statului...precum in tarile civilizate. Mars cu burtosii, gusatii, gealatii care profitau de pe urma transportului public local si care vineau si ei cu dricurile lor din fata blocului pe "terenul de joaca" transformand soselele Galatiului intr-un HAOS GOLANESC DE NEDESCRIS IN CUVINTE.

    Sa ramana doar transportul public local al statului...sau asta a fost vreun articol la comanda, comandat de evazionistii cascarabetisti care in trecut, PANA NU DEMULT au distrus transportul public LOCAL.

    Civilizatia inseamna monopol. Al statului. Nu al oricarui habauc profitor care vrea si el o felie din profit.

    Raportează
  • postat de ion Marți, 13 Martie 2018 11:12 79.115.217.*** Link la comentariu
    4
    13

    Ma uit la Transub: monopol, subventii masive, investitii care ingenuncheaza bugetul local pe termen lung, executari silite de la ANAF pentru contributii neachitate pentru muncitori, spatii imense ale primariei ocupate de aceasta activitate !!! Toate astea nu pot duce decat la FALIMENT ! Avem precedente elocvente ca APATERM si CALORGAL !
    Si continuam cu experimente si la nivel national !
    Urmeaza cooperativizarea si nationalizarea !

    Raportează
  • postat de HAHAHA Marți, 13 Martie 2018 10:09 194.105.20.*** Link la comentariu
    3
    12

    Incet, incet ne intoarcem la Ceasca - pentru ca EI poate !!!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.