Transportul public, transformat în monopol de stat? PROTEST în faţa Guvernului

Transportul public, transformat în monopol de stat? PROTEST în faţa Guvernului
Evaluaţi acest articol
(11 voturi)

Printr-un proiect de ordonanţă de urgenţă, Ministerul Dezvoltării Regionale încearcă transformarea transportului public local şi a celui judeţean, în special, în monopol de stat, acuză prim-vicepreşedintele Federaţiei Operatorilor Români de Transport (FORT), Florin Bocai. "Este important de precizat faptul că noi, transportatorii, am desfăşurat transportul de călători judeţean în regim comercial de vreo 25 de ani încoace, fără ca vreun operator de transport să ceară compensaţie sau exclusivitate pe trasee. Acest transport judeţean s-a desfăşurat pe principiul comercial (cerere/ofertă) impus de piaţă, în condiţiile unor reglementări foarte stricte, impuse de ministerele de resort (al Transporturilor şi al Dezvoltării) prin criteriile de acordare a licenţelor comunitare pe firmă şi prin criteriile de atribuire electronică a traseelor din cadrul programelor judeţene. De data aceasta, avem de-a face cu o modificare radicală atât a legislaţiei generale (Legea 51/2006, a serviciilor de utilitate publică), cât şi a celei speciale (Legea 92/2007, a transportului public local)", spune reprezentantul FORT.

Florin Bocai afirmă că modificările legislaţiei şi corelarea acesteia cu directivele sau normele europene este întotdeauna binevenită, însă proiectul de OUG iniţiat de Ministerul Dezvoltării "abrogă articole şi alineate cu referire expresă la: accesul operatorilor cu capital privat la atribuirea prin gestiune delegată a serviciilor de transport; condiţia obţinerii avizului Consiliului Concurentei; dispare condiţia elaborării unui studiu de oportunitate privind fundamentarea delegării serviciilor, cu şase luni înainte de luarea deciziei respective; dispare condiţia ca transportul public local, prin operatorul intern, să se desfăşoare pe raza UAT-ului respectiv, limitat geografic, fără să intre pe teritoriul altui UAT vecin (aspect total interzis de Reg. European 1370/2007; se introduce o formă nouă de deţinere a parcului auto de către operatorul rutier, pe lângă cea de proprietate sau leasing (şi anume cea obţinută prin darea în folosinţă de către autoritatea contractantă, fără să se ţină cont de OG 27/2011, care prevede licenţierea doar a autovehiculelor deţinute în proprietate sau leasing; gestiunea directă a serviciilor de transport public local (adică atribuirea serviciului către operatorul intern al UAT-ului sau celui regional al ADI - asociaţie de dezvoltare intercomunitară) nu se mai face conform Legii achiziţiilor publice, eliminându-se astfel criteriile de transparenţă impuse de legislaţie la procedura atribuirii directe a serviciului către operatorul propriu".

În acest context, FORT anunţă că va iniţia, alături de celelalte patronate din transporturile rutiere, un protest în faţa sediilor Guvernului şi Ministerului Dezvoltării Regionale, care să aibă loc miercuri, 14 martie.

Citit 3511 ori Ultima modificare Marți, 13 Martie 2018 00:21

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.