Protecţia Consumatorului trage băncile de urechi

Protecţia Consumatorului trage băncile de urechi
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* O bancă din Galaţi a fost nevoită să returneze, în urma plângerii fondate a unui consumator către CRPC, diferenţa abuzivă de comision ataşat dobânzii bancare *

Aşadar, se poate! Discriminarea pe care o fac băncile în România, şi deci şi la Galaţi, între consumatorii autohtoni şi cei de pe celelalte meleaguri, mai vestice, a fost dată în vileag de controalele şi amenzile aplicate de Comisariatul Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi.

Comisionul de depunere - ilegal

„Cele 20 de controale ale Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorului Galaţi la operatorii bancari au scos la iveală mai multe deficienţe în relaţia acestora cu consumatorii”, a relevat Constantin Olaru, directorul instituţiei, în cadrul conferinţei de presă susţinute ieri, la sediul instituţiei.

Astfel, consumatorii, adică persoanele care plătesc credite luate de la bănci s-au trezit, nu o dată, conform datelor CJPC, că au de plătit un comision de depunere, dacă vor să facă plata ratei şi nu sunt ei titularii de credit. „Acest comision este ilegal şi nu apare în contract”, punctează directorul CJPC.

„Credit achitat anticipat, dar banca nu închide contul”

„De asemenea, au apărut şi situaţii conform cărora banca nu închide contul, deşi creditul a fost achitat integral, anticipat. Unele bănci măresc dobânzile nejustificat, deşi piaţa nu înregistrează modificări sau înregistrează modificări în urma cărora dobânzile ar trebui, de fapt, să scadă”, explică directorul  Olaru.

15 bănci amendate

Aceste abuzuri bancare, precum şi altele, de tipul perceperii de comision de administrare lunar, aplicabil la sold, au fost amendate de Comisariat cu un total de 87.500 lei.

Au fost astfel sancţionat 15 sucursale bancare din Galaţi, una dintre acestea fiind chiar nevoită, în urma plângerii fondate formulată de consumator la CJPC, să plătească diferenţa abuzivă de comision ataşat dobânzii bancare.

Recomandările CJPC

„Atenţie când semnaţi un contract cu banca! Citiţi tot contractul şi cereţi explicaţii oriunde aveţi nedumeriri. Adresaţi-vă cu încredere instituţiei noastre, ori de câte ori aveţi de formulat o plângere pertinentă la adresa serviciilor bancare”, acesta este îndemnul directorului CJPC Galaţi.

Doar 37 de plângeri în intervalul 2009-2010

Deşi ne-am plâns toţi, unii altora, şi ne-am istorisit păţanii care mai de care mai tragice sau mai comice cu băncile, datele tehnice ne arată că, de fapt, am fost destul de neglijenţi cu interesele noastre.

Astfel, în intervalul 2009-2010, numai 37 de gălăţeni au făcut plângeri la adresa băncilor. Rezultatele, după cum se şi vede, nu s-au lăsat mult timp aşteptate.

Citit 1946 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.