Robotul telefonic Electrica, depășit de situație

Robotul telefonic Electrica, depășit de situație
Evaluaţi acest articol
(9 voturi)

Aproape că nu mai există instituție bancară sau furnizor de utilități care să nu fi implementat robotul telefonic drept principal mijloc de comunicare cu clienții.

S-au cam dus vremurile în care un operator telefonic în carne și oase îți răspundea la apel cu "Bună ziua, sunt cutare, cu ce vă putem ajuta?". Acum trebuie să asculți poliloghii cu protecția datelor (necesare, e drept), apoi să apeși pe rând tastele care crezi că te direcționează spre rezolvarea problemei pe care o ai sau pe care vrei să o reclami, pentru ca, în final, să speri că vei reuși să vorbești și cu un om, nu cu o mașină. În cele mai multe cazuri, după minute de ascultat robotul, există o tastă salvatoare, 0 sau 9, care te pune în legătură cu un operator. Sau nu, chiar dacă ar trebui să... da! Dovadă că nici roboții nu sunt perfecți, lucru de care scriitorii de SF ne-au asigurat încă de acum zeci de ani. În fine...

"Nu s-a selectat nicio tastă"

Pentru a rezolva prelungirea unui contract de furnizare a energiei electrice, doamna Anca Mitrofan, din Galați, a fost sfătuită, printr-o notificare oficială, să apeleze numărul de telefon 929, pentru a stabili, împreună cu un operator al Electrica, o întâlnire la locul de consum respectiv cu un angajat al companiei. Numai că, ori de câte ori a încercat, i-a fost imposibil să intre în legătură cu operatorul respectiv. "Tatăl meu, care a decedat acum trei luni, era abonat Electrica, cu domiciliul în Prodănești, Berești Meria. A fost bolnav mai mult timp și la acea adresă nu a mai stat nimeni luni de zile. Am primit un plic de la Electrica, în care mi se spunea că, din moment ce nimeni nu a avut acces să citească contorul, contractul se va întrerupe. În finalul notificării, mi se spunea să apelez 929, ca să stabilesc o întâlnire cu un angajat al Electrica, pentru a veni să citească contorul într-o zi stabilită de comun acord. Am înțeles situația, problema era expusă corect. Așa că am sunat la 929 (cu prefixul 0236), ca să stabilesc întâlnirea. Numai că, indiferent de câte ori am încercat și oricâte taste am apăsat conform indicațiilor primite, într-un final robotul îmi spunea că "nu s-a selectat nicio tastă". Am încercat și la un alt număr, fix, probabil din București, dar care era taxabil. Nici așa nu am reușit să mă cuplez".

"Viața liberă" a contactat reprezentanții DEER Galați și așa, pe "firul scurt", doamna Mitrofan a fost sunată aproape imediat de un reprezentant al companiei pentru rezolvarea problemei. Lăudabilă promptitudinea, mai puțin lăudabilă problema cu robotul depășit de situație.

"Codul nu este valid"

O altă gălățeancă, coincidență, tot Anca, dar cu un nume de familie diferit, ne-a sesizat o altă situație. "De ani de zile, transmit consumul lunar de energie electrică prin telefon, cu un cod. Ultima dată când am încercat să transmit indexul citit, robotul telefonic mi-a spus "Codul nu este valid". Cum așa? Codul este pe factură și este același de cel puțin trei ani, nu s-a schimbat nimic. Am mai încercat de câteva ori, același rezultat. Probabil că indexul poate fi transmis și prin aplicație sau pe site, dar consider că situația cu robotul nu este ok", ne-a spus femeia.

E greu de crezut că robotul de la 929 se blochează numai la numele de Anca. Cel mai probabil, mașinăria respectivă are nevoie urgentă de un upgrade.

Citit 1809 ori Ultima modificare Joi, 22 Aprilie 2021 00:57

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.