Cum să-i furi gălăţeanului luna de miere

Cum să-i furi gălăţeanului luna de miere
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Gălăţeni escrocaţi de agenţiile „Alexandra Travel” şi „Bel-Ami” * Oamenii au plătit - la agenţie! - pentru luna de miere, sejururi, excursii, vacanţe, iar banii nu au ajuns niciodată la destinatar * Protecţia Consumatorului cercetează reclamaţiile *

„Trebuia să plec cu soţia pe 26 iulie în luna de miere la Barcelona. Am achitat contravaloarea biletelor din februarie, prin societatea ˝Alexandra Travel˝ (Agenţia de Turism Bel-Ami). Ieri, când am sunat la hotel, în Spania, mi s-a spus că nu există nicio rezervare pe numele meu”.

Povestea gălăţeanului Iulian Slabu s-a întâmplat şi altor concitadini. Unii, şi mai puţin prevenitori, au sunat cu disperare la agenţie chiar de la destinaţie, de pe litoralul românesc, de la hotelul unde credeau că au totul plătit, dar în care nu erau lăsaţi să intre, pentru că rezervările lor nu existau.

„Agenţia - în insolvenţă”

A visat la luna de miere perfectă şi a avut grijă să achite din timp contravaloarea ei, în Barcelona, Spania. S-a ales cu banii luaţi şi cu amăgirea unei rezervări care nu exista. Iată cum sună povestea gălăţeanului nostru:

„În luna februarie a acestui an am achiziţionat un pachet de servicii (500 de euro) care include cazare şi mic-dejun pentru şapte nopţi la Hotelul ˝Vincci Condal Mar˝ – Barcelona, de la societatea ˝Alexanda Travel˝ (agenţia de turism ˝Bel-Ami˝). La momentul achiziţionării pachetului de servicii am achitat suma integrală.

Între timp, agenţia a intrat în insolvenţă, fără a achita contravaloarea serviciului către Hotelul ˝Vincci Condal Mar˝ – Barcelona (lucru pe care Iulian Slabu l-a aflat sunând la hotelul spaniol). Pe 26 iulie 2010 trebuia să înceapă sejurul plătit, dar personalul agenţiei nu este de găsit, nici la sediul agenţiei cât şi la telefon”.

Mister: legătura dintre „Alexandra Travel” şi „Bel-Ami”

„Am depus o sesizare la Protecţia Consumatorului a Judeţului Galaţi, atât de către noi, cât şi către alţi păgubiţi. Scriu pentru a se trage un semnal de alarmă către toate persoanele care au apelat la serviciile agenţiei ˝Bel-Ami˝ să se intereseze de valabilitatea serviciilor plătite înainte de plecarea către destinaţie”.

La sesizarea făcută pe adresa ziarului, Iulian Slabu a ataşat şi voucher-ul, factura şi chitanţa cu care a plătit sejurul. Toate în regulă, parafate, cu o singură problemă: ce caută „Alexandra Travel” şi cu „Bel-Ami”, firmă lichidată, conform datelor de pe site-ul Tribunalului Galaţi, încă din 2008, pe aceeaşi pagină?

Protecţia Consumatorului investighează

Viorica Colgiu, directoarea Protecţiei Consumatorului Galaţi: „Au fost depuse mai multe reclamaţii - de diverse valori, pentru sejururi, excursii, vacanţe – firmei ˝Alexandra Travel˝, proprietar Ghiocel-Florin Toporaş, folosind ca antet numele „Bel-Ami”, firma lichidată acum doi ani, proprietar Georgeta Toporaş.

Comisarii noştri investighează cazul, căutând în primul rând să vadă dacă ˝Alexandra Travel˝ este asigurată, altfel nu se ştie cum îşi vor mai putea recupera păgubiţii banii”.

De două ori Toporaş

A fost cândva Bel-Ami, agenţie de voiaj despre care „Viaţa liberă” a mai scris chiar în noiembrie 2009, când o tânără din Galaţi şi-a ratat programarea la operaţie, la o clinică din Stuttgart, Germania, pentru că respectiva agenţie, prin care cumpărase biletul de avion, nu achitase biletul şi nici nu făcuse rezervare la avion. Păgubita cerea atunci banii înapoi, plus daune, în timp ce patroana Georgeta Toporaş răspundea că la mijloc este doar „o neînţelegere”.

Nu am putut stabili care este legătura dintre Georgeta Toporaş, fosta patroană de la „Bel-Ami” şi Ghiocel-Florin Toporaş, patronul de la „Alexandra Travel”, fosta patroană având telefonul mobil permanent ocupat.

Cu toate acestea, stilul de lucru al celor două agenţii de voiaj pare asemănător până la identificare, ca şi numele de familie al patronilor lor.

Tot în Spania

Între timp, Iulian Slabu a făcut nunta, s-a bucurat, a sunat în Spania şi s-a întristat, apoi şi-a cumpărat alt bilet: „Am plătit de două ori”, oftează tânărul şi mă asigură: „Dar unii au păţit-o mult mai rău ca mine, m-am întâlnit cu ei la Protecţia Consumatorului”.

Şi pentru că nimic nu mai este sigur azi, nici măcar când ai un bilet de călătorie în mână, cumpărat cu bani pentru care unii dintre noi muncesc şi câteva luni, ne întoarcem la vorbele Protecţiei Consumatorului: verificaţi, verificaţi, verificaţi. Lucru care începe înainte de a achita şi ultimul ban.

Citit 2511 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.