La cumpărături în Piaţa centrală - Te-ai gândit unde-ţi laşi maşina? (Galerie foto)
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

La cumpărături în Piaţa centrală - Te-ai gândit unde-ţi laşi maşina? (Galerie foto)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Continuăm seria articolelor despre problemele pe care le ridică traficul din oraşul nostru. Astăzi vorbim de Piaţa Centrală, o altă zonă unde, din cauza sutelor de maşini parcate neregulamentar, circulaţia se desfăşoară haotic şi cu dificultate.

În acest caz însă, nu mai vorbim despre proasta creştere sau mârlănia şoferilor care-şi lasă maşinile pe unde apucă, ci despre lipsa cvasitotală a locurilor de parcare amenajate în această zonă. Parcarea dispare, semnele rămân Cu ceva ani în urmă, când a fost inaugurată noua hală a Pieţei Centrale, autorităţile şi-au făcut un titlu de glorie din faptul că puneau la dispoziţia oamenilor şi o parcare subterană. Teoretic, problema parcărilor din zonă era ca şi rezolvată. Stâlpii din împrejurimi au fost împânziţi cu indicatoare care, pe un ton imperativ, insistă să folosim parcarea subterană. Am vrut să vedem cum stau lucrurile şi am mers în respectiva parcare. Încă de la intrare, o pancartă ne informează că accesul este permis doar autovehiculelor care posedă licenţă. Curioşi să aflăm mai multe despre misterioasa autorizaţie, am intrat să întrebăm. Portarul nu a fost prea comunicativ, spunându-ne doar că şoferii care parchează aici trebuie să plătească o taxă lunară de 200 de lei la Administraţia Pieţelor şi că cei mai mulţi dintre aceştia sunt locatari ai blocurilor din împrejurimi sau comercianţi de pe tarabe. Cu toate acestea, am putut fotografia nu mai puţin de trei indicatoare care ne trimiteau insistent spre locul menţionat. Oare să fie vorba de o parcare despre care nu ştie nimeni sau, mai curând, de comoditatea celor ce nu s-au mai obosit să dea indicatoarele jos?

Parcări cu sisteme de blocare Pe Traian, în faţa Administraţiei Pieţelor, locurile de parcare sunt blocate de un obstacol metalic. Aici au acces doar angajaţii instituţiei. Nimic nelalocul lui am spune, dacă aceste obstacole nu ar fi ridicate chiar şi seara sau în week-end. Cele câteva locuri din parcarea cu plată de vizavi nici nu pot fi luate în considerare, mai ales că se află chiar pe prima bandă de circulaţie.

Întrebarea care se ridică este legată de rolul indicatoarelor cu „oprirea interzisă” agăţate pe mai toţi stâlpii din zonă. Concluzia ar fi că a interzice este mult mai simplu decât a oferi soluţii.

Citit 2616 ori Ultima modificare Joi, 20 Octombrie 2011 08:46

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.