Au „răsărit” gropile de primăvară
Foto: Foto: Bogdan Codrescu

Au „răsărit” gropile de primăvară
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Oriunde te-ai uita pe străzile oraşului, iarna a lăsat semne. Adânci. Pe străzile principale, ce să mai spunem de cele secundare... Ca în fiecare an, edilii se mişcă lent, luaţi prin surprindere. Tradiţional, de altfel: cine se aştepta ca după iarnă să vină, din nou, primăvara?...

Viaţa liberă vă provoacă la o campanie legată de starea drumurilor din oraş, începută pornind de la o sugestie postată de un cititor pe site-ul nostru,  aşa încât vă aşteptăm sesizările şi chiar fotografiile pe adresa Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., să realizăm împreună o hartă a „rănilor” grave din asfaltul oraşului.

Minuscul tratat de evoluţie a gropii
Gropile apar timid, precum ghioceii, dar pe zi ce trece (sau chiar ore, în funcţie de trafic), evoluează la adevărate cratere, capabile să înghită şi o roată de maşină cu tot cu pivot, amortizor, arc, braţ şi ce-o mai fi. Deci ce-aţi evitat dimineaţa s-ar putea să fie dublu sau chiar netraversabil seara...


„Capcană” în sens giratoriu


Un studiu „evoluţionist” al gropii de oraş ar putea consemna câteva trăsături de bază. Prima, fierul o place: tot ce-i şină de tramvai, capac de canalizare, armătură în beton pe calea tramvaiului sau îmbinare de pod, ca atâtea pe viaductul spre combinat, e imposibil să nu atragă un „stol” de gropi în preajmă. Mai nou, şi „fiarele”, sub formă de ţevi introduse sub pavaj, „strigă” tot felul de denivelări (gropi mai civilizate) la suprafaţă. Deci, dacă mai aveţi în minte „harta” lucrărilor recente de modernizare a reţelei de ţevi subterane, şofaţi cu atenţie în zonele respective.


„Tranşee” pe Basarabiei c/c Traian


Alt mediu favorizant e... zona de frânare. Orice porţiune pe care maşinile frânează consistent şi frecvent, cum ar fi înainte de treceri de pietoni, indicatoare de acordare a priorităţii sau semafoare, e invariabil o „cascadă” de denivelări, poligon de „masaj” sălbatic pentru bietele suspensii.

Geografia capcanelor din asfalt
Ar fi imposibil să vă înşirăm aici toate zonele „ciuruite” de intemperii, antiderapant, indolenţă şi incompetenţă edilitară în Galaţi. Dar iată câteva „campioane” la demontat maşini... din mers.
Patru din cinci intrări în Galaţi ne primesc cu „bucheţele” de denivelări de toată frumuseţea. În afară de intrarea dinspre Tecuci, celelalte „porţi” ale oraşului presupun: slalom printre îmbinări de plăci de beton (dinspre Brăila), vals de pe-o bandă pe alta (dinspre Metro), capcane pe drum virajat (dinspre Pechea) şi vârf de pantă cu crater (după urcarea de la bac). Ultima menţionată, vestita groapă de la Grădina Botanică, are şi o gură de canal metalică şi înaltă în mijloc, perfectă pentru îndoit scutul maşinii cu tot cu lonjeroane şi spart baia de ulei.


„Stol” de gropi pe G. Coşbuc


La nivel de străzi, tot ce-i cu linie de tramvai e de evitat. Menţiune pentru Basarabiei, în special la intersecţia cu Traian (tranşee lângă şine), Bucovinei (şanţ transversal, capace de canal lipsă, plăci de beton răsculate...), George Coşbuc (sârme ieşite din beton, şine cu tranşeea aferentă), iar la intersecţia cu Ştefan cel Mare stau gropile de-a latul ca benzile de cuie din dotarea poliţiei americane... Şi, să nu uităm, Frunzei - cursă cu obstacole, Stadionului - automutilare curată pe linia de tramvai, şi, bineînţeles, Traian, între Parcul Rizer şi Service ENA (obligatoriu, mers pe... şine).

Nici străzile nebinecuvântate de transportul pe şine nu stau mai bine: Domnească – domnia canalizărilor denivelate, Brăilei – o braşoavă de asfalt, crăpat peste tot, Tecuci – te cruceşti câte petice, Gării şi Bălcescu – istoria ISPA în vestigii de suprafaţă, Oltului şi Uzina de apă – cel puţin  neglijenţă recentă şi pe bani grei.


Al. I. Cuza – stradă ca-n sec. XIX


Neîngropată de amenzi, Primăria vede doar bulevarde...
Poliţia Rutieră tocmai ce-a terminat cu amenzile pentru „calitatea” deszăpezirii: patru la Drumuri şi Poduri, una la Consiliul Judeţului şi doar două la Primărie, câte 4.000 de lei fiecare. Atât îl paşte şi pe-un biet şofer fără pneuri de iarnă, la o asemenea sumă derizorie edilii se vor mişca mai cu talent la „dezgropire” decât la deszăpezire.

Primăria, la rândul ei, susţine că acum se finalizează inventarul gropilor, iar săptămâna viitoare vor începe lucrările de reparaţii, deocamdată cu mixtură la rece. Pe 100.000 de lei (aproximativ 25.000 de euro) se vor repara mai întâi arterele principale, Traian, Brăilei, Coşbuc, Basarabiei, Siderurgiştilor şi 1 Decembrie 1918.
Aşadar, pe cele lăturalnice, cum ar fi Al I. Cuza, Tecuci, Bucovinei, Dimitrie Bolintineanu, Radu Negru, Nae Leonard, dar şi Nicolae Bălcescu, Al. Cernat sau Sf. Spiridon, mai bine căscăm ochii cât putem. Mai ales că în ultima vreme s-au căscat şi nişte guri de canal de toată frumuseţea...

Citit 3811 ori Ultima modificare Joi, 01 Martie 2012 00:08

8 comentarii

  • postat de Cetatenii
    Vineri, 02 Martie 2012 13:19
    Domnul Eugen Chebac sa repare in aceasta primavara drumurile din nordul judetului Beresti,Plesa,...
    0
    0
    Raportează
  • postat de baronu
    Joi, 01 Martie 2012 11:23
    Era normal ca asa va fi . Dar asta nu inseamna ca va ramane asa, Autoritatile vor lua masuri in curand,
    0
    0
    Raportează
  • postat de coriolan
    Joi, 01 Martie 2012 10:00
    Pai, hai sa vedem de cate feluri sunt gropile si sa la atribuim alesilor
    1. Gropi mari pe toate strazile Galatiului gratie golurilor din creierul Vajnicului primar comunist;
    2. Gropi si gropisoare pe alei, trotuare si stradute, peste care dintosul vice primar cu nume predestinat ciuma, a tras dungi pentru biciclisti,

    acuma, la prima categorie s-au rupt masini in doua, au sarit jante si soferii si-au muscat limba cand stateau cu gura cascata gandindu-se la cei pe care i-au votat la Primarie;
    la categoria a doua, rotile bicicletelor s-au descentrat, unii s-au dat de-a berbeleacul, sfarsind pe la urgente
    si,

    in final, toate-s bune, lasa ma, a fost iarna grea, Durbaca a facut pentru el, dar a facut si pentru oras.Din start, in cabina de vot, cetateanul l-a autorizat sa fure.Si ce le este ciuda la altii ca asta si-a facut palate, benzinarii, ca doar ei n-au fost la vot.

    Iata, in mare, asa gandesc concitadinii nostri.Ciumacenco se gandeste sa candideze la Primaria Galatiului, Durbaca nu mai stie pe unde sa mai migreze,iar galatenii se pregatesc sa infrunte cainii, gunoaiele, politistii comunitari, curvele orasului, drogatii, gropile,ala Niciolae, a la Ciumacenco.Viata merge mai departe, doar nu-i treaba cetateanului, altii sa vina sa le rezolve treburile.
    0
    0
    Raportează
  • postat de gio
    Joi, 01 Martie 2012 09:55
    domnilot nu numai strazile din oras ci si cele nationale ji judetene.. noi platim rovigneta .. dn 26 la vanatori ji tulucesti e drum pentru tancuri..de ani de zile nu sa mai facut nimik la noi in judet..si cred ca e singurul.. braila are strazi bune nu mai zik de buzau si ploiesti..de noi cine se mai ocupa???impozite rovignete supra platite ji in benzina kiar asa nu facem nimik cat sa mai rezistam..
    0
    0
    Raportează
  • postat de flo
    Joi, 01 Martie 2012 09:42
    Poate reusiti sa faceti rost si de un contract incheiat de primaria Galati cu o firma care a asfaltat o strada! O sa aveti surpriza , ca ori lucrarea respectiva nu are garantie, ori garantia este ca la pantofi, 30 zile, ori garantie inseamna 2 roabe si un cancioc de bitum turnat in gropile aparute!
    Daca un contract s-ar face cu o garantie asa cum se procedeaza din Ungaria si pana in Anglia, adica daca apare o gropita, se reasfalteaza toata portiunea strazii in care s-a folosit tipul de bitum din lotul respectiv, bineinteles gratis de catre firma respectiva, poate nu o sa mai avem astfel de cazuri! Si nu imi spuneti ca atunci valoarea contractului o sa fie mai mare, deoarece cum s-a vazut si pe la emisiunile tv, la noi e cel mai scump km de autostrada, cel mai scump km deszapezit , si tot la noi cele mai proaste lucrari de pe continent!
    0
    0
    Raportează
  • postat de Tony
    Joi, 01 Martie 2012 06:15
    Si,,,baietii cu masinile bengoase si vile , cu smenuril si combinatii, si toata liota , merg prin gropile astea cu masinile lor de jdemii de euro ?....,,Vai mama voastra puteti s-aveti si pe dracu' ,tot la sat galati stati si tot in mocirla aia va tarati cu toata fala voastra de pppproducatori. Mai bine v-ati lua catari abia aia daca pot face fata pe drumurile voastre ...europene. si aia mananca iarba ..nu benzina ..benzina in curand se va vinde la pipeta si o s-o gasiti la farmacie ...Fi-mi-ar scarba ..Bleah....
    0
    0
    Raportează
  • postat de icsulescu
    Joi, 01 Martie 2012 03:39
    Amenzile sa fie date directe vinovatilor: Primar, directori, ... ... ..., nu institutiilor.
    Sa fie platite din banii personali, nu din bugetele institutiilor, caci acestea stim, sint tot de la noi, platitorii.
    0
    0
    Raportează
  • postat de Adrian
    Joi, 01 Martie 2012 00:04
    incepe "carnavalul":(
    0
    0
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.