APIA: Producţia auto a scăzut cu 23,5% în februarie şi cu 43,6% după primele două luni

Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Producţia auto naţională a scăzut cu 23,5% în februarie, la 17.494 unităţi, iar după primele două luni declinul a fost de 43,6%, la 26.976 autovehicule, reiese din datele Asociaţiei Producătorilor şi Importatorilor de Automobile (APIA) din România.

În februarie 2008 au fost produse 22.888 unităţi, iar în primele două luni ale anului trecut 47.815 autovehicule.

Cel mai important segment al producţiei, automobilele, a avut un declin de 26,4% în februarie, de la 21.965 unităţi la 13.161 de exemplare. În ianuarie şi februarie au fost produse în total 24.936 automobile, în scădere cu 46,1% faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut.

Faţă de ianuarie, producţia auto naţională s-a redresat în februarie, raportând o creştere de aproape 85%, de la 9.482 la 17.494 unităţi.

Producţia de autovehicule comerciale a crescut cu 44,5% în februarie, de la 922 unităţi în aceeaşi lună de anul trecut, la 1.333 exemplare. După primele două luni fabricarea de vehicule comerciale a crescut de asemenea, cu 28,5%, de la 1.587 unităţi în primele două luni din 2008 la 2.040 autovehicule.

Anul trecut producţia auto s-a majorat cu 1,5% faţă de 2007, la 245.308 unităţi.

Exporturile de maşini au crescut cu 7,4% în februarie, de la 14.314 la 15.384 unităţi, avans alimentat exclusiv de exportul de autovehicule comerciale, care a crescut de şapte ori, la 1.312 unităţi, în timp ce exporturile de autoturisme au stagnat la puţin peste 14.000 de automobile.

În primele două luni, exporturile au scăzut cu 10,6%, la 24.327 autovehicule, de la 27.211 unităţi în ianuarie-februarie 2008.

Pe de altă parte, importurile au scăzut în februarie de 2,5 ori, la 7813 maşini, de la 19.486 în luna a doua a anului trecut, piaţa înregistrând declinuri accentuate pe toate segmentele, reiese din raportul APIA.

În ianuarie şi februarie, importurile au scăzut, de asemenea, cu peste 60%, la 14.088 autovehicule, de la 35.915 în primele două luni ale lui 2008.

Ponderea autoturismelor cu motorizare Diesel vândute în februarie, de fabricaţie autohtonă şi din import, a scăzut cu 9,1 puncte procentuale în totalul vânzărilor, la 38,3% în februarie 2009, faţă de 47,4% în aceeaşi lună a anului trecut, ponderea maşinilor pe benzină urcând, proporţional, de la 52,6% la 61,7%.

Dacia rămâne lider de piaţă în clasamentul pe mărci al vânzărilor pe piaţa auto românească, deşi numărul de autovehicule comercializate de companie a scăzut în februarie de 2,8 ori, la 2.701 unităţi, de la 7.725 în a doua lună din 2008. Cumulate după primele două luni, vânzările Dacia în România au scăzut de trei ori, la 4.609 de maşini.

Marca Ford a înregistrat vânzări de 415 autovehicule în februarie, de peste patru ori mai reduse faţă de 1.934 maşini în februarie 2008. În ianuarie-februarie, vânzările Ford au scăzut de 4,3 ori, la 826 de unităţi.

Vânzările de automobile din clasa A, din import, au urcat cu 1,7% în primele două luni, la 945 de unităţi, reprezentând singurul segment care a crescut în perioada analizată. Vânzările de autoturisme clasa B din import au scăzut cu 59,3%, la 3.269 de maşini, iar în cazul clasei C, cea mai bine vândută în ianuarie şi februarie, numărul de automobile comercializate a scăzut cu 62,4%.

În ceea ce priveşte SUV-urile, vânzările au coborât, în cele două luni încheiate din acest an, cu 49,8%, la 1.468 de unităţi.

Cel mai bine vândut model de import a fost Renault Clio, cu 634 de unităţi comercializate în primele două luni, în scădere cu 57,4% faţă de perioada similară a anului trecut. Pe poziţia a doua se plasează Hyundai i10, cu 592 de autoturisme vândute - modelul nu era prezent pe piaţă la începutul lui 2008. Skoda Octavia completează podiumul primelor trei modele de import, cu vânzări de 497 de automobile, în scădere cu 72,9%.

Citit 761 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.