GREVĂ MAXI-TAXI LA GALAŢI pe termen nelimitat. Operatorii privaţi de transport speră să vorbească cu primarul Marius Stan (FOTO)
Foto: Foto Bogdan Codrescu

GREVĂ MAXI-TAXI LA GALAŢI pe termen nelimitat. Operatorii privaţi de transport speră să vorbească cu primarul Marius Stan (FOTO)
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* Gălăţeni, înarmaţi-vă cu răbdare şi plecaţi mai devreme de acasă, pentru a fi siguri că veţi ajunge la timp, cu autobuzul sau tramvaiul, acolo unde trebuie * Începută luni, 27 aprilie, greva celor de pe maxi-taxi (pentru detalii, click aici) va continua şi e greu de spus când şi dacă microbuzele vor reveni pe trasee


Nervii şi rezistenţa gălăţenilor dependenţi de transportul local de persoane au fost puse la grea încercare, ieri dimineaţă. Cele 180 de microbuze private nu au mai ieşit pe trasee, iar mijloacele de transport ale societăţii Transurb au fost foarte aglomerate. Unii gălăţeni s-au plâns că nici măcar taxiuri nu au găsit pentru a ajunge la timp la serviciu!

În a doua jumătate a zilei, însă, graţie suplimentării mijloacelor de transport de către SC Transurb, s-a putut circula în condiţii decente.

Protest spontan în faţa Primăriei

Operatorii privaţi din transport local de persoane din municipiul Galaţi au intrat ieri în grevă. Motivul? Situaţia incertă în care se află, după ce au aflat din ziarul "Viaţa liberă" declaraţiile lui Radu Cosca, viceprimarul oraşului, care a spus că, legal, contractele lor de concesiune a traseelor nu mai pot fi prelungite, aşa cum îşi doreau şi cum li se promisese.

În jurul orei 11,00, peste o sută de persoane, în majoritate şoferi de maxi-taxi, alături de care se aflau angajatorii lor, cei opt operatori privaţi din transportul public local de persoane, s-au adunat la Primărie, în speranţa că vor primi un răspuns din partea autorităţilor.

"Oamenii vor să ştie ce se va întâmpla cu ei peste zece zile şi merită măcar un răspuns. Fac 10-12.000 de kilometri în fiecare zi în acest oraş şi nu s-a întâmplat niciodată, în cei 15 ani de maxi-taxi, vreun accident grav", ne-a declarat Sorin Amarinei, unul dintre operatorii privaţi.

500 de oameni, ameninţaţi de şomaj

"Sunt peste 500 de angajaţi în această formă de transport privat, iar începând cu 9 mai aceşti oameni vor fi şomeri. Au fost discuţii purtate cu autorităţile în două rânduri şi promisiunile au fost că vom rămâne. Dar deja timpul s-a scurs! După ce am văzut astăzi, transportul s-a întors cu 25 de ani în urmă. Dimineaţă s-a circulat ca înainte de 89, în aglomeraţie! Autorităţile renunţă la un parc auto performant, cu un grad scăzut de poluare, la maşini fabricate în 2009-2010, care au până în 300.000 de km şi preferă maşini la mâna a doua, scoase din uz de statele dezvoltate din UE", ne-a spus Alexandru Ghiţă, un operator de transport.

"Vreau să ştiu, ca simplu cetăţean, cum e posibil să se scoată bani din fondul de rezervă al bugetului local, bani care sunt destinaţi pentru calamităţi, pentru situaţii de urgenţă, ca să mărească capitalul social al Transurb? De ce nu s-au scos bani atunci când a rămas Galaţiul fără apă?", ne-a declarat Mariana Profir.

Florin Ambrăuş, şofer cu o vechime de 11 ani, era şi el îngrijorat: "Ce-o să se întâmple cu familiile noastre? Unde o să ne angajăm, pentru că în ţara asta totul se desfiinţează, totul se duce de râpă…".

Problema se va discuta în Consiliul Local

O delegaţie a transportatorilor a fost primită de viceprimarii Galaţiului, Radu Cosca şi Florin Popa. Potrivit unui comunicat de presă remis redacţiei, viceprimarii le-au explicat reprezentanţilor transportatorilor privaţi că o decizie privind prelungirea licenţelor nu poate fi luată decât de Consiliul Local Galaţi şi că vor prezenta aleşilor locali solicitările lor. Consiliul Local Galaţi se întruneşte în şedinţă în plen joi, 30 aprilie.

Pentru a suplini lipsa transportatorilor privaţi de pe trasee, Primăria a solicitat societăţii Transurb să suplimenteze numărul de mijloace de transport în comun pe cele mai aglomerate rute din oraş.

Tramvaie şi autobuze în plus

Societatea publică de transport local de persoane, Transurb, a suplimentat numărul de autobuze şi tramvaie încă de ieri dimineaţă. Astfel, au fost puse în circulație şase tramvaie suplimentare pe traseul 39 şi 34 autobuze suplimentare, după cum urmează: opt pe traseul 102, două pe traseul 104, trei pe traseul 105, unul pe traseul 7, două pe traseul 9, opt pe traseul 11, unul pe traseul 17, unul pe traseul 19, două pe traseul 20, două pe traseul 22, două pe traseul 26, unul pe traseul 29 şi unul pe traseul 34.

"Noi putem să menţinem această suplimentare, dar nu ştim pentru ce perioadă, autorităţile trebuie să hotărască. Aveam planificat să ieşim cu 94 de mijloace de transport din 9 mai, când începe contractul nostru de gestiune delegată pentru reţeaua de trasee a municipiului Galaţi", ne-a declarat managerul Transurb, Genica Totolici.

Ce spun gălăţenii

Opiniile gălăţenilor sunt împărţite. Posesorii de autoturisme au salutat eliberarea străzilor de microbuze, bucuroşi că, în sfârşit, Galaţiul a intrat în rândul oraşelor civilizate.

În schimb, cei care circulă frecvent cu maxi-taxi s-au plâns că e greu fără microbuze: "E naşpa fără maxi-taxi! Cât de rău? Pe o scară de la unu la zece - 11! Plec de obicei de acasă la 7,40, acum am plecat mai devreme şi au trecut doză autobuze în care nu a putut urca nimeni din staţie, la cât erau de pline", ne-a spus Dorinel.

"Da, este mai aglomerat. Nu circulă maxi-taxi, am auzit că vor să le scoată şi să aducă 20 de autobuze. E foarte bine", ne-a declarat doamna Prisecaru.

Operatorii privaţi speră să se întâlnească astăzi cu primarul Marius Stan şi să găsească împreună o soluţie de continuare a activităţii. Se pare însă că autorităţile ar fi fost avertizate de Curtea de Conturi că prelungirea licenţelor transportatorilor este ilegală.


Rămânem doar cu Transurb? Legal, activitatea de maxi-taxi nu poate fi prelungită

Citit 17405 ori Ultima modificare Luni, 27 Aprilie 2015 19:08

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.