Convenţia Organizaţiilor de Media - direcţii STRATEGICE de acţiune pentru 2016. PRESA luptă pentru protejarea LIBERTĂŢII de EXPRIMARE

Convenţia Organizaţiilor de Media - direcţii STRATEGICE de acţiune pentru 2016. PRESA luptă pentru protejarea LIBERTĂŢII de EXPRIMARE
Evaluaţi acest articol
(2 voturi)

Creşterea reponsabilităţii profesioniştilor de media, prin respectarea standardelor etice, protejarea libertăţii de exprimare împotriva restrângerilor legislative, consolidarea mişcării asociative a jurnaliştilor şi educarea publicului au fost principalele teme abordate în cadrul reuniunii Convenţiei Organizaţiilor de Media, desfăşurată în perioada 19-21 noiembrie, la Sinaia.

Participanţii au discutat despre cadrul legal care reglementează comunicarea publică, inclusiv munca jurnaliştilor, insistând asupra prevederilor din Codurile Civil şi Penal. O întreagă zi a reuniunii a fost dedicată protecţiei drepturilor copilului în mass-media, secţiune realizată cu sprijinul UNICEF.

"Am stabilit direcţiile strategice de acţiune ale COM pentru anul 2016. Ne vom concentra pe activităţi de advocacy la nivelul legislativului, pe identificarea unor mecanisme eficiente de evidenţiere publică a abaterilor deontologice, fiind convinşi că din acest demers vor avea de câştigat atât profesioniştii, cât şi - sau mai ales - publicul. Membrii COM consideră că este de datoria lor să contribuie la creşterea competenţelor media ale publicului şi la stimularea recepţiei critice a produselor media", a declarat Ioana Avădani, director executiv al Centrului pentru Jurnalism Independent.

Aceasta a fost a treia reuniune de anul acesta, realizată în cadrul proiectului Consolidarea Convenţiei Organizaţiilor Media, finanţat în cadrul Fondului ONG, susţinut de fondurile norvegiene. COM s-a întărit în aceast an prin primirea de noi membri şi stimularea înfiinţării de noi asociaţii.

În perioada august 2014 – decembrie 2015, Centrul pentru Jurnalism Independent implementează, în parteneriat cu CENTRAS, proiectul Consolidarea Convenţiei Organizaţiilor de Media. Proiectul îşi propune să sprijine creşterea capacităţii organizaţiilor profesionale ale jurnaliştilor de a susţine interesul moral şi legal al breslei şi – în egală măsură -  al publicului, în condiţiile unei pieţe profund marcate de probleme economice şi de erodarea încrederii în mass-media.

Convenţia Organizaţiilor de Media s-a născut în 2002, din dorinţa de a oferi mai multă vizibilitate şi putere de negociere profesioniştilor din mass-media. COM este o coaliţie informală de asociaţii de jurnalişti, de alţi profesionişti din mass-media, sindicate şi organizaţii patronale care au identificat linii de acţiune comune pentru consolidarea sectorului mass-media din România şi promovarea intereselor de grup ale breslei. Coordonarea COM şi secretariatul tehnic au fost asigurate de CJI şi ActiveWatch.

De la înfiinţarea sa, COM a derulat întâlniri sau conferinţe pe teme apropiate de obiectivele sale şi a reacţionat atunci când principiile sale fundamentale au fost în pericol. Cel mai important rezultat al activităţii COM rămâne elaborarea şi adoptarea celor două documente de auto-reglementare, Statutul Jurnalistului şi Codul Deontologic al COM, în iulie 2004. Ulterior (2009) COM a fost factorul motrice în elaborarea şi adoptarea Codului Deontologic unificat[1], care sintetizează prevederile a peste 15 documente de auto-reglementare diferite.

[1] Codul deontologic unificat poate fi consultat AICI (CLICK PENTRU DETALII)

Citit 1490 ori Ultima modificare Miercuri, 25 Noiembrie 2015 14:58

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.