Şcoala de şoferi, de doi dolari sau de "doi lei"?

Şcoala de şoferi, de doi dolari sau de "doi lei"?
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

* De ce plătesc americanii doar 4 dolari examenul ? *  Românii plătesc foarte mult, aşteaptă prea mult şi apoi fac prompt accidente! * În SUA, carnet în două zile *

De ce ne complicăm în tot şi în toate? Suntem proşti sau aşteptăm şpagă? De ce blocăm civilizaţia şi progresul?!

De pildă, în obţinerea unor biete permise auto. La prima vedere, un examen greu, laborios, sporeşte şansele de a nu avea accidente. La o a doua, constaţi că drumurile proaste şi indisciplina auto, care nu ţin de şcoală, produc la noi mai multe victime decât fac bombele în Irak sau automobilele în SUA, de pildă, unde carnetul se obţine… în două zile.

Sigur, în România poţi obţine carnetul auto şi fără examen, fraudulos… Citind despre scandalul permiselor falsificate şi de sancţiunile date de Consiliul Concurenţei pentru 32 de şcoli şi instructori auto, un gălăţean stabilit de câtăva vreme în SUA ne-a trimis câteva date interesante.

În SUA, fără şcoală de şoferi, fără dosar medical

Antonel Neculai, director la un departament al unei camere de comerţ al unui oraş din apropierea Bostonului, ne scrie:  „În SUA şcoala de şoferi nu este obligatorie - dacă ai un prieten sau o rudă care poate petrece ceva timp cu tine, e suficient. Obţinerea permisului de conducere nu necesită întocmirea unui dosar medical”.

„Singura probă pe care trebuie să o treci este de acurateţe a vederii. Proba este simplă: priveşti printr-un dispozitiv  şi trebuie să spui ce litere sau cifre vezi. Nu se testeaza discromaţia (aici a trebuit să dau şpaga în România la un medic ca să obţin hârtia precum că văd bine, deoarece sunt puţin discromat)”.

„Costul final al obţinerii permisului este de 4 dolari: doi dolari testul de sală şi doi dolari testul pe şosea (care nu se dă cu poliţişti, ci cu angajaţi ai departamentului de vehicule motorizate, instituţie guvernamentală locală)”.

„Nu au voie să te încurce cu comenzi contradictorii şi ai dreptul să încerci de până la trei ori să faci parcarea laterală (obligatorie ca să iei permisul). Bine au zis ăia care au zis: «bă, proşti mai sunt americanii!».” Şi să ne întrebăm de ce vor atâţia români să emigreze în State?

Drumurile României: killeri pentru americani!

Cititorul nostru constată însă că, în ciuda greutăţii de a trece examenele de şoferie în România, Departamentul de Stat american plasează pe propriul site, dedicat propriilor cetăţeni care călătoresc peste hotare, accidentele de trafic drept, „se pare“, cea mai importantă ameninţare pentru cei care vizitează România!

De asemenea, Departamentul de Stat mai avertizează asupra faptului că „Forumul Economic Mondial plasează România pe locul 126 din 134 în privinţa calităţii drumurilor. Mulţi şoferi conduc agresiv sau neatent. Aceste două aspecte combinate duc la cea mai înaltă rată a mortalităţii din Uniunea Europeană".

Şi punctează cititorul nostru: „După ce că se obţine carnetul de conducere atât de greu, plătind sume fabuloase pentru aşa-numita «şcoală de şoferi» şi trecând printr-un examen crunt, menit mai degrabă să te aducă în punctul de a da şpagă, rezultatele «fabricii de şoferi» din România sunt concludente”.

„Obţinerea carnetului de conducere în SUA şi România se aseamănă foarte mult, cu… o mică diferenţă: în SUA se face şcoală de doi dolari (la propriu), în Romania de doi lei (la figurat, bineînţeles!)...

Luni de zile, sute de lei, examen repetat…

Am vrut să aflăm cum merg lucrurile la noi şi dintr-o sursă autorizată. De la purtătorul de cuvânt al Serviciului Permise şi Înmatriculări al instituţiei Prefect am aflat că, într-adevăr, pe la noi permisul nu se ia din prima, ci, ca la facultăţile cu „bătaie”, a doua şi a treia oară.

Adică, dacă la traseu cam 70 la sută dintre viitorii şoferi trec din prima,  la teorie trec numai 38 la sută,  la cea dintâi examinare. După două-trei runde de examene, trec însă şi cei care au ratat iniţial. 

La noi, pentru a te prezenta la examenul pentru carnet, trebuie să urmezi o şcoală de şoferi, care te costă între 750 şi 900 de lei. Mai plăteşti mici taxe de examinare, fişa medicală, permisul… Sume mai mici – taxa de examinare este de doar 5 lei, de 24 de lei pentru şoferii profesionişti şi de 70 lei dacă ai picat de trei ori la examen.

Carnetul îţi vine de la Bucureşti cam în zece zile de la luarea examenului. Pentru aceasta însă, trebuie să iei şi proba traseului. Deci eşti nevoit să aştepţi între o lună şi trei până eşti programat pentru proba de traseu.

Fericiţii câştigători, ca la LOTO, au tot dreptul să se dea mari pe şosele: „Bă, eu am trecut şcoala de şoferi!”

Citit 1254 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.