Traficul rutier, între agonie şi extaz | "Unda verde" devine "roşie", la intersecţii şi zebre

Traficul rutier, între agonie şi extaz | "Unda verde" devine "roşie", la intersecţii şi zebre
Evaluaţi acest articol
(24 voturi)

Timpii scurţi ai semafoarelor amplasate la intersecţiile străzilor mici cu cele principale generează, cel puţin la orele de vârf, numeroase cozi şi ambuteiaje

Multe treceri au fost semaforizate în detrimentul pietonilor

Inaugurată la începutul lunii septembrie, mult aşteptata şi promovata "Undă verde" a avut deja destul timp să-şi arate plusurile şi deficienţele. Dacă pe arterele mari, în caz de "noroc", maşinile au posibilitatea să circule fără prea multe întreruperi, fluidizarea traficului auto fiind, în acest caz, evidentă şi justificată, nu la fel se pune problema în cazul joncţiunilor cu străzile secundare, unde temporizarea ar trebui, în mod evident, revizuită şi ajustată. Ambuteiajele, cozile, timpii lungi de aşteptare, statul minute întregi la un semafor, mai cu seamă la ore de vârf, sunt în continuare realităţi cu care şoferii se confruntă şi care fac ca "unda verde" să se înroşească.

Ieşitul în "principală", test al răbdării

Opinia comună a tuturor şoferilor care au testat, la orele de vârf, semafoarele situate la intersecţiile cu străzile mari, gen Brăilei sau Coşbuc, este că "verdele" este insuficient la semafoarele care să le permită ieşirea de pe arterele secundare în timpi compatibili cu noţiunea de trafic fluent.
"Semaforul din intersecţia străzii Basarabiei cu bulevardul Coşbuc ţine foarte puţin. La 7,00 - 8,00 dimineaţa, traficul este foarte îngreunat, prinzi chiar şi două, trei semafoare până să ieşi în Coşbuc", ne spune Iulian I., un conducător auto care se loveşte frecvent de această situaţie.
Acelaşi bulevard, într-o altă intersecţie, prezintă probleme similare. "Ieşirea din Radu Negru în Coşbuc iar e prost semaforizată. Câteva secunde de verde, şi apoi iar roşu. Unda vede e bună pentru arterele principale, dar e deficitară pentru străzile mici care se conectează la ele", ne spune şi Lucian L. (42 ani), un alt şofer.
Schimbăm artera şi întâlnim aceleaşi probleme cu care se confruntă fiecare şofer care are drum pe străzile Stadionului, Frunzei, Saturn, Regiment 11 Siret. Numitorul comun al acestor artere mici este strada Brăilei, unde accesul se face tot prin intersecţii semaforizate şi unde, la fel, cozile sunt omniprezente.
"La intersecţia străzilor Brăilei, Frunzei şi Stadionului, timpul alocat intrării în intersecţie dinspre Frunzei şi Stadionului, este foarte mic, de maximum 10 secunde, ceea ce face ca, la orele de vârf, să se aştepte câte trei-patru cicluri ale semaforului", susţine Gică S.
Nici zona Ţiglinei nu este mai fericită, mai ales odată cu semaforizarea intersecţiei din strada Saturn. Practic, când e "roşu" pentru maşini, strada şi aşa îngustă devine sufocată şi se blochează foarte uşor. "Când maşinile stau la coadă, la roşu, să iasă în Brăilei, şi vin cele care virează dreapta dinspre Inelul de Rocadă, e imposibil să nu se formeze ambuteiaje. Mai e o problemă la intersecţia din Aurel Vlaicu cu 1 Decembrie 1918, la Liceul Metalurgic, pentru cei care vin dinspre Beverly Hills şi vor să facă stânga, pe Vlaicu", afirmă şi Marius N., un alt conducător auto.
Pe aceeaşi arteră sunt şi situaţii care conferă puncte în plus "undei verzi": Bunăoară, semaforul din strada Constructorilor, care îi scuteşte pe şoferi de chinul de a forţa întrarea în Brăilei. "E bun semaforul aici, pentru că acum poţi intra pe Brăilei fără să stai la pândă, la mila celor care vin dinspre Tribunal. Înainte era destul de greu. Acum, chiar dacă aştepţi un pic la semafor, ştii că la "verde" poţi trece fără probleme", este de părere Marian C.

Prea multe treceri semaforizate?

Aşa cum a fost gîndit sistemul "undă verde", semaforizarea trecerilor de pietoni ar avea meritul de a le acorda şi celor care nu merg cu maşina posibilitatea de a traversa în siguranţă. Numai că nu e întotdeauna fluent să aştepţi minte în şir la semafor, mai ales în zonele unde nici traficul rutier nu e prea intens, sunt de părere atât pietonii, cât şi conducătorii auto care au ghinionul să prindă "roşu" la toate semafoarele. "Un drum de patru minute pe jos, acum se dublează ca timp. Nu e o tragedie dacă nu luăm în considerare faptul că zilele astea plouă şi stăm la semafoarele unde înainte erau doar nişte treceri de pietoni unde primeai prioritate fără probleme sau unde puteai traversa lejer, pentru că nu exista trafic rutier greu. Au trântit semafoare acolo unde nu sunt şi nu au fost niciodată probleme", ne spune Mădălina E.
De aceeaşi părere sunt şi şoferii care n-au încotro şi, chiar dacă strada e goală, la orice oră, trebuie să stea la "roşu", pentru că au în faţă o trecere de pietoni semaforizată.
"Dacă ai prins "unda verde", ai şanse mari să ajungi din Micro 20 în centru cu toate semafoarele pe verde. O treaba bună, zic eu. Dacă nu prinzi unda, ai încurcat-o. Te opreşti la toate trecerile de pietoni cu semafor pe roşu, treceri peste care traversează eventual vreun câine rătăcit", subliniază Ionuţ C.
Conform informaţiilor furnizate de Primăria Galaţi, înainte de punerea în funcţiune a sistemului "Unda verde", în municipiu au fost înfiinţate nouă treceri de pietoni, în timp ce 15 marcaje au dispărut, sub motivaţia că se aflau în apropierea unor intersecţii semaforizate, iar păstrarea lor ar fi perturbat fluidizarea traficului rutier. Dintre trecerile de pietoni a căror anulare a stârnit cele mai multe nemulţumiri în rândul opiniei publice le enumerăm pe cele de la Parfumul Teilor, de la intersecţia străzilor Domnească şi Vasile Alecsandri şi de pe strada Basarabiei, între intersecţiile cu Coşbuc şi IFR.

Citit 9740 ori Ultima modificare Marți, 18 Octombrie 2016 12:04

21 comentarii

  • postat de Route 69
    Sâmbătă, 15 Octombrie 2016 23:12
    5.13.135.***
    As vrea sa semnalez cateva aspecte:
    1.La semaforul de la Selgros/Auchan iesirea spre Braila , cand este verde pentru facut la stanga la Danubius e musai sa fie verde si pentru directia inainte spre Braila , nu incurca pe nimeni si degajeaza intersectia pe directia inainte;
    2.Montat intermitent la dreapta in fata la Cajou (Domneasca cu Garii) spre Centru, pentru ca cand intra verdele pentru facut la dreapta , intra si verdele pentru pietonii din coltul lui Garii; - cum era inainte
    3.Intermitent la dreapta la iesirea din parcarea Winmarkt (chioscuri) in Domneasca- cum era inainte
    4.Semaforul de la Piata Traian cu Eroilor este un calvar : In fata la Tractorul pe segmentul acela scurt de drum trebuie bagat oprirea interzisa pentru ca degeaba sunt 2 benzi daca una este blocata de o masina stationata acolo . Ziua cozile sunt pana in strada 1 Mai .
    Continuam..
    0
    1
    Raportează
  • postat de Leo
    Sâmbătă, 15 Octombrie 2016 22:55
    5.13.135.***
    Parerea mea de sofer de Galati cu 27 de ani de practica continua in Galati si nu doar acasa-serviciu , ci "maturand" zilnic tot orasul in cautare de lucrari sau clienti , este ca investitia in semaforizarea in forma actuala s-a facut fara sprijinul catorva soferi cu lunga experienta in Galati si pe profil : vatmani si soferi de autobuz. A fost un festin cu bani publici , in care s-au montat fara logica cat mai multe dispozitive , ca sa poata fi absorbita o suma cat mai mare . Cateva semafoare , foarte putine , aduc un plus fata de cele vechi dar majoritatea sunt stangace , nepotrivite , inutile . Cel putin , cele cu actionare manuala pentru pietoni sunt un mare bullshit , pietonul ajunge si apasa preventiv , trece pe rosu pentru ca nu e nici o masina iar cand ajungi ca sofer in dreptul zebrei cu pricina , ai rosu si nu e nici zare de pieton. Cele pietonale sunt delicate , au doar cateva genuri de intersectii sau zone unde sunt pretabile , nu se pun doar de dragul butoanelor ! Vedeti rondoul de la Gradina publica , cele de la Liceul M Coman , Radu Negru , acolo unde simplu semn de trecere de pietoni functiona perfect fie in vacanta fie in timpul scolii . Acolo unde sunt scoli sau facultati , ok , sunt utile , dar unde nu trec decat 15 pietoni pe zi , la ce le-au montat? Nu sunt nici macar pe aproape , de fapt nu trebuiau montate pana nu se facea o gandire laborioasa a traficului prezent si viitor . Ca de fiecare data , ineficienta bugetarilor treneaza o dezvoltare fireasca , logica , utila , lucrari heirupiste inainte de alegeri , lucrari care vor fi refacute cand se va fi uitat de banii cheltuiti . Avem nevoie de cateva sensuri giratorii mari , sosele suspendate moderne pentrru fluidizarea traficului in zonele fierbinti si nu de niste automate ilogice . Chiar nu inteleg ca lucrurile se fac odata si bine ? In ritmul asta nu mai terminam niciodata de carpit Centrul ca sa ne apucam si de celelalte zone.Deviza lor :Cine face si desface toata ziua are ce face !
    0
    1
    Raportează
  • postat de gicanul47
    Vineri, 14 Octombrie 2016 19:15
    5.13.147.***
    O sa intreb, : DE ce la trecerile de pietoni cand nu sunt pietoni se schimba semafotul pe rosu la auto si la pietoni pe verde daca nu traverseaza nimeni? Opresti masina si astepti sa treaca ...cine ?Are butoane ? sa se schimbe doar cand se apasa cu pauza de 3 minute de la ultima apasare....TOATE ASFALTARILE s au facut de catre TANCRAD si VEGA si s au furat bani ptr. CAMPANII ELECTORALE cu lucrari de PROASTA calitate .STR. Basarabiei e praf.Str. Otelarilor
    0
    0
    Raportează
  • postat de Radu
    Vineri, 14 Octombrie 2016 14:30
    81.12.239.***
    O noua Rusine marca Primaria Galati, daca intrebi o sa spuna ca M. Stan e vinovat, vechea poveste si aceleasi gunoaie.
    3
    3
    Raportează
  • postat de Opinia Publică
    Vineri, 14 Octombrie 2016 13:30
    81.12.149.***
    În CONCLUZIE, după o lună de Undă Verde sunt păreri şi Por şi Contra, dar mai multe Contra. Dar cel mai important lucru este că au crescut nr de accidente rutiere. Şi asta e foarte grav! TRAFICUL RUTIER, dar şi cel PIETONAL din Galaţi se putea rezolva cel mai bine şi fără această Undă Verde (care a fost o găselniţă pentru finanţarea unor firme de casă ale politrucilor), cel puţin pe arterele principale astfel:
    1. Realizarea de SENSURI GIRATORII ca în toate ţările civilizate, având un dublu avantaj: fluidizarea traficului auto şi controlul vitezei pentru bestiile cu BMW;
    2. Realizarea de PASAJE SUBTERANE tot ca în ţările civilizate, având trei avantaje: fluidizarea traficului auto, fluidizarea traficului pietonal şi creşterea siguranţei/protecţiei pietonilor.
    4
    14
    Raportează
  • postat de naspa
    Vineri, 14 Octombrie 2016 10:55
    5.13.183.***
    Am intrecut bucurestenii la ...........................balamuc, suntem mai cu mot ca ei..................si ne mai miram ca au crescut cozile la psiholog.....................
    3
    12
    Raportează
  • postat de sofer
    Vineri, 14 Octombrie 2016 10:47
    213.218.53.***
    in fiecare dimineata, intre 8:00 si 8:30 merg de la ultimul leu in centru pe verde, fara sa opresc. viteza medie 50-55km/h. am vb si cu cativa taximetrisi care mi-au confirmat ca "asa merge". intr-adevar iesirea in prinicpala e mai dificila insa ar fi absurd sa imi imaginez ca am unda verde din parcarea din fata blocului pana la locul de destinatie.
    15
    10
    Raportează
  • postat de magis
    Vineri, 14 Octombrie 2016 09:55
    89.136.235.***
    Tragind linie dupa o perioada de asa-zisa "unda verde": bani cheltuiti degeaba si, mai rau, fluiditatea traficului s-a deteriorat in loc sa se imbunatateasca. Sistemul nu functioneaza, iar cei care au semnat contractul din partea primariei trebuie sa raspunda in justitie si -musai - in fata galatenilor. Iar smecherii de la UTI trebuie sa ne dea banii inapoi, sa isi ia jucariile si sa readuca orasul la forma initiala, cu plata unor penalitati grase pentru deranjul cauzat. Daca nu exista aasemenea penalitati in contract, apoi cei care au semnat contractul sa raspunda cu asupra de masura.
    7
    27
    Raportează
  • postat de Nileda
    Vineri, 14 Octombrie 2016 09:40
    79.116.107.***
    As dori sa il intreb pe Domnul primar cand se da drumul la semafoarele de la ultimul leu si general pentru că se pare că au fost instalate degeaba. Si sa nu aud că nu sunt bune întrucât ele nefiind pornite niciodată nu poți zice lucrul acesta. Bine, dacă merg pe galben continuu, nu poți zice ca sunt pornite.... 0% interes, sau dezinteres total dintr-o altă exprimare.
    In ceea ce privește semafoarele actuale, acestea acordă o siguranță pietonilor la traversarea străzilor. Si șoferii au certitudinea că nu le mai sare pietonul în față cum era cazul la neacșu. Sigur, timpii sunt mai mari, dar dacă semafoarele nu pot sta tot timpul pe verde.
    12
    6
    Raportează
  • postat de Adrian
    Vineri, 14 Octombrie 2016 09:35
    5.2.205.***
    Oameni buni, solutia fluidizarii traficului o reprezinta sensurile giratorii in intersectii, nu semaforizarea! Tot ce este bun la aceasta "unda verde" este faptul ca au pus semafoare cu buton pt trecerile de pietoni, exact ca in tarile civilizate si astfel scad si accidentele cu pietoni, in rest totul este anapoda si ingreuneaza traficul, plus nervi si consum de carburant.
    1
    29
    Raportează
  • postat de Gabi
    Vineri, 14 Octombrie 2016 09:04
    46.97.34.***
    Semafoarele trebuiau dublate de camere video cu senzori care sa fie interconectate si care sa furnizeze sistemului datele necesare pt fluidizare a traficului. Timpii de asteptare trebuiau sa fie variabili si sa depinda da traficul real, nu de un timer fix. Pe Otelarilor, nu s-au montat semafoare deloc, desi au fost multe accidente. Acolo erau mai necesare decat in rest.
    Inelul de rocada e in continuare scos din sistem.
    O porcarie generala!
    0
    28
    Raportează
  • postat de pietonul fericit
    Vineri, 14 Octombrie 2016 08:32
    5.13.214.***
    Trecerile de pietoni semaforizate sunt foarte bune. Acum stau linistit la serviciu stiind ca al meu copil traverseaza strada in siguranta la semafor (vorbesc despre semaforul de la casa rosie). Inainte de semaforizare majoritatea soferilor treceau ca nebunii pe acolo si te rugai de vre-unul sa opreasca ca sa poti trece. La aceasta trecere de pietoni am vazut foarte multe evenimente legate de acordarea de prioritate la pietoni, evenimente de la care a lipsit o fractiune de secunda pentru a se transforma in accidente. Acest sistem trebuie gandit si pentru pietoni nu doar pentru masini; daca stau bine si gandesc sunt mai multi petoni decat masini
    5
    12
    Raportează
  • postat de ss
    Vineri, 14 Octombrie 2016 08:20
    5.13.213.***
    Atata ineptie e greu de conceput, urcand strada Basarabiei dinspre Baia Comunala e un semafor care opreste masina in intersectie blocand astfel accesul celor care au in stanga si dreapta verde! E un dezastru total!
    4
    14
    Raportează
  • postat de Vasile
    Vineri, 14 Octombrie 2016 08:01
    5.13.157.***
    Unda verde este o mare, mare mizerie! Pe strada Saturn stai la cozi de sute de metri ca sa iesi in Brailei. Prind uneori cate 3 semafoare. oamenii sunt nervosi, claxoneaza, injura, se creeaza ambuteiaje. Inainte era ok, acum stam cu totii ca prostii si ne uitam unii la altii. Pietonii sunt blocati, masinile stau degeaba, toata lumea sta si asteapta in acea intersectie mizeria de unda verde. V-ati batut joc de banii nostri, iar acum va bateti joc de timpul nostru!
    6
    15
    Raportează
  • postat de TomaN
    Vineri, 14 Octombrie 2016 07:58
    89.121.200.***
    De cand cu unda verde am inceput sa trec, ca pieton, pe rosu, mai ales dimineata si seara.

    Ajung la trecere, apas butonul si astept... dupa un minut, de cele mai multe ori nu mai trec masini dar semaforul e tot rosu...
    3
    25
    Raportează
  • postat de Driver
    Vineri, 14 Octombrie 2016 07:20
    109.103.134.***
    Nu stiu cum naiba, dar nu am prins niciodata unda verde pe Domneasca. Plecand de la Modern, pana la parcul CFR, prind cel putin 4 semafoare pe rosu cu cozile de rigoare.
    4
    16
    Raportează
  • postat de geo
    Vineri, 14 Octombrie 2016 06:40
    5.13.221.***
    da da asta dovedeste incompetenta primariei si implicit a politicului din Galati,daca nici consiliu local nu avem,ce ne mai miram ca nu merge nimic in orasul asta rosu?au venit iara si la putere vechile racile comuniste.
    1
    19
    Raportează
  • postat de unde e locala rutiera cind si unde e nevoie?
    Vineri, 14 Octombrie 2016 04:38
    89.136.187.***
    in ore de virf e imposibil sa faci stinga pe siderurgistilor din n.leonard, doar mila celorlalti din trafic te ajuta. la fel se intimpla la groapa de pe faleza. de ce nu exista un local rutierist cite o ora in perioadele de virf a circulatiei care sa dirijeze traficul acolo? stai la bunavointa celorlalti, dar e corect?
    1
    14
    Raportează
  • postat de PC
    Vineri, 14 Octombrie 2016 04:38
    89.137.139.***
    Unda verde , in mod prectic , nu exista atata timp cat soferul nu primeste nici o informatie privind viteza de deplasare a undei si timpul pana la schimbarea semaforului. Sistemul "inteligent " ar trebui sa aibe si camere de supraveghere prin care sa se sanctioneze zitezomanii si cocalarii din trafic , nu se vede nici o masura , pe strazi suntem ca pe campul de lupta , din acest motiv sau inmultit accidentele si se blocheaza traficul prin parcari ilegale. In zonele cu circulatie mare ar trebui marite amenzile pentru parcari ilegale si afisate amenzile. Cand vii de la Tribunal pe Brailei si vrei sa faci stanga spre Reg.11 Siret sau spre Saturn nu exista nici o reglementare a circulatiei , e ca la lupta. Nu stii cand se opreste circulatia de pe Brailei , toti se agita sa intre primii in cele doua stazi , din acest motiv au avut loc accidente. Ar trebui creeata banda semaforizata pentru virajul la stanga. Intersectiile Ghe. Doja cu Nae Leonard si Constructorilor ar trebui semaforizate , traficul e mare si vizibilitatea e redusa din cauza parcarilor pe carosabil. Politia nu e prezenta in orele de varf in intersectiile aglomerate pentru a sanctiona cocalarii din trafic.
    0
    22
    Raportează
  • postat de silviu
    Vineri, 14 Octombrie 2016 02:37
    82.78.13.***
    fara indoiala ca sunt anumite intersectii unde timpii ar putea fi recalculati. Dar unda verde este pe anumite bd, nu pe toate. Deci e firesc sa fie timpi mai mici din strazi secundare. Trecerile de pietoni sunt f bune, timpii decenti! Cine se plange, sa se mute la tara viata la oras nu e ptr el! Una peste alta sistemul e un lucru bun, cotcari nemultumiti se vor gasi in permanenta. Le recomand sa mearga in afara in capitate europene si acolo e la fel si nu mai sunt bagati in seama toti taranoii care au probleme cu modernizarea orasului!
    18
    9
    Raportează
  • postat de x
    Vineri, 14 Octombrie 2016 00:39
    188.25.250.***
    Cât timp Galațiul va fi numit în continuare "Orașul Roșu", "Unda Verde" va rămâne și ea ... ROȘIE.
    2
    28
    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.