Benzinării şi companii navale, alimentate cu motorină FURATĂ. De unde provenea combustibilul

Benzinării şi companii navale, alimentate cu motorină FURATĂ. De unde provenea combustibilul
Evaluaţi acest articol
(6 voturi)

Zeci de tone de combustibil au dispărut prin inginerii contabile din stocul mai multor nave de transport de pasageri şi marfă, motorina ajungând la staţii de alimentare, precum şi la alte vapoare ori puncte de exploatare a materialului lemnos. Poliţiştii de la Transporturi apreciază că prejudiciul creat prin furturile repetate este de aproape 200.000 de lei.

Aproape o lună le-a luat poliţiştilor de la Transporturi din Galaţi şi Constanţa precum şi inspectorilor vamali să descopere ingineriile financiar-contabile care se petreceau în mai multe societăţi comerciale din regiune, care au ca profil de activitate transportul naval. În spatele activităţilor oficiale, mai mulţi mecanici şi gestionari derulau veritabile afaceri cu combustibilul cu care ar fi trebuit alimentate navele, susţin anchetatorii care, pentru a dovedi „scurgerea” de combustibil au verificat fiecare achiziţie de motorină făcute de operatori din antrepozitele fiscale, desigur, fără plata accizelor.

„A rezultat faptul că mecanicii şi gestionarii unora dintre navele controlate ar fi consemnat livrări de motorină fără a exista documente justificative care să confirme ieşirea din gestiunea navei a motorinei neaccizate, destinate doar desfăşurării activităţii de navigaţie fluvială. Cantitatea totală a fost calculată la 54.100 kg. de motorină neaccizată consumată sau valorificată fără documente legale, prejudiciul fiind de aproximativ 190.000 de lei”, se arată într-un comunicat al Poliţiei Române.

Motorina era mai apoi vândută către staţii de alimentare sau către alte societăţi comerciale care efectuează transport naval ori deţin puncte de prelucrare a lemnului.

Poliţiştii de transporturi navale şi inspectorii vamali au constatat, în urma controalelor, 12 infracţiuni, dintre care două de delapidare, cinci de creare de plusuri în gestiune prin mijloace frauduloase, două de fals în declaraţii, două de uz de fals şi una de contrabandă. Dosarul este în momentul de faţă pe masa procurorilor, care încearcă să stabilească numărul real al celor implicaţi în aceste mecanisme.

Citit 2926 ori Ultima modificare Joi, 18 Mai 2017 21:05

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.