Evaluaţi acest articol
(1 Vot)
1 comentariu

* Nicio solicitare făcută vara aceasta nu a fost rezolvată", atrage atenţia unul dintre cei mai experimentaţi sindicalişti din oraş


- Federaţia Sanitas a decis la începutul verii să suspende orice formă de protest până pe data de 15 septembrie, tocmai pentru a le permite autorităţilor să găsească soluţii la revendicările sindicaliştilor. Câte dintre solicitările pe care le-aţi făcut atunci au fost rezolvate în decursul ultimelor trei luni?
- La apropierea termenului de soluţionare a revendicărilor, Biroul Executiv şi Consiliul Naţional al Sanitas, reunite în şedinţe de lucru în perioada 28 – 29 august 2014, au constatat că niciuna dintre revendicări nu a fost de fapt finalizată. Parţial s-a soluţionat deblocarea posturilor pentru sistemul sanitar, rămânând nerezolvată reţeaua de asistenţă socială şi medico-socială.

- Ce forme de protest veţi folosi în continuare? Cum îi vor implica acestea pe angajaţii gălăţeni din Sănătate?
- Aşa cum deja s-a comunicat la sfârşitul lunii august, când au fost avertizate ministerele implicate, Federaţia Sanitas va relua pichetările celor trei ministere în perioada imediat următoare, iar Consiliul Naţional, în sesiunea de mâine, 17 septembrie, va stabili măsuri radicale de protest în susţinerea revendicărilor. Angajaţii din sistemul de sănătate gălăţean sigur se vor implica în susţinerea acţiunilor de protest pentru soluţionarea pozitivă a revendicărilor.

CITEŞTE ŞI: INTERVIU cu primarul Sibiului, Klaus Iohannis: "Galaţiul este un oraş dinamic. Îmi place!"

 

- Luaţi în calcul şi declanşarea unei greve generale până la sfârşitul acestui an?
- O grevă generală în Sănătate este ultima formă de protest, la care sperăm ca guvernanţii să nu oblige salariaţii din sistemul de sănătate şi asistenţă socială să recurgă. Întotdeauna Sanitas a încercat să propună soluţii şi să solicite rezolvarea revendicărilor prin negociere, astfel încât să se evite escaladarea protestelor, în primul rând pentru a nu afecta actul medical şi de îngrijire a pacienţilor.

- Care sunt principalele revendicări ale Sanitas?
- Eliminarea inechităţilor salariale, elaborarea de urgenţă a unor norme clare privind corectările salariale, promovarea unei legi a salarizării specifică sectorului sanitar şi de asistenţă socială şi creşteri salariale pentru toate categoriile de personal din sistemul sanitar şi de asistenţă socială. De asemenea, milităm pentru publicarea şi aplicarea Contractului colectiv de muncă la nivelul sectorului de activitate sănătate şi pentru deblocarea posturilor şi rezolvarea deficitului major de personal în sănătate.

- Credeţi că până la sfârşitul acestui an vor fi mărite într-adevăr salariile angajaţilor?
-
La întâlnirea din 3 septembrie 2014, referitor la majorarea salariilor angajaţilor din sistemul sanitar şi de asistenţă socială, s-a hotărât stabilirea unei întâlniri în perioada imediat următoare, cu participarea tuturor părţilor implicate, pentru a se vedea modalitatea de creştere a veniturilor şi prezentarea unui proiect de salarizare. Dacă am încredere că se vor produce modificări salariale până la sfârşitul acestui an? Dacă factorii de decizie au realizat în sfârşit că Sănătatea nu mai poate fi prioritate doar teoretic şi ca slogan politic, iar personalul din sistem trebuie odată evaluat corect şi reaşezat din punct de vedere al valorii sociale şi profesionale, se poate, sigur. De crezut, voi crede în momentul în care actul normativ va fi publicat în Monitorul Oficial.

CITEŞTE ŞI: INTERVIU cu directoarea CJP, Ana Denis Aramă: "FALŞII PENSIONARI au înghiţit 1,7 milioane de euro"

- Zeci de medici gălăţeni şi sute de asistenţi medicali au plecat în ultimii ani să profeseze în alte ţări. Cum vedeţi o rezolvare la această problemă?
- Am atenţionat în nenumărate rânduri atât Ministerul Sănătăţii şi Guvernul României, cât şi puterea legislativă cu privire la deficitul major de personal şi mai ales despre migrarea celor mai bine pregătiţi profesionişti din sănătate. Rezolvarea? – aşa cum am şi atenţionat, motivarea personalului prin asigurarea unui microclimat decent la locurile de muncă, retribuirea conform pregătirii profesionale, competenţei, aprecierea furnizorilor de servicii de sănătate şi de îngrijire la adevărata valoare socio-profesională.

- Până la urmă, beneficiar este şi trebuie să fie pacientul. Cum poate ajuta SANITAS, chiar şi în mod indirect, pacientul gălăţean?
- Aşa cum este bine-ştiut deja, în toate intervenţiile şi acţiunile de protest când situaţia a impus-o, Sanitas a insistat şi va insista în primul rând pe asigurarea unei finanţări corespunzătoare a sistemului de sănătate, dotarea unităţilor sanitare, astfel încât să fie asigurate condiţiile optime pentru un act medical şi de îngrijire de calitate. Un buget corespunzător, dotare, motivarea personalului, asigurarea unui microclimat normal de lucru, nu pot conduce decât la o asistenţă medicală şi de îngrijire de calitate, deci la satisfacţia pacientului.

CITEŞTE ŞI: INTERVIU VL/ Ovidiu Burcă, managerul sportiv al Oţelului:„Îmi place să fac lucrurile să funcţioneze”

 

Cine este Paraschiv Sălăvăstru

Născut pe 19 octombrie 1950, Paraschiv Sălăvăstru este preşedinte al Sindicalului Sanitas Galaţi începând cu luna ianuarie a anului 1990. Între 1970 şi 1971 a fost profesor la Şcoala Generală nr. 1 Rediu - Galaţi. Apoi, între 1973 şi 2003, a profesat ca asistent medical principal la fostul Spital Municipal "Elena Doamnă" (actualul Spital de Psihiatrie - n.r.) şi la Policlinica Municipală Galaţi. Între 1994 şi 2004 şi din 2008 până în prezent, a fost şi este membru în cadrul Biroului Executiv al Federaţiei Sanitas din România. Începând cu 2004 este şi vicepreşedinte al Institutului de Studii Sindicale C. Noica.

A absolvit Liceul Teoretic nr. 2 “Mihail Kogălniceanu” Galaţi în anul 1970. Trei ani mai târziu a obţinut şi diploma de absolvire a Şcolii Sanitare Postliceale Galaţi. Este căsătorit şi are doi copii.

 

Citit 2444 ori Ultima modificare Luni, 15 Septembrie 2014 16:59

1 comentariu

  • postat de mihai Sâmbătă, 20 Septembrie 2014 14:37 89.141.40.*** Link la comentariu
    0
    1

    La intrebarea "cum poate ajuta Sanitas pacientul Galatean" domnul cu pricina este atat de evaziv , mai degraba nu are nici o idee de cum ar pute-o face. Asistenta primara la medicul de familie continua sa fie necivilizata, neadecvata si lipsita de respect fata de pacient. Cati pacienti consulta intr-o zi un medic de familie si care sunt previziunile peste cinci ani?, Cam cate minute asteapta un pacient pana ce-i vine randul la consulta?, Care sunt formele in care un pacient isi anunta vizita la medic fara sa piarda din timpul lui?, De care ori trece pe la medicul de familie intr-un an fiecare dintre pacienti si cati isi rezolva problema mergand la urgenta?, In actul de consultatie are medicul nevoie de prezenta asistentei?, Sanitas are vriun proiect pilot de cum ar putea functiona o asistenta sanitara primara civilizata si operativa la nivelul municipiului? Poate redactia i-ar inmana si aceste intrebari

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.