INTERVIU cu Petrică Hahui, noul şef al Poliţiei Locale Galaţi: ”Noi suntem primii care intră în contact cu cetăţenii”

INTERVIU cu Petrică Hahui, noul şef al Poliţiei Locale Galaţi: ”Noi suntem primii care intră în contact cu cetăţenii”
Evaluaţi acest articol
(18 voturi)

A ieşit recent la pensie de la Poliţia Transporturi, unde a fost şef şi a coordonat, timp de 11 ani, activitatea în patru judeţe. S-a decis însă să facă ceva doar pentru oraşul în care a trăit o viaţă întreagă. Tocmai de aceea s-a înscris la concursul organizat de Primăria Galaţi pentru ocuparea postului de şef al Poliţiei Locale. Prima încercare a fost fără succes, dar dorinţa de a face ceva pentru oraş a învins şi, astfel, a candidat şi a doua oară. De ce a luat această decizie şi care sunt planurile pentru viitorul apropiat al Poliţiei Locale am aflat chiar de la Petrică Hahui, noul şef al Poliţiei Locale.

- Ce v-a determinat să alegeţi postul de şef al Poliţiei Locale?

- Mi-am încetat activitate la MAI, după o carieră de 32 de ani. Prima participare la examen a fost mai simplă, nu am luat informaţii din interior, concursul a fost altfel faţă cele organizate de MAI. Nu am fost foarte bine pregătit pentru proba teoretică, a fost un accident şi o mirare pentru mine că se mai organizează astfel de concursuri. Nu am luat date despre această instituţie, nu mi se părea normal să cer date despre cum se desfăşoară un concurs. M-am ambiţionat, poate şi din cauza presei, şi mi-am spus că nu am cum să nu promovez orice concurs din ţara asta. Mi-am luat pe umeri o răspundere extraordinară, dar mi-am dorit să fac ceva pentru Galaţi.

- Aţi intrat în pâine imediat după instalare. Cum aţi găsit această instituţie?

- Am întocmit un program de măsuri pe termen scurt, toate punctele stabilite având termen pe 31 decembrie. Planul a fost aprobat de primarul municipiului Galaţi. Acest plan vizează o serie de măsuri foarte importante. Activitatea mea a început cu o inspecţie a tuturor structurilor din cadrul Poliţiei Locale. Constatările sunt corespunzătoare, fără probleme deosebite în cadrul logisticii, al încadrării cu personal şi al funcţionării. De asemenea, am început o evaluare a tuturor structurilor Poliţiei Locale, inclusiv a managementului şefilor. Toate aceste evaluări se vor face ca la poliţia naţională, pe indicatori de eficienţă şi performanţă. Pun mare accent pe colaborarea cu celelalte instituţii de aplicare a legii, cele din MAI şi celelalte instituţii cu care colaborăm. Vin dintr-o zonă cunoscută a poliţiei şi vreau să aduc proceduri de lucru adaptate la Poliţia Locală, vreau să facem o perfecţionare a pregătirii profesionale a  poliţiştilor locali cu teme de la poliţiştii naţionali, inclusiv de combatere a fenomenului infracţional, pe care îl cunosc foarte bine. Am început aceste evaluări, pentru a găsi locul fiecărui poliţist local în funcţie de competenţe, abilităţi şi pregătire fizică, tactică şi profesională. Vreau să vă spun că, în acest moment, poliţiştii locali fac faţă solicitărilor cetăţenilor.

- Aţi făcut o evaluare a activităţii de până acum?

- Poliţiştii locali au foarte multe activităţi, dar vreau să lucrăm şi în combaterea fenomenului infracţional. Poliţia Locală este furnizoare de siguranţă publică, suntem primii care luăm contact cu cetăţeanul. Avem zece patrule mobile şi pedestre pe un schimb de lucru de opt ore pe ordine publică şi patru de siguranţă rutieră. După cum vedeţi, acoperim anumite zone pe care poliţia naţională nu reuşeşte să le acopere, dumnealor având mult mai multe atribuţii în planul prevenirii infracţiunilor. Suntem furnizori de “materie primă” pentru poliţia naţională. În activitatea noastră am avut foarte multe constatări de fapte penale, pe care le-am declinat către celelalte compartimebte ale poliţiei naţionale, dar şi către alte instituţii precum DGA sau BCCO.

Un mare accent îl punem pe apropierea faţă de gălăţeni, ne obligă legea, dar şi statutul şi normele de conduită, tocmai de aceea am pus la punct un program diversificat de audienţe, pentru ca gălăţenii să poată ajunge la noi indiferent de programul lor de lucru.

- Cum a  fost prima săptămână de lucru?

- În această primă săptămână am organizat nouă acţiuni cu efective mărite, în zonele de risc care le-am stabilit împreună cu şefii de secţii, în toate domenile: siguranţă rutieră, ordine publică, comerţ, construcţii, afişaj, mediu. În cadrul acestor acţiuni s-au aplicat 215 contravenţii, soldate cu amenzi de peste 40.000 de lei, s-au constatat şi 15 infracţiuni diversificate: deţinere şi consum de substanţe interzise, port de cuţit, dare de mită, contrabandă, conducere sub influenţa alcoolului etc.

-  Veţi păstra conducerea de până acum, adjuncţi, şefi de secţie?

- Legea Poliţiei Locale prevede foarte clar: directorul şi directorii adjuncţi sunt sub autoritatea primarului. Eu pot face o evaluare a fiecărui manager, care va fi trimisă către primar, în funcţie de pregătirea şi activităţile pe care le-a desfăşurat şi le desfăşoară în prezent, iar primarul va decide. Vreau să vă spun că, la ora actuală, am reorganizat conducerea prin prisma faptului că eu şi cei doi adjuncţi avem competenţe foarte bine stabilite în coordonarea unor segmente. Fiecare ştie ce coordonează şi răspunde pentru asta. Lucrăm cot la cot şi fiecare răspunde pentru ceea ce face.

- Cine sunt cei doi adjuncţi şi care sunt sectoarele de care răspund?

- Cei doi adjuncţi, aşa cum prevede legea, sunt Mihai Manoliu - director general adjunct, şi Ştefan Mărculescu - director executiv. Mihai Manoliu răspunde de serviciul de intervenţie rapidă, transport valori, activităţi comerciale şi evidenţa persoanei, construcţii, afişaj, mediu şi serviciul de siguraţă rutieră. Domnul Mărculescu, care provine dintr-o structură de poliţie şi este foarte bine pregătit în domeniul ordinii şi siguranţei publice, răspunde de cele cinci secţii de ordine publică şi de serviciul de baze de date şi dispecerat. Ei sunt sprijinul meu şi pot fi mai des în teren, tocmai de aceea au aceste atribuţii. Eu răspund de structurile de suport, juridic, resurse umane, financiar, contracte, achiziţii.

Cine este Petrică Hahui

Petrică Hahui a absolvit, în 1984, Liceul Industrial Nr. 3 din Galaţi. Trei ani mai târziu, finaliza cursurile Şcolii de ofiţeri de Poliţie a Ministerului Administraţiei şi Internelor din cadrul Academiei de Poliţie „Al. I. Cuza”. Imediat după absolvire, Petrică Hahui a fost angajat ca ofiţer specialist la Serviciul Judiciar şi de Poliţie Criminală în cadrul Inspectoratului de Poliţie Transporturi Galaţi, post pe care l-a ocupat până în 1998, când a fost numit şef la Serviciul Patrulări Trenuri. În 1997, Petrică Hahui a absolvit Facultatea de Drept din cadrul Universităţii „Ovidius” Constanţa. Şi-a completat studiile cu mai multe cursuri de specialitate, dar şi cu un program postuniversitar în cadrul Academiei de Poliţie „Al. I. Cuza”. În anul 2005 a fost numit comisar şef la Secţia Regională de Poliţie Transporturi Galaţi, funcţie pe care a ocupat-o până în iunie anul acesta.

Citit 11692 ori Ultima modificare Sâmbătă, 19 Noiembrie 2016 12:25

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.