Pamflet. Noua grilă Transurb: un autobuz la două săptămâni!

Pamflet. Noua grilă Transurb: un autobuz la două săptămâni!
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Situația nu mai putea trena, oamenii de rând din Galați fiind tot mai nemulțumiți de faptul că așteaptă cu zecile de minute autobuzele în stație, ca să nu mai pomenim condiția deplorabilă a mijloacelor de transport în comun. Conducerea societății, având girul municipalității, a decis să "răcorească" și mai mult grila mașinilor pe trasee, municipiul de la Dunăre făcând astfel un pas important și în lupta dusă împotriva poluării.

De ce să ieși în stație cu câteva zile mai devreme?

Cititorii "Vieții libere" sesizează frecvent problemele din transportul public de persoane. Insiderii paginii de Pamflet au aflat, în ciuda declarațiilor făcute recent de directorul general al Transurb, Mihai Cadinoiu, că obiectivul societății este ecologizarea zonei de sud-est a României, mizându-se pe faptul că Brăila va îmbrățișa modelul: autobuze, troleibuze și tramvaie tot mai puține pe traseu! "Nu mai poți fi supărat că aștepți mașina în stație, dacă mașina aia chiar nu va mai veni în stație! Ar fi absurd, graficul va fi refăcut și vei veni la marginea trotuarului abia în ziua când va veni mijlocul de transport în comun. De ce să ieși cu câteva zile mai devreme? Doar dacă nu vrei să stai acasă, lângă nevastă și copii. Eu propun să scoatem pe traseu un autobuz la două săptămâni", a propus un membru al Consiliului de Administrație.

Traineri de fitness, printre călători

Inițiativa oficialului Transurb pare să fi fost pe placul tuturor oamenilor din conducere, fiind întocmită și o listă a beneficiilor aduse de o asemenea măsură: parcul auto ar fi populat de mai puține autovehicule, nu neapărat cele mai noi, deoarece pe OLX nu poți să vinzi orice vechitură (altfel s-ar da un tramvai românesc folosit doar câteva luni), mai puțin carburant folosit, deși nu este neapărat un target fezabil, motorina având căutare pe piața neagră, aerisirea consistentă a organigramei și, cel mai important lucru, reducerea emisiilor de carbon în atmosferă. Ca să fie în continuare activă, fosta regie de transport va angaja antrenori de fitness care vor merge în fiecare stație în zilele fără tramvai/troleibuz. "Mersul pe jos face piciorul frumos, de aceea trainerii noștri le vor explica cetățenilor ieșiți fără motiv în stație cât de sănătoasă e deplasarea pe propriile picioare", a comentat un alt reprezentant al CA.

"Vom deveni un oraș de atleți"

Pe termen lung, transportul public de persoane nu va mai avea deloc căutare la Galați. Planul ne-a fost divulgat de un lider al Sindicatului Şoferilor Liberi: "Am înțeles că vor fi păstrați controlorii, așa-zișii hingheri, ba chiar vor fi aduse forțe proaspete ca să-i timoreze pe călători. Vor avea sau nu bilet ori abonament, vor fi tachinați pe modelul ai sau n-ai șapcă. De ce ai? Poc! De ce nu ai, dă-te jos! Cine se va mai urca apoi într-un autobuz? Galațiul va deveni ușor un oraș de atleți, se va merge exclusiv la pas. Totuși, oricât de mult aș fi în dezacord cu măsurile conducerii, n-am cum să nu recunosc că așa se va rezolva o mare problemă a orașului. Nu se va mai plânge nimeni de transportul în comun. Nu va mai exista, deci n-ai de ce să te mai plângi". Vă vom ține la curent în funcție de noutățile din domeniu.

HinGary Moore

Sosirea în stație, cu alarmele ISU

* Conducerea ISU Galați ne-a confirmat existența negocierilor cu Transurb pentru ca sosirea în stație a autobuzelor să fie anunțată prin alarme. Se va ajunge la un moment dat ca tramvaiul sau troleibuzul să fie disponibile în prima zi de miercuri a fiecărei luni.

* Frecvența tot mai scăzută a mijloacelor de transport în comun va deveni un exotism al regiunii. Astfel, gălățenii dornici de aventură nu vor mai părăsi orașul pe timpul concediului: cu rata de iunie vor vizita valea urbei, apoi cu cea de iulie vor reveni la domiciliu. Croaziere, nene!

* Săptămâna trecută, un șofer al societății a fost demis deoarece a ajuns în stație la ora stabilită. I-a fost desfăcut contractul pe motiv de indisciplină.

* Hoții de buzunare din mașinile fostei regii autonome și-au făcut sindicat și protestează vizavi de măsurile fără precedent pregătite de șefii Transurb: "Bine că-l certăm pe Tudorel Toader că nu s-a consultat cu CSM-ul înainte de a da acea ordonanță pe Justiție, dar pe noi de ce nu ne-a întrebat nimeni înainte de a se trece la noua grilă de transport? Avem și noi copii acasă, sunt atâtea guri de hrănit, ce vom face? Băgăm mâna în buzunarul altora? OK, așa este, dar Transurb de ce ne dă un picior fix în business? Nici șuț nu mai merită să fii în Galațiul ăsta!"

Croaziera Nevada

Ne rămâne aurul sub bloc

Acesta e un fake-news propagat de toate agențiile de presă. "Sute de blocuri din Galați sunt în pericol din cauza acumulărilor de apă menajeră din subsoluri. Motivul: imobilele nu mai sunt racordate la sistemul de canalizare. În această situație, toate reziduurile ajung în pământ, iar apa potabilă ar putea fi contaminată". Fals, nu se dorește spunerea lucrurilor pe nume! De fapt, sub toate aceste blocuri rămâne îngropat aurul proprietarilor. Aur turcesc, de privată...

Washington WC

Ţara Voastră (avertisment) de Submarin Cosorescu

Doamne, câtă carte-nvaţă ceşti flăcăi şi ceste fete!...

uite-i, se reped la şcoală s-o halească, zici că vor

să termine-nvăţătura, să termine-nvăţătorii,

să nu mai rămână zare de cerneală-n urma lor...

să nu mai rămână cifră, literă, nimic din şcoala

care le-a mâncat din lene şi din greaţă şi din strâmb,

care le-a tăiat din mofturi, din năsuc şi din prostie,

şi le-a scos halucinante substantive din carâmb!

Doamne, lasă-i fără vlagă, pune-i mai încet pe cale,

nu cumva, de-atâta râvnă, să le sară vreun capac,

nu cumva, de-atâta patos pentru artă şi cultură,

ţara voastră să rămână fără rost, fără caimac...

uită-te şi vezi cum ăştia şi cu astea sunt în stare

să înghită, zi şi noapte, pe nerăsuflate, tot...

dă-i mai lent, că-nvaţă-ntruna... şi ne lasă fără carte,

şi-urma lor miroase-a morgă, a tămâie şi a mort!

Vocea cetățeanului, vocea politicianului

Precizare

Materialul acesta este un pamflet şi trebuie tratat ca atare. Informaţiile prezentate pot sau nu să fie adevărate. Imaginile incluse sunt proprietatea cotidianului "Viaţa liberă". Toate drepturile rezervate "Viaţa liberă".

Citit 3450 ori Ultima modificare Miercuri, 27 Februarie 2019 12:32

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.