Dacă tot s-a terminat cu puful plopilor, este momentul să ne înlocuim sau măcar să ne curăţăm filtrele de aer. Deşi nu trebuie să ne aşteptăm la rezultate uimitoare după această operaţie, cu siguranţă motorul, respirând mai uşor, va consuma “puţin mai puţin”.
Procedura este simplă spre banală la aproape toate maşinile şi din acest motiv este bine să o puneţi în practică chiar dumneavoastră. Efectiv, acest lucru implică să desfaceţi două şuruburi şi eventual câteva cleme.
În cazul în care nu aţi atins termenul reviziei periodice, nu este necesar să înlocuiţi filtrul, ci doar să îl curăţaţi. De ce aţi face această operaţiune nespecificată în cartea service?
Simplu, pentru că în ţărişoara noastră există mai mult praf şi mizerie decât în orice altă parte. Aceşti factori pot îmbâcsi un filtru de aer chiar şi după numai 5.000 de kilometri.
Situaţia este asemănătoare şi pentru filtrul de polen, numai că acesta este mai puţin accesibil, implicând documentarea în prealabil pentru fiecare maşină în parte.
Aici veţi găsi, în schimb, mult mai mult praf şi mai ales frunze. Frunze pe care nici măcar în service nu le-ar curăţa cu simţ de răspundere, nu pentru că ar fi complicat, ci doar migălos.
Şi atunci de ce să daţi bani pentru o operaţie al cărei rezultat ar fi mai bun dacă l-aţi face dumneavoastră personal?