Iată primul indiciu că maşinile electrice trebuie luate în serios, adică reprezintă viitorul şi nu unul foarte îndepărtat.
Astfel, Asociaţia producătorilor de automobile din Europa (ACEA), la care au aderat constructorii care vând maşini pe bătrânul continent, a anunţat că membrii săi au ajuns la o înţelegere privind standardele comune ale prizelor şi ştecherelor modelelor electrice care vor popula Europa în următorii ani.
Considerată un pas foarte important înspre "electrificarea" industriei auto, înţelegerea dintre părţi le va da voie ţărilor din Uniunea Europeană să progreseze mai rapid în vederea asigurării unei infrastructuri comune.
În felul acesta se va evita situaţia în care se regăsesc producătorii de telefoane mobile, iar utilizatorii unor astfel de maşini nu vor fi nevoiţi să care după ei o sumedenie de cabluri pentru a-şi încărca bateriile maşinilor în diferite locaţii.
Finalizarea infrastructurii despre care se vorbeşte este aşteptată în anul 2017. Astfel, din acel moment, maşina electrică devine o soluţie viabilă şi nu doar o idee năstruşnică scoasă dintr-un film science-fiction şi nu trebuie confundată cu maşina hibrid care nu oferă nici un avantaj ecologic, consumând aproape la fel de mult cât o maşină convenţională, dar la un preţ de două ori mai mare.
Nu mai rămâne decât problema că maşinile electrice se vor deprecia cu 90 la sută după primi cinci ani de folosire, fiind o investiţie proastă pe termen lung, după cum se estimeaza într-un studiu al companiei britanice Glassa’s.