Drive-test cu noua Mercedes E Klasse

Drive-test cu noua  Mercedes E Klasse
Evaluaţi acest articol
(0 voturi)

Bucureşti – Sibiu şi retur la bordul unei limuzine din noua Clasă E a constructorilor germani de la Mercedes poate părea pentru „muritorii de rând” doar o iluzie. Totuşi, în weekendul trecut, iluzia a devenit realitate pentru un grup de ziarişti de specialitate şi nu numai reunit din întreaga ţară. Personal, am participat, la câţiva ani de la lansarea ultimei noi E Klasse, la un alt test drive excepţional.

Înainte de impresiile - tehnice să le spunem - de la volanul unei asemenea limuzine Premium, trebuie să vă spun că prima senzaţie, atunci când intri în contact cu sistemele de bord ale maşinii, indiferent de variantă, e tulburătoare.

Nu sunt greu de  observat  liniile fine, elegante, cu tendinţă ascendentă, ale caroseriei. La noua E Klasse, acestea sunt mai puţin rotunjite unindu-se în unghiuri mai mici.

O maşină cu aproape cinci metri lungime te  poate speria cu gândul la  traficul infernal de pe şoselele României. Dar, când ai ajuns la bord şi ai pus mâna, la început timid, pe comenzi, înţelegi că  teama e nejustificată. Constructorul a înglobat cele mai înalte tehnologii în sistemele de siguranţă şi confort ale limuzinei. Noua Clasă E propune de altfel nu mai puţin de 20 de inovaţii tehnologice de care te poţi folosi în orice clipă.

Rulând chiar şi cu o viteză de pete 160 kilometri la oră observi uşor că maşina stă foarte bine pe şosea, curbele se pot lua într-un echilibru perfect, chiar dacă sunt foarte strânse. Ba nu. Simţi ceva. De pildă aripioarele laterale ale banchetelor care se umflă şi se strâng pe corp în funcţie de curba pe care o iei,  împotrivindu-se forţelor care, altfel, îţi mută corpul într-o parte sau într-alta.

Senzori pentru oboseală

Dotările performante de la bordul maşinii, indiferent ce variantă este, stau de veghe şi monitorizează permanent traficul. Semnale luminoase precum un triungiuleţ portocaliu înglobat în oglinzile laterale, semnale acustice te avertizează dacă te angajezi într-o schimbare riscantă de direcţie, aceste sisteme de asistenţă fiind valabile şi pentru unghiurile moarte. Şi dacă te apropii prea tare de maşina din faţă, şi dacă o alta se apropie prea mult din spate, semnale acustice te avertizează la timp.

Driver-ul nu scapă nici el de grija asistentului pentru menţinerea atenţiei. Acesta analizează starea şoferului în funcţie de 70 de parametri şi, atunci când constată  că ai obosit, transmite semnale de alarmă.

De altfel, în habitaclul maşinii, senzaţia e aceea că te afli într-o navă care stă să zboare şi, dacă-ţi pui mintea cu toţi caii putere din ea, chiar că poţi afirma că ai început să zbori. Interiorul este elegant, de un rafinament specific brandului Mercedes.

Nimic nu e făcut la voia întâmplării. Mai toate sistemele de comandă sunt înglobate în volan, iar pe display-ul central multifuncţional  poţi afla tot ce vrei. Poţi accesa, evident, şi GPS-ul, şi blue-tooth-ul şi orice altceva îţi mai trece prin minte.

Masaj, gardă la sol modificabilă

Dacă vrei să fii masat la spate, ai la dispoziţie, pe partea dinspre interior a banchetei, câteva butoane care-ţi satisfac şi astfel de pretenţii. Poţi rula, în funcţie de comanda pe care o dai, pe varianta de drum „confort”, situaţie în care sistemele de suspensie sunt mai relaxate, dar şi pe varianta „sport”, caz în care bolidul, vei observa, abordează altfel curbele   la viteze mari, iar acceleraţia, de pildă, reacţionează mult mai rapid.

Nu e de neglijat nici realitatea că poţi schimba garda la sol a maşinii în funcţie de natura drumului pe care rulezi.

Spaţiul unui singur articol nu ne permite să intrăm mai adânc în universul tehnologic al unei asemenea limuzine. E clar însă că astfel de maşini Premium intră mai ales în sfera de atenţie a unui potenţial stăpân din clasa business.

Pentru noi, ziariştii prezenţi la drive-test, a fost important că am avut privilegiul de a conduce aproape o mie de kilometri la volanul unor asemenea super-limuzine de lux (personal am rulat cu variantele Elegance şi  Avantgarde), şi  că avem prilejul de a vă destăinui câteva dintre minunile ei tehnologice.

Citit 921 ori Ultima modificare Luni, 30 Noiembrie -0001 02:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.