Studiu privind maioneza din comerţ: Săracă în proteine, bogată în grăsimi

Studiu privind maioneza din comerţ: Săracă în proteine, bogată în grăsimi
Evaluaţi acest articol
(1 Vot)

Asociaţia Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi Promovarea Programelor şi Strategiilor (ANPCPPS) din România a realizat un studiu pe etichetele produselor de tip maioneză ce se regăsesc pe piaţa din România. În cadrul studiului au fost analizate nouă tipuri de maioneză, achiziţionate în mod aleatoriu şi anonim de către reprezentaţii ANPCPPS din supermarketurile de pe teritoriul ţării, pe parcursul lunii februarie 2015.

A reieşit faptul că, în ceea ce priveşte numărul de E-uri din cele nouă tipuri de produse analizate, acestea variază între unu şi şapte: 11,11 la sută din produsele analizate au în conţinut un E; 55.55 la sută din produsele analizate au în conţinut câte trei, patru sau cinci E-uri; 33.33 la sută din produsele analizate au în conţinut şase sau şapte E-uri.

"Sărace în proteine, dar bogate în grăsimi şi grăsimi saturate, tipurile de maioneză analizate sunt sărace în fibre, iar calciul lipseşte cu desăvârşire. În cazul produsului care conţine un E (maioneză Cora, având producător S.C. România Hypermarche S.R.L., am remarcat prezenţa zaharurilor în proporţie de 4,2 la sută la 100 de grame de produs, iar conţinutul de grăsimi este de 35 de procente la 100 de grame. Din punct de vedere al cantităţii de sare la 100 de grame de produs, aceasta se situează între 0,4 şi 2,67 g. De asemenea, valoarea energetică a acestor produse se situează între 254 şi 660 kcal", se arată într-un comunicat de presă al ANPCPPS România.

Totodată, produsele care au stat la baza studiului au ca distribuitor/producător următoarele companii: S.C. Randler Group S.R.L., Unilever South East Central Europe, S.C. Mandy Foods International S.R.L., S.C. Contec Foods S.R.L., S.C. Mega Image S.R.L, S.C. Nordic Impex S.R.L., S.C. Sitemani S.R.L, S.C. Remia ComImpex SRL.

Studiul face parte dintr-un proiect de monitorizare a produselor şi serviciilor comercializate pe piaţa românească, derulat de ANPCPPS în cadrul consorţiului I.C.R.T. - International Consumer Research & Testing pentru produse şi servicii la standarde europene, cu scopul ca alegerea cetăţeanului consumator sa fie făcută în cunoştinţă de cauză.        

Citit 2772 ori Ultima modificare Luni, 03 August 2015 16:56

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.