Un film coreean, printre marii câştigători la CANNES.

Un film coreean, printre marii câştigători la CANNES.
Evaluaţi acest articol
(4 voturi)

Juriul Comisiei Superioare pentru Tehnica Imaginii şi Sunetului a decis să acorde Vulcan Award scenografului Seong-Hie Ryu pentru realizarea cu mare inspiraţie a decorurilor din filmul Mademoiselle (The Handmaiden/Agassi) de Park Chan-Wook, film aflat în principala secţiune competiţională a Festivalului de Film de la Cannes 2016. Premiul a fost decernat la Paris, după încheierea Festivalului.

În The Handmaiden/Mademoisele, inspirat de Fingersmith, romanul istoric al lui Sarah Walters, Park Chan-wook (Stoker/Legături suspecte, Bakjwi/Setea, Oldboy, Sympathy for Mr. Vengeance) se întoarce în Coreea pentru una dintre cele mai ambiţioase producţii de până în prezent. În Mademoiselle, el continuă să aibă o abordare îndrăzneaţă şi inovatoare a modului în care spune povestea şi a imaginilor vizuale care l-au făcut celebru la nivel internaţional. După ce a transpus povestea în anii 1930 ai erei coloniale din Coreea şi Japonia, Park prezintă o poveste captivantă şi senzuală a unei tinere japoneze bogate ce duce o viaţă retrasă pe o proprietate imensă, şi a unei coreence care este angajată drept noua ei slujnică, dar care este implicată în secret într-un complot cu un escroc pentru a o jefui de marea ei avere.

„Cel mai important spaţiu din punct de vedere al scenografiei este biblioteca. Exteriorul este arhitectura tradiţională japoneză, iar în interior există o bibliotecă de tip occidental. În interiorul bibliotecii există, de asemenea, o secţiune cu rogojini tatami, care în timpul lecturilor se transformă într-o gradină japoneză cu pietricele albe şi apă. Grădinile japoneze sunt menite să reproducă lumea în miniatură - munţi şi râuri, lacuri şi păduri - aşa încât actul protagonistei de a le muta în interior este similar cu crearea unei noi lumi în interiorul propriului ei regat”, notează realizatorii în caietul de presă oferit jurnaliştilor la Cannes.

Interpretată de Kim Min-hee, Mademoiselle este Lady Hideko, apoi actorul HA Jung-woo apare în rolul escrocului care pretinde că e conte, şi actriţa debutantă Kim Tae-ri apare ca slujnica Sookee. Mademoiselle împrumută cele mai dinamice elemente ale materialului sursă şi le combină cu viziunea şi energia singulară a lui Park Chan-wook, pentru a crea o experienţă vizuală de neuitat.

Pentru primul film de epocă făcut de Park Chan-wook, cadrul anilor 1930 oferă noi surse de inspiraţie pentru sensibilitatea lui vizuală izbitoare. Colaborând cu vechi parteneri, precum DoP Chung, Chung-hoon şi scenograful Seong-Hie Ryu, Park îşi începe povestea pe o mare moşie care amestecă elemente redate viu ale arhitecturii europene şi japoneze, iar mai târziu acţiunea se mută în Japonia pentru un deznodământ de neuitat.

Romanul „Fingersmith” a fost publicat pentru prima dată în 2002 şi nominalizat atât la Premiul Man Booker, cât şi la Premiul Orange. Amplasat în Anglia Victoriană, romanul a fost transpus în 2005 într-o dramă cu Sally Hawkins şi Elaine Cassidy. Este al treilea roman al celebrei scriitoare de origine galeză Sarah Waters, care a primit numeroase premii şi a fost aleasă ca membru al Societăţii Regale de Literatură în 2009. 

Sinopsis extins


Un cartier dur într-un oraş din Coreea ocupat de japonezi în anii 1930. Sookee este fiica orfană a unei hoaţe infame. Ea locuieşte împreună cu mama ei adoptivă, care se ocupă de bunurile furate, un frate adoptiv care face falsuri şi o soră adoptivă, care este hoaţă de buzunare. Într-o zi, îi vizitează un escroc alunecos care se autointitulează Conte şi o invită pe Sookee să ia parte la o escrocherie care o va face bogată.

Contele a cunoscut o nobilă japoneză bogată numită Hideko, care trăieşte pe o proprietate vastă şi nu are practic niciun contact cu lumea exterioară. Unchiul ei, un coreean ambiţios, care s-a căsătorit cu cineva din familia ei, îi controlează fiecare mişcare şi este obsedat de colecţionarea de cărţi. În fiecare lună, el îi invită pe oameni din familii aristocrate să vină s-o ascute pe Hideko citind cărţi rare, cu conţinut licenţios.

Contele, care nu este un novice în seducerea femeilor, a pus la cale un plan pentru a o vrăji pe Hideko să fugă cu el în Japonia. După ce s-ar fi căsătorit cu ea şi i-ar fi transferat averea în numerar, el intenţionează să o declare nebună şi s-o interneze într-un ospiciu. Pentru a face toate acestea posibile, Sookee trebuie să intre în casa lui Hideko ca servitoare a doamnei şi să lucreze din umbră pentru a concretiza complotul contelui.

Totul merge mai mult sau mai puţin conform planului. Sookee este orbit de opulenţă, de ideea de proprietate, şi de frumuseţea noii ei stăpâne, dar pune planul în mişcare. Contele soseşte câteva săptămâni mai târziu, aparent pentru a-i da lecţii de pictură doamnei. Sookee este o servitoare harnică şi plină de resurse, iar pe măsură ce trec zilele, ea şi Hideko împărtăşesc secrete şi devin mai apropiate. Contele îi face avansuri doamnei, ziua cea mare se apropie, dar Hideko rămâne în mod curios rece şi distantă... Sursa: cinemagia.ro

Citit 1271 ori Ultima modificare Vineri, 03 Iunie 2016 16:12

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.