Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
7 comentarii

După ce, anul trecut, aproximativ 7.700 de gălăţeni au beneficiat de ajutorul financiar de 3.000 de lei pentru a se debranşa de la sistemul centralizat de termoficare şi a-şi achiziţiona propriul echipament de încălzire şi apă caldă, Primăria vrea să relanseze programul din luna iunie.

Autorităţile îşi doresc să îngroape definitiv actualul sistem de termoficare, care generează pierderi foarte mari şi gaură în bugetul local, în condiţiile în care numărul consumatorilor este tot mai mic, iar reţelele sunt foarte vechi şi degradate. Pe masa consilierilor locali a ajuns, la finele săptămânii trecute, proiectul de hotărâre privind „acordarea unui ajutor financiar din bugetul local pentru achiziţionarea unui sistem de încălzire şi apă caldă alternativ sistemului centralizat de termoficare şi aprobarea condiţiilor de acordare a ajutorului financiar” şi va fi supus votului aleşilor, în şedinţa de miercuri a Consiliului Local.

Condiţii pentru a primi ajutorul

La fel ca anul trecut, de ajutorul financiar de 3.000 de lei vor putea beneficia toţi cei care au fost branşaţi la sistemul centralizat de termoficare în sezonul rece 2017-2018, până la data de 1 aprilie 2018, când a fost sistată furnizarea de agent termic. Şi de această dată, autorităţile au prevăzut o excepţie: de aceşti bani vor putea beneficia şi gălăţenii care s-au debranşat anterior datei de 1 aprilie 2018, însă nu şi-au achiziţionat sau montat un sistem alternativ. Şi de această dată, solicitanţii nu trebuie să aibă restanţe la taxe şi impozite, iar la întreţinere nu trebuie să aibă datorii mai mari de 3.000 de lei, pe care sunt obligaţi să le achite în termen de 12 luni de la solicitarea ajutorului financiar. Cei care deţin mai multe apartamente vor putea să beneficieze de ajutorul financiar doar pentru cel de domiciliu.Conform proiectului de hotărâre care va fi supus votului aleşilor locali, ajutorul financiar se acordă doar persoanelor singure care au un venit net mediu lunar de până în 2.500 de lei, familiei formată din doi membri, care are un venit net mediu lunar pe membru de până în 2.000 de lei, celei formată din trei membri, care are un venit net mediu lunar pe membru de până în 1.700 de lei, şi familiei cu patru sau mai mulţi membri, care are un venit net mediu lunar pe membru de până în 1.450 de lei.

Actele de care veţi avea nevoie

Conform documentaţiei care însoţeşte proiectul de hotărâre, dosarul celor care îndeplinesc condiţiile de mai sus trebuie să cuprindă următoarele acte: actul de identitate (în copie şi original) al proprietarului/coproprietarului imobilului şi a celorlalţi membri ai familiei (cu acelaşi domiciliu/reşedinţă), dar şi actul de proprietate a imobilului (în copie şi original). La acestea se adaugă o adeverinţă eliberată de asociaţia de proprietari cu privire la suma datorată cu titlu de întreţinere şi utilităţi (apă, gunoi, termoficare etc) la data depunerii cererii, cu menţiunea pe propria răspundere, dacă există sau nu restanţe. De asemenea, din adeverinţa emisă de asociaţia de proprietari trebuie să reiasă faptul că solicitantul era branşat, la data de 1 aprilie 2018, precum şi numărul de persoane declarate la plata cheltuielilor de întreţinere. În cazul celor care nu au în cadrul asociaţiei o structură de conducere care are calitatea legală de a elibera adeverinţa solicitată, trebuie să obţină adeverinţe de la furnizorii de servicii.

Dosarul va trebui să cuprindă certificatul de atestare fiscală pentru persoanele fizice privind impozitele, taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, valabil la data depunerii solicitării, declaraţia taxei de habitat înregistrată la organul fiscal, adeverinţe privind venitul net realizat de către titularul solicitării şi membrii familiei cu acelaşi domiciliu/reşedinţă în luna anterioară depunerii cererii. În cazul celor care au datorii la întreţinere de până în 3.000 de lei, dosarul trebuie să cuprindă şi o declaraţie notarială prin care îşi iau angajamentul că, în maximum 12 luni de la data solicitării ajutorului financiar, vor achita restanţele (cu precizarea sumei datorate).

Dosarul trebuie să mai cuprindă angajamentul prin care beneficiarul se obligă să prezinte, în termen de 30 de zile de la data acordării ajutorului financiar, documente (facturi, chitanţe etc) prin care se dovedeşte faptul că suma încasată a fost cheltuită în scopul în care a fost acordată, iar în termen de 90 de zile de la data acordării ajutorului financiar, procesul verbal de punere în funcţiune a sistemului de încălzire şi apă caldă. Nu în ultimul rând, dosarul trebuie să cuprindă factura fiscală sau factura proformă privind achiziţionarea sistemului de încălzire şi apă caldă.

Cum se fac plăţile

Cei care nu doresc să ridice cei 3.000 de lei de la casieria Primăriei, trebuie să aibă la dosar şi un extras de cont, în scopul virării banilor. În proiectul de hotărâre, iniţiatorul precizează că „după data depunerii cererii, nu mai există posibilitatea modificării modalităţii de plată, a tipului de încălzire şi a furnizorului, în cazul facturii proforme”! Potrivit documentelor care au ajuns pe masa aleşilor locali, plata ajutorului financiar se face în funcţie de opţiunea fiecăruia: la casieria Primăriei sau în contul titularului cererii, în baza extrasului de cont, ori către furnizorul de echipamente, în baza declaraţiei pe proprie răspundere a beneficiarului ajutorului financiar şi a facturii proforme anexată cererii. Totodată, dosarul va trebui să cuprindă şi certificatul de atestare fiscal pentru persoanele fizice privind impozitele, taxele locale şi alte venituri ale bugetului local, eliberat în luna curentă depunerii solicitării, adeverinţe privind veniturile realizate de către titularul solicitării şi membrii familiei cu acelaşi domiciliu, dar şi angajamentul prin care beneficiarul se obligă să prezinte, în termen de 30 de zile de la data acordării ajutorului financiar, documente (facturi, chitanţe) prin care se dovedeşte faptul că suma încasată a fost cheltuită în scopul în care a fost acordată.

”Nu putem ţine acest oraş în loc doar pentru că există temeri sau viziuni diferite legate de modul în care gălăţenii ar trebui să se încălzească. Oamenii ar trebui să fie liberi să opteze pentru ceea ce e mai bun pentru ei. Cu siguranţă, nici primarul şi cu atât mai puţin cei de la Electrocentrale nu le pot dicta cum să îşi încălzească apartamentul”, a declarat Ionuţ Pucheanu, primarul municipiului Galaţi.

Finanţare şi pentru centrale de bloc

Pentru apartamentele care, din motive tehnice, nu permit montarea unui sistem alternativ pentru asigurarea apei calde şi căldurii, municipalitatea acceptă "soluţii care privesc mai multe apartamente, cu îndeplinirea condiţiilor de eligibilitate de către fiecare solicitant şi decontarea unei cote părţi din factura totală, fără a depăşi cuantumul de 3.000 de lei". Cu alte cuvinte, oamenii pot opta şi pentru o centrală de bloc, iar fiecăruia îi va reveni, de la Primărie, câte 3.000 de lei.

Citit 15948 ori Ultima modificare Miercuri, 30 Mai 2018 00:38

7 comentarii

  • postat de Iancu Jianul Marți, 29 Mai 2018 16:59 5.13.128.*** Link la comentariu
    3
    12

    Când ti-ai cump nea Ion apartamentul, tara era mult mai bogata ca acum, se fura mai putin sau cel putin nu se cunosctea si nu veneau facturile si dobânzile din urma! Mie Carol gal nici nu mi-a izolat tevile debransate, a trebuit sa platesc eu pentrua cest fapt si am si cotizat 40 de Ron lunar... Prost am fost, trebuia sa cer chirie pentru trecerea lor pe proprietate privata! Achizitionarea de centrale, este un refugiu costisitor fata de serviciile lor proaste, de când cu repartitoarele de caldura - cea mai mare teapa in regim termic din Ro. (2 calorifere caldura non-stop 230 Ron, 2 calorifere repartitoare data la 3 din 5, si ziua cateodata orprite 280Ron apoi au uracat ultima iarna la 400... am zis STOP) adica eu consumam 20-30% din caldura si plateam 280 ron inloc de 90 Ron! Buna afacere!

    Daca e sa dam statul in judecata la toate nemerniciile crd ca nu le ajung banii culesi de 29 de ani!
    Teapa apartamentelor din 90 platite odata din munca noastra, si flamanzind la cartela,Rosia Montana, padurile taialte illegal, pamanuturi vandute intre ei, otravirea populatiei prin impunerea Codex Alimentarus BASF Germania 2011, cedarea gratis a puturilor de petrol din Marea Neagra care ONV, exportul celor mai bune resurse si ape, vânzarea timbrelor cap de Bour in valoare de 50mil de lire si falsificarea lor pentru acoperirea furtului, Caritas, bancile, FNI, ISTA etc etc

    Raportează
  • postat de Vai de capul nostru! Marți, 29 Mai 2018 16:46 109.166.137.*** Link la comentariu
    4
    14

    Sariti cam tarziu...parca vad, anul trecut, cum salivau unii cu bucurie ca raman amaratii aia fara serviciu...S-a meritat, chiar si cu acest sacrificiu...de a pune populatia si asa in nevoi, la cheltuieli inutile! Nu?! NU TREBUIA SA IA NIMENI ACESTI BANI PT CENTRALE! Dar cand am fost noi uniti?! Trebuia pus ciomagul pe primar si alungat din primarie!

    Raportează
  • postat de saab Marți, 29 Mai 2018 16:36 5.13.213.*** Link la comentariu
    4
    18

    Ne-au obligat sa ne gaurim blocurile si apartamentele,care,la un cutremur ceva mai mare se pot darama din cauza multort gauri date aiurea prin pereti ca asa vor ei.Precum crapatura din parbrizul masinii care de la trepidatii si vibratii se extinde si farama tot parbrizul asa se va intampla si cu blocurile in care locuim.Galatiul este orasul fara legi fiecare care vine la conducere face ce vrea netinand cont de legi.Defrisari de pomi fara mila ni se fura si oxigenul de la nas in schimbul unor stradute si alte acareturi.Degeaba se bat cu pumniii in piept ca aceste centrale de apartament nu polueaza,realitatea fiind alta.Ma intreb persoanele care au o pensie mica sau persoanele cu handicap imobilizate la pat de unde or sa scoata bani si pentru manopera de instalare a centralei de unde or sa scoata bani pentru gaze si alte cheltuieli aferente??""Evolutie si modernizare catre distrugere si batjocura"""

    Raportează
  • postat de Alt galatean Marți, 29 Mai 2018 12:58 192.162.242.*** Link la comentariu
    3
    26

    Incompetenta crasa la nivelul primariei si cea mai proasta administratie din ultimii 30 de ani .

    Raportează
  • postat de Ion Marți, 29 Mai 2018 12:52 79.116.100.*** Link la comentariu
    2
    31

    Eu cand am cumparat apartamentul in bloc l-am cumparat racordat la utilitati. Apa rece si calda, gaze, telefon, incalzire centralizata, canalizare.
    Municipalitatea, prin lege are obligatia de a asigura utilitatile catre populatie: art. 36, alin.(6) din legea 215/2001.
    Ce vina am eu ca in anul 2018 municipalitatea vrea sa desfiinteze incalzirea si caldura centralizata?
    De ce trebuie sa ma oblige pe mine la o cheltuiala pe care in momentul in care am cumparat apartamentul nu am prevazut-o si nici nu era previzibila?
    O sa sara unii in sus ca dom'le daca esti gospodar si vrei confort pune-ti centrala.
    De ce sa-mi pun eu?? Pe banii mei?? Eu ca bun platnic am falimentat cumva Apatermul?
    Si atunci de ce sa fiu obligat sa imi pun pe banii mei centrala sau alta sursa de incalzire si apa calda?
    Vrei sa desfiintezi incalzirea centralizata? F bine. Dar asigura-mi alternativa. Ce alternativa am eu cu 30 de milioane la 3 camere? Ce sa-mi pun? Doua boilere, unul la bucatarie si unul la baie cu tot cu montaj ajung 10 milioane si mai bine. Cu 20 de milioane ce sursa de caldura pun la trei camere?
    Imi iau trei godinuri de la SH? Si car lemne cu cosul pana la etajul 8?

    Raportează
  • postat de dgi Marți, 29 Mai 2018 09:49 82.208.137.*** Link la comentariu
    3
    19

    Cititi si nu va minunati. Este ceva "normal" la toti politicienii.

    PRIORITĂŢI DE DEZVOLTARE
    Una dintre problemele majore ale Galațiului ține de rezolvarea cu prioritate a furnizării de apă caldă și agent termic. Acest lucru se va putea rezolva prin realizarea unui sistem propriu de producere, transport și distribuție a apei calde și a agentului termic, în sistem insular, prin transformarea actualelor puncte termice aflate în patrimoniul Consiliului Local, în centrale de cartier. (http://www.ionutpucheanu.ro/index.php/program-politic-13/).

    Raportează
  • postat de Galatean fara Galati Marți, 29 Mai 2018 09:31 95.76.36.*** Link la comentariu
    4
    31

    Deci cei care despasesc venitul net mediu lunar de până în 2.500 lei (adica se poate si 2.501 lei!!!) limita impusa subiectiv de catre primarie, trebuie sa se indatoreze pentru mofturile primarului? Vorbim aici de o indatorare de 8.000-10.000 lei care se impune din cauza proastei administrari a municipiului! Ce vina au oamenii ca sa isi asume indatorarea?? Si de unde se dau aceste ajutoare? Din ce fonduri? Viata libera nu a specificat niciodata in articolele sale de unde provin acesti bani? Nu cumva tot din banii cetatenilor? Ce fel de primar are Galatiul care nu este in stare sa asigure cele mai elementare lucruri ca apa calda si caldura pentru cetatenii orasului. Sunt bani pentru plati pierderi de procese ale primariei. Sunt bani pentru a turna aiurea si peste tot betoane in detrimentul spatiilor verzi! Deci se pot gasi bani si pentru problema apei calde si a caldurii fara a obliga, ilegal, cetatenii sa se indatoreze!

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.