Evaluaţi acest articol
(32 voturi)
7 comentarii

„Din momentul de faţă, presiunea publică este pe umerii dumnealor, pentru că oamenii aşteaptă realizarea acestui proiect de foarte mulţi ani. Să ferească Dumnezeu pe cineva să nu-şi realizeze clauzele contractuale!”. Acesta a fost mesajul preşedintelui Consiliului Judeţean, Costel Fotea, către asocierea care a câştigat contractul pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor de extinderea şi modernizarea Drumului de Centură.

Este vorba despre Asocierea SC Aqua Parc SRL (judeţul Neamţ) & SC Mavgo Holding SRL (judeţul Neamţ) & Hydrostroy AD Sofia, Bulgaria & SC Ideal Windows SRL (judeţul Galaţi) & SC SPC Elite Consulting SRL (Iaşi). Preşedintele Consiliului Judeţean, Costel Fotea, şi reprezentanţii firmelor din cadrul consorţiului au semnat ieri contractul în valoare de 113.285.253 de lei cu TVA.

Reprezentantul liderului asocierii, firma Aqua Parc, a dat asigurări că, împreună cu asociaţii, are capacitatea necesară de a executa acest obiectiv cu încadrarea în termenele contractuale stabilite.

Directorul executiv al firmei bulgare a punctat experienţa vastă a companiei sale, subliniind că a executat centura oraşului Sofia.

Potrivit contractului, proiectarea tehnică va dura şase luni, iar lucrările - 24 de luni, însă preşedintele Fotea şi-ar dori ca aceste termene să fie scurtate, iar la finele anului să fie deja realizată amenajarea de şantier pentru demararea propriu-zisă a lucrărilor la Drumul de Centură.

“Avem contract de finanţare, avem proiectant şi constructori, astfel că în cel mai scurt timp vom da ordinul de începere a lucrărilor de extindere şi modernizare a Drumului de Centură. În primă fază, timp de cinci luni se va realiza proiectul tehnic, inclusiv pentru podul hobanat. Ulterior, proiectul tehnic trebuie aprobat într-o şedinţă a Consiliului Judeţean Galaţi, după care vor demara la propriu lucrările. Cel mai probabil, în prima etapă se va lucra la podul hobanat, care va avea o lungime de aproape 500 de metri şi va scurta distanţa actuală a variantei ocolitoare a municipiului Galaţi cu aproximativ 2 kilometri. Trebuie precizat că lucrăm la procedurile pentru desemnarea unui expert care va realiza evaluarea finală a terenurilor şi clădirilor care vor fi expropriate. Lucrările la Drumul de Centură se vor desfăşura etapizat, fără a întrerupe total circulaţia. Vor fi însă momente de scurtă durată când traficul se va desfăşura pe o singură bandă de circulaţie”, a declarat Costel Fotea, preşedintele Consiliului Judeţean Galaţi.

Proiectul prevede extinderea la patru benzi, reabilitarea şi modernizarea întregii variante ocolitoare a municipiului Galaţi, construirea unui pod hobanat, reabilitarea trotuarelor, realizarea rampelor de acces pentru persoanele cu dizabilităţi, amenajarea a peste 6,5 km de piste pentru biciclişti, repararea şi reabilitarea podeţelor, amenajarea de spaţii verzi şi lucrări pentru siguranţa circulaţiei.

Lucrările nu vor fi întrerupte în caz de contestaţie

Lucrările de modernizare şi extindere a Drumului de Centură implică şi exproprieri de construcţii şi terenuri care aparţin atât unor cetăţeni cât şi unor agenţi economici. Pe listă, se află, de exemplu, trei benzinării. Dintr-o evaluare sumară a proprietăţilor, bugetul necesar despăgubirilor s-ar ridica la aproximativ 8 milioane de lei, însă Consiliul Judeţean va angaja un expert din partea Asociaţiei Naţionale a Evaluatorilor din România (ANEVAR) pentru a face măsurătorile şi pentru a evalua fiecare imobil în parte.

„Nu vom opri lucrările, chiar dacă vreunul unul dintre proprietari va face contestaţie. Cei care vor fi nemulţumiţi de valoarea rezultată la evaluare vor avea posibilitatea să meargă în instanţă. Instanţa poate să decidă o altă expertiză şi dacă din ea rezultă o valoare mai mare, vom acoperi diferenţa, dar lucrările şi realizarea proiectului nu vor fi întrerupte”, a precizat Costel Fotea.

Despăgubirile pentru exproprieri sunt asigurate de la UE (cheltuieli nerambursabile), în valoare maximă de 3 milioane de euro (10 la sută din valoarea proiectului), dar dacă această valoare este depăşită, diferenţa este acoperită din bugetul Consiliului Județean.

Reamintim că bugetul total al proiectului este de 135.196.480 de lei, sumă care include contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor, toate cheltuielile cu documentaţiile tehnice, precum şi plata tuturor cotelor şi taxelor legale. Asistența financiară nerambursabilă este în valoare de 132.492.550 de lei, iar cofinanțarea Consiliului Judeţean Galaţi este de 2.703.929 de lei. Proiectul este finanţat în cadrul Programului Operaţional Regional 2014-2020, apelul SUERD.

Citit 12655 ori Ultima modificare Vineri, 07 Iunie 2019 13:26

7 comentarii

  • postat de Caţavencu Joi, 06 Iunie 2019 16:37 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    0

    Nu cumva dl Fotea a încurcat borcanele şi asocierea asta de firme este pentru Amenajare plajă Dunărea?
    Ce caută în ecuaţia asta firme precum Aqua Parc SRL sau Ideal Windows SRL? Pe drumul de centură se vor amenaja cumva şi picine sau se vor monta termopane pe margini?
    Eu cred că se va construi un Acvariu mare în care se va prezenta un amplu pod subacvatic ce va face parte dintr-o posibilă centură a oraşului în viitor..

    Raportează
  • postat de Eu Joi, 06 Iunie 2019 15:19 81.12.239.*** Link la comentariu
    3
    2

    Cred ca centura Galatiului va avea si multe geamuri ... din satul Costi!

    Raportează
  • postat de Costi Joi, 06 Iunie 2019 13:26 95.77.96.*** Link la comentariu
    4
    2

    Crede cineva ca Primaria Galati poate construi un Pod de 500 de metri? L-ati bagat in echipa pe Sorin Oprescu cu autostrada lui suspendata? Macar aduceti-l inapoi si pe Marius Stan cu tunelul, ca sa facem o carte de colorat pentru copii.

    Raportează
  • postat de Picatura chinezeasca Joi, 06 Iunie 2019 12:55 82.137.13.*** Link la comentariu
    2
    7

    Pod hobanat. Pod hobanat. Pod hobanat.
    Repetat de multe ori, in foarte multe articole. Cam atat se intelege despre acest proiect de cand a inceput sa se vorbeasca de el. De unde pleaca, pana unde si pe unde trece, cam nimic.
    Ca sa nu zicem adevarul ca acesta nu este si nu are cum sa fie drum de centura.
    Adica trece prin oras, intersectand strazi importante (Brailei, Cosbuc, Traian). Probabil din aceasta cauza se va scoate si tramvaiul de pe Cosbuc.
    Ni se introduc in minte fortat, prin repetitie, realizarea drumului de centura si a unui pod (hobanat), ca sa nu mai gandim la adevaratul drum de centura (exterior) si la podul peste Dunare (ca daca se face, e la Braila, deci nu-l fac alesii nostri, deci nu primesc voturi pentru el, capisci ?).

    Raportează
  • postat de aleda Miercuri, 05 Iunie 2019 20:53 82.137.11.*** Link la comentariu
    17
    9

    Personal ,cred ca aeroportul chiar are sanse mari de realizare pe langa modernizarea centurii! :)

    Raportează
  • postat de aiurea Miercuri, 05 Iunie 2019 16:06 194.105.20.*** Link la comentariu
    9
    50

    reparati Cosbucul, nu mai trece mult pana o sa inceapa oamenii sa va dea in judecata pentru ca isi distrug masinile pe un drum public.
    Intersectia Centura-Cosbuc este imaginea rusinoasa a PSD in acest oras. Se aude domnule Fotea? Domnule Pucheanu?

    Raportează
  • postat de Beresteni Beresteni Miercuri, 05 Iunie 2019 15:22 93.122.250.*** Link la comentariu
    27
    14

    Felicitari si spor la treaba ! Poate va veni ziua cand se va extinde si asfalta si drumul de centura la Beresti (pe langa statia CFR Beresti Tunel pana la drumul judetean 242 B spre satul Plesa , cred ca este cam 300 m de expropiat si 1 km de asfaltat) .

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.