Evaluaţi acest articol
(33 voturi)
23 comentarii

Aprobat de Guvern în septembrie 2008, acum 11 ani, drumul expres Brăila-Galaţi a fost scos la licitaţie joi, 3 octombrie 2019. Până pe 10 decembrie, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere aşteaptă ofertele pentru proiectarea şi execuţia lucrărilor.

Nu mai puţin de 631.071.812 lei cu TVA, adică peste 133 de milioane de euro este valoarea totală estimată a contractului pentru proiectarea şi construirea drumului expres Brăila-Galaţi, iar criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate-preţ”. Conform datelor din Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, investiţia va fi finanţată din fonduri europene, prin Programul Operaţional Infrastructură Mare.

Cum au trecut anii!

În documentaţia licitaţiei se arată că „obiectivul «drum expres Brăila-Galaţi» este parte integrantă în cadrul obiectivului «Drum Expres Focşani-Brăila-Galaţi-Giurgiuleşti», prevăzut în Master Planul General de Transport al României". Studiul de fezabilitate pentru drumul expres Brăila-Galaţi a fost finalizat şi avizat în 2008, iar documentaţia şi indicatorii tehnico-economici au fost aprobaţi prin Hotărârea Guvernului nr. 1145 din 18 septembrie 2008. Devizul general a fost actualizat şi avizat în 2018.

De ce ne trebuie

„Drumul expres va funcţiona ca o legătură Sud-Nord, facilitând traficul dintre cele două oraşe. Prin realizarea investiţiei se va obţine crearea unei variante alternative viabile pentru traficul greu de pe DN22B şi se asigură o conexiune cu obiectivul «Pod suspendat pentru Dunăre din zona Brăila»”, se precizează în documentele licitaţiei. Autorităţile sunt convinse că şoseaua, în lungime de aproximativ 11 km, va îmbunătăţi condiţiile de trafic şi va reduce timpii de parcurs.

Suprapunere

„În cadrul studiului de fezabilitate, traseul drumului, începând de la km 0+000 până la km 1+200, se suprapune cu obiectivul de investiţii «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila». Lucrările proiectate pe tronsonul comun vor fi excluse din proiectul drum expres. Autoritatea contractantă permite modificarea locală a traseului drumului expres în vederea racordării acestuia în giraţia amenajată în cadrul proiectului «Pod suspendat peste Dunăre în zona Brăila», de la km 1+180”, se precizează în hârtii.

Traseul, în plan

„La km 1+617 a fost proiectat un pod peste canal de irigaţii, în continuare traseul având o orientare spre nord. Pentru asigurarea traversării canalului de irigaţii existent, la km 6+616 s-a proiectat un pod cu lungime totală de 33,30 m care realizează continuitatea traseului. De la km 10+010 până la km 11+730 a fost proiectat un viaduct care traversează digul de apărare al râului Siret, calea ferată Brăila-Galaţi, râul Siret şi firele de cale ferată din apropierea triajului situat în partea de sud a localităţii Movileni”, explică autorităţile.

„Joncţiunea cu DN 2B se face printr-o intersecţie giratorie proiectată la est de localitatea Movileni şi păstrează posibilitatea unei continuării traseului drumului expres pe partea de vest a combinatului siderurgic Galaţi. DN 2B va fi reabilitat şi lărgit la patru benzi de circulaţie pe un sector de 0,43 km”, scrie în documentaţie.

Durata de realizare a drumului expres este de 34 luni, din care 10 luni pentru proiectare şi 24 pentru execuţia lucrărilor.


Până pe 10 decembrie 2019, Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere SA (CNAIR) aşteaptă ofertele pentru proiectarea şi execuţia drumului expres Brăila - Galaţi. Licitaţia a fost postată în această dimineaţă în sistemul electronic de achiziţii publice.

Valoarea totală estimată a contractului este de 530.312.447,16 lei fără TVA, iar criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate-preţ”.

Conform datelor din portalul achiziţiilor publice, „obiectul contractului îl reprezintă proiectarea şi execuţia lucrărilor pentru construcţia Drumului Expres Brăila – Galaţi, în lungime de aproximativ 11 km.

Vom reveni cu amănunte.

CITEȘTE ȘI: Centura mare a Galaţiului, aprobată de Guvern

Citit 20762 ori Ultima modificare Sâmbătă, 05 Octombrie 2019 00:41

23 comentarii

  • postat de Nani, nani... Marți, 08 Octombrie 2019 15:48 78.96.59.*** Link la comentariu
    0
    2

    @vrem proiecte cu DEZBATERE

    Scrie in articol, e parte integranta a drumului expres Focsani-BR-GL-Giurgiulesti… prevazut in Masterplanul General de Transport... varianta viabila pt traficul greu de pe DN22B … legatura cu podul peste Dunare ...
    E discutat, avizat, iar acum si finantat. Ce sa mai dezbati ? Sa treaca si prin centru ?
    Ca vom fi mai multi cei care mergem la mall din Braila la Galati si viceversa ?
    Asta-i problema cu dezbaterile astea lungi, pe unii ii fura somnul si tresar la vot. Si fac propuneri .

    Raportează
  • postat de Vrem proiecte cu DEZBATERE! Marți, 08 Octombrie 2019 11:42 81.12.149.*** Link la comentariu
    2
    1

    @proiecte cu DEZBATERE...
    N-ai înţeles nimic!
    Eu m-am referit la modul cum se iau deciziile, la traseul acestor drumuri, la calitatea şi felul lor (ex. numărul de benzi pe sens, etc), la legăturile acestora şi la modul de integrare într-un Plan de urbanism care la fel, trebuie dezbătut public.
    Apoi ţi se pare că acest Drum expres e un drum median de care vorbeam? Eu mă refeream la unul care ar trebui să lege CENTRELE celor două oraşe, şi anume să lege str. Brăilei din Galaţi cu Calea Galaţi din Brăila!
    Mai priveşte HARTA!

    Raportează
  • postat de @ Magda Br... Luni, 07 Octombrie 2019 23:16 82.137.15.*** Link la comentariu
    1
    4

    ... si altii care cred ca aeroportul trebuie sa fie musai intre cele cele doua orase, eventual pe la Ianca, ca deja e o pista pt MIG-uri. Scurta, dezafectata, samd. Intre un Mig si un avion comercial e o diferenta ca intre Matiz si un tir. Cel putin.
    Dar hai sa o lamurim si pe asta, fara prejudecati. Cine circula spre Bucuresti si Buzau, stie ca tocmai incepe sezonul cetii pe acest traseu.
    Este un fapt. Si un prim ministru brailean va poate spune asta ... Mai sunt si alte aspecte, dar vorba unor alesi din CJ :
    nu mai bine mergem cu trenul la Bucuresti ? Sau la Tulcea, ca sunt numai 80 km (cu vaporul ?).

    Raportează
  • postat de @proiecte cu DEZBATERE... Luni, 07 Octombrie 2019 08:42 78.96.59.*** Link la comentariu
    2
    5

    Ai propus fix proiectele care s-au scos deja la licitatie : varianta ocolitoare mun. Galati (drum centura mare) si drumul expres "median" Galati-Braila (adica cel din articolul de fata).
    Digul "turistic" exista deja.
    Asadar "dupa analize serioase si dezbateri lungi..." care sunt acele proiecte de dezvoltare propuse ?

    Raportează
  • postat de Vrem proiecte cu DEZBATERE! Duminică, 06 Octombrie 2019 15:54 86.122.130.*** Link la comentariu
    5
    6

    1. Aglomerația asta de Proiecte din ultima vreme nu arată decât disperarea PSD-ului de a recâștiga încrederea în rândurile populației, propagandă pentru Campania electorală și sursă de șpagă pentru firmele de casă ale partidului care vor ”câștiga” licitațiile respective!
    2. Orice investiție pentru dezvoltarea locală trebuie dezbătută public înainte, cu atât mai mult cu cât aceasta privește două comunități alăturate, respectiv gălățenii și brăilenii și trebuie discutat totul în cadrul unui proiect amplu INTEGRAT, pe termen mediu și lung;
    3. Pentru dezvoltarea zonei bipolare Galați-Brăila este necesar cel puțin 3 artere de legătură importante (desigur după analize serioase și dezbateri lungi cu toți actorii implicați) și anume: un drum de centură exterior care să delimiteze clar zona de dezvoltare, un drum median care să lege centrele celor 2 orașe (și care trebuie să aibă după părerea mea 3 benzi pe sens, pentru că va deveni foarte circulat în viitor) și un drum lângă Dunăre (actualul dig) care să facă parte dintr-un viitor circuit turistic pentru viitoarea Metropolă!

    Raportează
  • postat de Magda Vineri, 04 Octombrie 2019 23:25 5.13.153.*** Link la comentariu
    11
    13

    Oare nu cumva drumul expres "trebuie" facut pentru a bloca varianta AEROPORT INTRE cele doua orase? (dincolo de impresia electorala)

    Eu parca as merge pe varianta largire dig daca este rapida, economica si durabila.

    Raportează
  • postat de Vreau expres spre capitala Vineri, 04 Octombrie 2019 15:22 46.114.35.*** Link la comentariu
    7
    21

    Nu mai bun era un drum expres spre București?Ce sa fac in Braila?sunt deja 2 drumuri care duc spre nicaieri..Braila...fa domne spre capitala,sunt doar 250km si noi nu avem drum expres până acolo...de tot râsul..

    Raportează
  • postat de ADYtza74 Vineri, 04 Octombrie 2019 13:53 5.13.184.*** Link la comentariu
    5
    16

    Oricum dupa alegeri ,in functie de rezultat ,se vor face sau nu lucrari sau macar sfarsite cele incepute. Ce nu inteleg de ce trebuie alt drum ,expres ,cand se putea doar largi digul existent si nu mai trebuia alt pod ,alta infrastructura ,alte expropieri e.t.c.

    Raportează
  • postat de Sorinel Vineri, 04 Octombrie 2019 09:59 89.238.230.*** Link la comentariu
    4
    25

    Nu vor incepe lucrarile prea curand, stati calmi.Dureaza 10-18 luni o licitatie, apoi 10 luni proiectare.Desigur, termenul de proiectare posibil sa se scurteze, adica sa fie finalizata in 6-8 luni, nu mai putin.Daca in 2021 aveti lucrari in teren, inseamna ca ati avut noroc de putine contestatii.

    Raportează
  • postat de un galatean Vineri, 04 Octombrie 2019 09:30 86.127.193.*** Link la comentariu
    4
    32

    Pe hartie suntem campioni la proiecte! In realitate, nimic. Domnilor alesi, stati linistiti, nu va mai credem, voturi de la noi nu mai primiti. Stiu ca ati intrat in campanie electorala, insa noi vom vota pe altii. Poate ei vor face ceva. Vom nimeri o data si o data pe cineva care vrea sa faca ceva.

    Mai mult, cat de prost sa fii si sa nu folosesti, pentru acest drum express, iesirea din Galati de la Auchan? Sunt 2 benzi pe sens pana dupa podul peste Siret (deci nimic de facut pana aici), apoi trebuie largita soseaua pana in Cartierul Dimitrie Cantemir iar apoi inceperea constructiei drumului pana la Braila. E atat de simplu!

    Raportează
  • postat de Ely Vineri, 04 Octombrie 2019 08:42 89.121.206.*** Link la comentariu
    5
    16

    Ca un nestiutor ce sunt, nu inteleg sensul acestui drum. Sunt doua existente si intre ele mai apare unul. Care e sensul?! Nu se putea adapta unul din cele doua?! Nu stiu, doar ma intreb...

    Raportează
  • postat de Vlad Joi, 03 Octombrie 2019 23:19 79.116.109.*** Link la comentariu
    8
    34

    Ca sa va votez, ar trebui sa vad macar lucrarile incepute, nu credeti? :)))))

    Raportează
  • postat de Viorel Joi, 03 Octombrie 2019 21:27 86.127.112.*** Link la comentariu
    20
    20

    Nu va faceti griji ca acesta este drumul care face jonctiunea cu tunelul care va traversa Dunarea propus(facut) de Stan in campane electorala!!!!! "POLITRUCII RAD DE NOI"

    Raportează
  • postat de La asta trebuie adaugat , probabil : Joi, 03 Octombrie 2019 20:43 89.137.225.*** Link la comentariu
    7
    13

    plata pentru expropieri , plus inatrzieri ,la aceste expropieri.

    Raportează
  • postat de DX Joi, 03 Octombrie 2019 19:52 5.13.208.*** Link la comentariu
    2
    24

    Costul mare per kilometru este dat de faptul ca drumul este scurt, 11 km, si se face un pod important peste Siret care are o pondere mare in pretul total. Daca ar fi fost mai lung, ar fi scazut si pretul/km.

    Drum expres inseamna practic o autostrada fara banda de urgenta, 2 benzi pe sens, parapete intre sensuri, curbe ceva mai stranse decat pe autostrada, pante/rampe ceva mai pronuntate decat pe autostrada, dar nu cu mult. Viteza maxima va fi cel mai probabil 120 km/h, fata de 130 km/h la autostrada.

    Raportează
  • postat de ro Joi, 03 Octombrie 2019 19:19 5.13.180.*** Link la comentariu
    12
    27

    Harta spune deja totul....pare o idee doar pentru a cheltui bani.:
    - Traseul ideal ar fi fost tot pe malul Dunarii, sosea cu 4 benzi. Doar iesirea spre Galati ar fi necesitat un studiu diferit. In rest nu ajuta cu nimic pentru traficul catre Giurgiulesti
    - Traseul propus blocheaza orice initiativa de aeroport in zona Zagna-Vadeni. Poate ca acolo era locul ideal pentru un aeroport privat de care sa se foloseasca ambele orase.

    Raportează
  • postat de inginer constructor Joi, 03 Octombrie 2019 17:30 89.136.231.*** Link la comentariu
    14
    19

    Populatia orasului e interesata de drumul Galati - Barlad sa fie impecabil si Galati- Buzau.
    In ceea ce priveste Galati - Braila ( pe dig) acesta trebuie facut la 4 benzi dar sa se circule cu 130 ca pe autostrada ca altfel nu am facut nimic daca largim drumul dar se circula cu 50. Trebuie sa scurtam timpii de asta se largeste deci sa circulam mai repede dar nu peste 130. ( desigur in curbe limitare la 80. Se aduce pamant si se lateste digul fara a fi nevoie sa fie distruse casele si ferma de la braila.

    Raportează
  • postat de Sorinel Joi, 03 Octombrie 2019 15:40 89.238.230.*** Link la comentariu
    3
    18

    Si mai trebuie spus ceva.Spre deosebire de aeroport, care e o promisiune "wishful-thinking" pentru ca pare greu sa se gaseasca bani, drumul expres, ca si centura, au finantare europeana.Vor fi implementate.Ca va dura 4 ani, optimist, sau 6-7 ani daca ne alegem cu un constructor mai "lasa-ma sa te las", ele vor deveni realitate.Parerea mea ca la ce disperare de a cheltui banii disponibili CNAIR din fondurile europene, drumul expres cel putin se va realiza pana la final de 2023.Vom vedea.

    Raportează
  • postat de Sorinel Joi, 03 Octombrie 2019 15:32 89.238.230.*** Link la comentariu
    1
    23

    Ar trebui explicat pentru toata lumea ce inseamna un drum expres.La fel ca si autostrada, are separator median.LA fel ca si autostrada, are 2 benzi pe sens si noduri denivelate, deci nu giratorii.La fel ca si autostrada, nu trece prin localitati.Spre deosebire de autostrada, banda e mai ingusta cu 25 de cm si nu exista banda de urgenta.PEntru ca am vazut ca exista intrebari legate de costul care ar fi prea mare.El este cauzat de podul imens ce se va construi peste Siret si calea ferata din zona de pe ambele maluri.E un pod de peste un kilometru.Oricum, asta e un cost estimat rezultat din studiul de fezabilitate si reprezinta plafonul maxim la care ai o sansa sa castigi licitatia.Cine vrea sa castige licitatia, trebuie sa vina cu un pret cat mai mic.

    Raportează
  • postat de dgi Joi, 03 Octombrie 2019 14:40 178.138.96.*** Link la comentariu
    8
    27

    10 milioane de euro fara tva pe km. Se face cumva autostrada?

    Raportează
  • postat de Simona Joi, 03 Octombrie 2019 14:35 81.12.149.*** Link la comentariu
    7
    20

    Ce inseamna Drum Expres si care e traseul acestuia?

    Raportează
  • postat de Tel drum Joi, 03 Octombrie 2019 14:17 109.166.135.*** Link la comentariu
    5
    48

    Au luat-o razna oamenii astia? 10 mil. de euro/km de drum expres in conditiile in care autostrazile se fac cu 5?
    Voi ca jurnalisti nu va puneti niciun semn de intrebare? Chiar asa dam copy/paste la comunicate?
    Are si presa partea ei de vina pentru jaful din ultimii 30 de ani!!!

    Raportează
  • postat de UBSD (Una Bucată Social-Democrat) Joi, 03 Octombrie 2019 13:21 95.76.3.*** Link la comentariu
    6
    44

    Acuma apare de nicăieri și Drumul Expres GALAȚI - Brăila... Nu că ar fi un lucru rău, dar eu am pierdut numărul proiectelor din ultimele zile... De ce atâtea proiecte tocmai acum, în campania electorală?!?! Am spus și la articolul cu HG-ul despre centură că poate au fost prea ocupați... cei de la guvern... Dar ăștia de la CNAIR?!?! Și ei???? La ce drumuri are țara asta în mare parte... aici chiar că este de campanie electorală!! Din nou, eu sunt prea tânăr ca să mă deranjeze acest aspect cu campania într-atât de tare ca pe alții, dar, totuși, prea e dubios... Ori e campanie electorală ori i-a găsit cheful de muncă fix acum, pe ultima sută de metri...

    Oricum, felicitări și la cât mai multe lucruri (foarte) bine făcute! Dacă se poate și mai din vreme, ar fi SUUPEER!!!!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro