Un traseu nou înfiinţat şi multe rute modificate. Aleşii decid pe unde vor circula noile minibuze
Foto: Bogdan Codrescu

Un traseu nou înfiinţat şi multe rute modificate. Aleşii decid pe unde vor circula noile minibuze
Evaluaţi acest articol
(14 voturi)

Înfiinţarea traseului 37 (C. Levaditti - Ţiglina I) care ar urma să fie asigurat de două minibuze, revenirea capătului Traseul 16 la Trecere Bac şi asigurarea acestuia cu două minibuze, faţă de un singur autobuz care asigură traseul în prezent, scurtarea traseului 27 din Bariera Traian în centrul oraşului sunt câteva dintre propunerile ajunse pe masa aleşilor locali.

Pe masa consilierilor locali a ajuns un proiect de hotărâre privind transportul public local, realizat în prezent de SC Transurb SA. Conform raportului de specialitate, modificarea este necesară "pentru a veni în întâmpinarea solicitărilor călătorilor, ale societăţii de transport public local, dar şi în urma monitorizării programului de transport de către Compartimentrul Transport Urban". De asemenea, pentru că au fost cumpărate mijloace noi de transport, este necesară repartizarea acestora pe traseele existente. Iată ce modificări sunt cuprinse în proiectul de hotărâre.

Pentru Traseul 9 (Cimitir „Sf. Lazăr” - Gara CFR) se solicită modificarea lungimii rutei de la 13,1 km la 14 km, „având în vedere că la plecarea de la Cimitir, respectiv ieşirea de pe strada C. Levaditti, autobuzele sunt obligate să respecte noile reglementări rutiere şi să întoarcă la sensul giratoriu de la Serviciul Public Ecosal”.

În ceea ce priveşte Traseul 11 (Micro 13B - Piaţa Centrală) este prevăzută „revenirea la vechiul program de transport prin suplimentarea cu două autobuze”.

Traseul 13 (Piaţa Centrală - Bazinul Nou/ Agrogal) ar urma să fie asigurat cu două minibuze faţă de un singur autobuz, cât circulă în prezent. „Cursele care vor asigura Agrogal vor avea următoarele ore de plecare din Piaţa Centrală: 6,30, 7,30, 14,00, 15,30 şi 17,00”, se arată în documente.

Şi pe Traseul 15 (Piaţa Centrală - Gara CFR) se doreşte introducerea a două minibuze, faţă de un singur autobuz în prezent.

Revenirea Traseului 16 (Piaţa Centrală - Trecere Bac) la capătul de la Trecere Bac îi va bucura cu siguranţă pe cetăţeni. Sperăm că tot o veste bună va fi şi asigurarea acestuia cu două minibuze, faţă de un singur autobuz, cât circulă în prezent.

La Traseul 19 (Complex Siret - Grădina Publică) ar urma să fie modificat timpul unei curse de la 60 de minute la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute atât pe tur, cât şi pe retur.

O modificare vizează Traseul 20 (Complex Siret - Gara CFR): devierea acestuia „de la Potcoava de Aur la Piaţa Centrală (… strada Traian - Basarabiei - Mihai Bravu) atât pe tur, cât şi pe retur, precum şi modificarea timpului unei curse de la 60 la 72 de minute, cu o alocare de 36 de minute pe semicursă”, se arată în proiect.

La Traseul 22 (Micro 40 - Gara CFR), timpul pentru semicursa dintre Micro 40 şi Gara CFR va fi de 50 de minute, iar timpul pentru semicursa dintre Gara CFR şi Micro 40 va fi de 40 de minute.

În ceea ce priveşte Traseul 25 (Shopping City - cartier Fileşti) se are în vedere mutarea capătului de la Shoopping City în Micro 40, prelungirea programului de transport până la ora 21.00 (ultima plecare) şi asigurarea rutei cu două minibuze, faţă de un singur autobuz cât e în prezent.

La Traseul 26 (Micro 13B - Gara CFR), frecvenţa pentru programul de transport pentru zilele nelucrătoare şi sărbătorile religioase va fi de 35 de minute, ca şi în zilele lucrătoare.

Pentru Traseul 27 (Cartier Dimitrie Cantemir - Bariera Traian) se propune scurtarea prin mutarea capătului din Bariera Traian în staţia Centru, cu întoarcere pe strada Gării - strada Nicolae Bălcescu.

În cazul Traseului 28 (Micro 19 - Bariera Traian) se va reveni la vechiul program de transport, prin suplimentarea cu două autobuze.

Pentru Traseul 29 (Micro 19 - Gara CFR) se propune modificarea timpului unei curse de la 80 de minute la 90 de minute, cu o alocare de 45 de minute atât pe tur cât şi pe retur.

Două minibuze şi un autobuz ar urma să acopere şi Traseul 35 (Piaţa Centrală - limita municipiului Galaţi/ Metro), faţă de cele două autobuze care asigură traseul în prezent.

De asemenea, proiectul promovează înfiinţarea unei noi rute, Traseul 37 (C. Levaduitti - Ţiglina I), şi asigurarea acesteia cu două minibuze.

Rămâne de văzut ce vor spune aleşii despre aceste propuneri, în ce formă vor fi aprobate şi când vor intra ele în vigoare.

”Prin acest proiect de hotărâre se realizează un răspuns la nevoia de mobilitate, accesul câtor mai mulţi cetăţeni la serviciul de public de transport de persoane precum şi o eficientizare a acestui serviciu.” (Referatul de aprobare)

Citit 13628 ori Ultima modificare Sâmbătă, 23 Noiembrie 2019 01:40

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.