Evaluaţi acest articol
(11 voturi)
2 comentarii

Pentru ca Primăria municipiului Galaţi să poată accesa fonduri europene în vederea reabilitării blocurilor de locuinţe este nevoie de iniţiativa asociaţiilor de proprietari. Acestea trebuie să intre în parteneriat cu administraţia locală. Vestea bună pentru cei care îşi doresc să beneficieze de programul de creşterea eficienţei energetice a blocurilor de locuinţe prin intermediul fondurilor europene este că tocmai a fost redeschisă o nouă linie de finanţare.

Primăria municipiului Galaţi are deja proiecte pentru reabilitarea cu bani europeni a 24 de blocuri. În implementare se află un proiect care vizează blocul D din Micro 13B şi blocul PR3A din Micro 21, în timp ce pentru alte două blocuri, G1 şi G8, din Micro 18, proiectele au fost finalizate. În total, valoarea proiectelor cu fonduri europene care vizează reabilitarea blocurilor este de peste 7 milioane de euro. Odată cu deschiderea unei noi linii de finanţare, Galaţiul are şansa de a accesa şi mai mulţi bani europeni pentru reabilitarea blocurilor.
Numai că, pentru întocmirea documentaţiei tehnice necesare, este nevoie de hotărârea adunării generale a asociaţiei, prin care aceasta îşi dă acordul pentru reabilitarea blocului, precum şi tabelul cu semnăturile a cel puţin 2/3 dintre proprietari, documente care trebuie depuse şi înregistrate la primărie.
Ulterior, municipalitatea va face comanda la licitaţie proiectarea şi în urma acesteia se va putea întocmi cererea de finanţare.
Conform datelor oficiale, până în acest moment, Primăria a realizat documentaţia pentru reabilitarea a 19 blocuri de locuinţe pentru asociaţiile de proprietari care şi-au deja manifestat dorinţa de a intra în parteneriat cu municipalitatea în vederea accesării de fonduri europene. Totodată, sunt în pregătire documentaţiile pentru alte zece blocuri.
Important este că, în cadrul proiectelor, 60 la sută din totalul cheltuielilor provine din Fondul European de Dezvoltare Regională şi de la bugetul de stat, în timp ce 25 la sută revine asociaţiilor de proprietari, iar 15 la sută se poate asigura de la bugetul local. Primăria municipiului Galaţi a venit în sprijinul asociaţiilor, astfel încât prin hotărârea Consiliului Local, familiilor cu un venit sub salariul mediu net pe economie le-au revenit 3,5 la sută din cheltuieli ce pot fi achitate timp de zece ani.

Citit 2999 ori Ultima modificare Marți, 25 Februarie 2020 12:33

2 comentarii

  • postat de Aad Luni, 24 Februarie 2020 16:47 70.25.40.*** Link la comentariu
    0
    3

    Bune reabilitarile termice, nimic de zis. Dar cred ca o urgenta ar fi reteaua de apa-canal, evacuarea apelor uzate si igienizarea subsolurilor. Put de-ti muta nasul, mai bine de 50% (sunt generos, stiu!!!!) sunt focare de infectie, cred ca nu are sanse nici coronavirusul Conav-19.
    Trebuie totusi facuta si baza, nu doar "spoiala" energetica. Ca bani europeni sunt doar pentru acest tip de lucrari.... asta e alta poveste

    Raportează
  • postat de eu Luni, 24 Februarie 2020 12:26 109.166.130.*** Link la comentariu
    2
    13

    Cine să întocmească și să înainteze documentații? Moșii ăia înăcriți de la asociații, care se bucură la câteva sute de lei pe lună pe care le fură de la proprietari? Cu registrele ălea ca acum 100 de ani ? Majoritatea semianalfabeți? Unul nu e în stare să creeze o relație cu membrii asociației în formă electronică, de exemplu....Cine, ăia care nu fac decât să încaseze 3 lei de la proprietar și să-i treacă la caiet cu numărul chitanței? Ce se întâmplă cu obligația de a fi autorizați, cu cursuri, instruire etc. ? Bani sunt să faci și piscină în fața blocului, numai că trebuie accesați, nu cu registrul și cu lanterna de citit apometrele....

    Raportează

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.