Evaluaţi acest articol
(7 voturi)
7 comentarii

Lansată în decembrie anul trecut, licitaţia pentru mentenanţa, până la sfârşitul anului 2020, a Sistemului inteligent de management al traficului - "unda verde", cum o numesc gălăţenii - a fost atribuită abia acum, în octombrie 2020. Conform datelor publice în Sistemul Electronic de Achiziţii Publice, firma Swarco Traffic Romania a fost desemnată câştigătoare, cu o ofertă de 1.496.696 de lei fără TVA.

Reamintim că valoarea estimată a contractului a fost de 1.500.000 de lei fără TVA, iar criteriul de atribuire - "cel mai bun raport calitate-preţ".
Câştigătorul licitaţiei are deja un istoric bogat în Galaţi. Compania a făcut parte din asocierea UTI Grup SA & Swarco Traffic România SRL & Mobilis SRL, care a implementat, cu opt luni întârziere şi un decont mai mare de la bugetul local, "unda verde" pe şoselele Galaţiului. Asocierea cu pricina a câştigat peste 19 milioane de lei cu TVA din contractele cu Primăria. Tot Swarco Traffic România s-a ocupat de serviciile de revizie a Sistemului inteligent de management al traficului, contract în valoare de 125.000 de lei fără TVA.
Trebuie să mai ştiţi că încă din luna septembrie 2019 s-a încheiat perioada de garanţie tehnică pentru echipamentele şi instalaţiile sistemului, deci "unda verde" a ieşit de mai bine de un an din garanţie. Şi dacă vă întrebaţi unde este totuşi "unda verde", aflaţi că, potrivit autorităţilor, la Galaţi a fost implementat "un sistem adaptiv inteligent de management al traficului"! Şi că implementarea "undei verzi" nu este posibilă, pe motiv că numărul autoturismelor este în continuă creştere, în vreme ce străzile "rămân aceleaşi"…

Citit 1840 ori Ultima modificare Marți, 13 Octombrie 2020 17:16

7 comentarii

  • postat de Gălăteanu Miercuri, 21 Octombrie 2020 08:31 89.39.81.*** Link la comentariu
    0
    0

    Acest sistem inteligent, își bate joc de pietoni. Îi ține minute întregi la marginea bordurii, timp în care nu trec mașini pe stradă. Mai este un aspect : având grijă numai de șoferi, administrația este preocupată să mărească numărul de mașini, deci POLUAREA orașului.

    Raportează
  • postat de Terente...de la Galati Duminică, 18 Octombrie 2020 12:48 89.137.231.*** Link la comentariu
    0
    3

    Nu exista nici un sistem de management, asta-i o vorba goala scoasa ca sa ne adoarma .
    Traficul din Galati este lasat la voia intamplarii/ Ce exemplu mai bun poate exista decat montarea de 3, 4 semafoare in acelasi sens pe jumate de km(de la Neacsu pana La Mc Donalds, sau Brailei de la Papadie pana la Arcada!
    Pe Otelarilor nu exista nici unul, desi traficul este identic. Iar pe preaindelungata ctitorie de pe strada Siderurgistilor, nu au catadicsit nici macar sa astupe santurile si gropile ivite in amaratul de carosabil ingustat de lucrari in care nu sunt muncitori mai mult de 2 pe km liniar. Bataie de joc , pe banii nostri si pe timpul nostru!

    Raportează
  • postat de Cosmin Miercuri, 14 Octombrie 2020 23:25 77.111.247.*** Link la comentariu
    0
    13

    Degeaba sistemul de management al traficului cu unda verde este adaptativ si inteligent daca mințile neinteligente il omoara cu tot felul de oprelisti in contra fluidizarii circulatiei (linii continui noi la intersectii vechi, semaforizare treceri traditional nesemaforizate, sensuri unice pe strazi putin circulate, etc) și care automat fac cozi imense la putinele intersectii ramase functionale.

    Raportează
  • postat de George Miercuri, 14 Octombrie 2020 10:16 121.180.96.*** Link la comentariu
    3
    15

    Bineinteles, a trebuit ca acel contract sa se deruleze si banii sa fie cheltuiti - pentru ca apoi, ce sa vezi - am aflat ca nu se poate "implementa". Si nu ar fi de mirare sa mai fost si niste "studii de fezabilitate" inainte de asta, studii care nu au folosit la nimic. "Curat murdar, coane Fanica!"

    Raportează
  • postat de Vica de pe 11 Siret Miercuri, 14 Octombrie 2020 09:30 93.122.251.*** Link la comentariu
    2
    19

    "Implementarea undei verzi nu este posibila" la Galati!

    In schimb, a generat UNDA VESELA, galatenii suportand zilnic consecintele pe la semafoare montate aiurea, fara sens!

    Pai inainte de bune intentii, pentru fluidizarea traficului, si a temei de proiectare, nu s-a facut un studiu tehnic, luandu-se in calcul toate elementele, cel mau important fiind cresterea numarului de vehicole, fezabilitatea in general?!

    Cum poti sa finantezi un proiect de acest gen numai ca o firma de specialitate vine la primarie cu asemenea proiect, promite fluidizarea traficului, fara ca beneficiarul sa verifice verdicitatea ducerii la capat in sensul scopului proiectului, se executa lucrarea, nimeni nu stie ce fel de receptie s-a facut la terminarea lucrarilor, primaria da banii pe o lucrare prost facuta, care, in loc sa fluidizeze circulatia, o incurca si mai rau!

    Intrebarea este cine se face vinovat pentru banii cheltuiti aiurea din bugetul local, de ce pana acum Curtea de Conturi nu a intrat pe fir pentru a recupera banii?!!

    Toata afacerea asta cu unda verde miroase a iresponsabilitate, prostie si hotie, un proiect cu destinatie unei firme, coruptie si banul public spaguit intrat in niste buzunare, pentru care organele de ancheta ar trebui sa intre in actiune!

    Hotie la cote mari!

    Da, la Galati, nu ar fi prima, generata in primarie.

    Raportează
  • postat de Georgel Miercuri, 14 Octombrie 2020 09:28 185.100.87.*** Link la comentariu
    1
    20

    Nu cumva se face aici o gravă confuzie între noțiunea de ”perioadă de garanție” și cea de ”durată de funcționare”? Ce s-ar întâmpla dacă toate dispozitivele și aparatele tehnice s-ar strica/deregla imediat după expirarea perioadei de garanție, fiind obligatoriu necesară reglarea, revizia, reparația, sau schimbarea lor, imediat după aceasta?

    Raportează
  • postat de Ursus Miercuri, 14 Octombrie 2020 08:10 193.231.148.*** Link la comentariu
    1
    20

    Care unda verde? Care management inteligent? Si in ce ar consta mentenanta - inlocuirea lampilor arse de la semafoare? Ca de altceva, din cate se vede, nu poate fi vorba!

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro