Evaluaţi acest articol
(21 voturi)
11 comentarii

"Pe lângă lucrările de modernizare, se doreşte pietonalizarea străzii Domnească", scrie în caietul de sarcini al achiziţiei publice lansate de Primăria municipiului Galaţi pentru un studiu de trafic. Valoarea estimată a contractului este de 65.000 de lei fără TVA, criteriul de atribuire este "preţul cel mai scăzut", iar ofertele sunt aşteptate până pe 7 mai 2021.

Transformarea străzii Domnească într-o arteră pietonală - măcar la ocaziile speciale, dacă nu în weekend - reprezintă un subiect mult-disputat în rândul gălăţenilor. Administraţia locală a făcut un prim pas anul trecut, când, din 6 iunie şi până pe 13 septembrie, tronsonul cuprins între străzile Brăilei şi Navelor al arterei Domnească a fost pietonal la fiecare sfârşit de săptămână. Iată că acum mai face un pas.
Pe portalul Primăriei Galaţi, tocmai a fost lansată o achiziţie publică privind "Servicii pentru realizare studiu de trafic în vederea executării proiectului «Modernizare strada Domnească»". În caietul de sarcini se arată: "Municipiul Galaţi doreşte să modernizeze strada Domnească. Pe lângă lucrările de modernizare, se doreşte pietonalizarea străzii. Pentru aceasta se impune realizarea unui studiu de trafic care să evalueze transportul public/privat şi să identifice soluţii care să asigure condiţii optime atât pentru pietoni, cât şi pentru transport. Studiul de trafic va analiza zona cuprinsă între bulevardul Marii Uniri - strada Traian - strada Basarabiei - strada Mihai Bravu - strada Al. I. Cuza - strada Navelor", se precizează în document.
Studiul şi soluţiile de sistematizare a zonelor de impact trebuie să se bazeze pe date obţinute prin contorizarea traficului pe categorii de vehicule în cel puţin trei intersecţii relevante, al pietonilor, bicicliştilor şi al călătorilor din transportul public.
Rezultatele preconizate ale studiului de trafic vizează, în primul rând, identificarea disfuncţionalităţilor din punct de vedere al traficului auto şi resistematizarea circulaţiei prin propunerea, acolo unde este cazul, de soluţii pentru trecerea la trafic pietonal sau „share space".
Primăria aşteaptă "propuneri de resistematizare a tuturor intersecţiilor adiacente arterei principale în cazul în care este fezabilă soluţia de pietonalizare, impactul modului în care sistemul actual de transport va fi afectat de noile propuneri de sistematizare", inclusiv idei de schimbare a traseelor unor linii de transport sau înfiinţarea de trasee noi.
Reamintim că, la finele anului trecut, aleşii locali au aprobat indicatorii tehnico-economici pentru două obiective de investiţii: "Modernizare strada Domnească tronson strada Gamulea - strada Gării" şi "Reabilitare reţea de apă strada Domnească - tronson strada Eroilor - strada Gării".

Citit 4060 ori Ultima modificare Miercuri, 05 Mai 2021 02:27

11 comentarii

  • postat de Katia Marți, 04 Mai 2021 16:33 188.27.80.*** Link la comentariu
    1
    1

    Idal poate fi tot municipiul Galati pietonal. Autoturismele inclusiv de firma si ale institutiilor sa fie parcate la intrarea in oras (zona Tirighina, zona Dumitru Cantemir, zona Basarabiei si la Garboavele, respectiv calea Smardan, fosta fabrica de prefabricate beton. Din acele locuri, galatenii si vizitatorii pot alege intre telegondole, trotinete, sanii si canalizari, urmand a fi dezvoltate investitii prin atragerea de firme care sa inchirieze gondole pentru canalizari, sanii pe timp de ... zapada, etc. In oras nu vor circula alte mijloace de transport, gen autospeciale ale politiilor, salavarii, administratiei sau parlamentarilor. Toti vor practica jocul de glezna!

    Raportează
  • postat de Goe Marți, 04 Mai 2021 06:32 5.13.220.*** Link la comentariu
    2
    3

    Intr-un oras in care exista atat de putine bulevarde nu este cazul blocarii circulatiei in zilele de sarbatoare deoarece nu exista bulevard alternativ ce ar putea prelua circulatia autobuzelor,automobilelor etc.

    Raportează
  • postat de Sandu Duminică, 02 Mai 2021 17:10 89.136.0.*** Link la comentariu
    1
    14

    O zona pietonala frumoasa ar putea fi de la strada Gamulea, pe langa biserica greaca, str. Maior Iancu Fotea spre parcul Eminescu. Este foarte usor de realizat. Accesul cu masina pana la Daily Pub restrictionat doar pentru cateva masini de marfa.
    Merg zilnic pe jos pe strada Domneasca la diferite ore si observ tot felul de vitezomani, in general tineri, care circula cu viteze de peste 100 km/h.
    Politia rutiera cu radar nu am mai vazut-o de 6 luni pe acest tronson de strada.
    Daca s-ar opri traficul auto intre hotel Dunarea si str.Eroilor nu vad pe unde ar putea ocoli autobuzele si troleibuzele. Strada Cuza ar putea fi o solutie dar este ingusta.

    Raportează
  • postat de Bai nulitati din Primarie... Sâmbătă, 01 Mai 2021 17:07 185.94.192.*** Link la comentariu
    5
    24

    dar nebunia si harababura de pe Domneasca , intre str. Basarabiei si Gradina Publica ....CAND O REZOLVATI ???!!!
    Ca nu poti merge normal pe trotuar de masini cate sunt.
    Zero barat ce sunteti !

    Raportează
  • postat de ro Sâmbătă, 01 Mai 2021 11:06 5.13.207.*** Link la comentariu
    3
    36

    Orasul nu are zona centrala care sa merite sa devina pietonala. Nu are cladiri vechi in care sa functioneze localuri si sa poti deschide terase. Nu mai are trafic pietonal asa cum au toate orasele turistice. Oamenii prefera sa se plimbe prin parcuri, pe alei, pe sub copaci, nu pe strazi asfaltate, sub soarele verii. In plus poate fi grav afectata circulatia masinilor, in special cele de transport urban.
    Inainte de a se comanda aceste studii, exista un motiv credibil ca ele sa fie comandate? Iar se arunca cu banii comunitatii pe scopuri cel putin dubioase?

    Raportează
  • postat de Gălățean Sâmbătă, 01 Mai 2021 08:31 86.124.127.*** Link la comentariu
    1
    12

    Sunt curios cine va participa și cine va castigaaaa!!!

    Raportează
  • postat de dan Sâmbătă, 01 Mai 2021 07:43 5.13.180.*** Link la comentariu
    1
    29

    Inteleg initiativa , strada pietonala in zile festive sau odata pe luna ,trimestru ...

    Cum ii indemni pe pietoni sa cicule pe o strada goala ? amenajati locuri temporare pentru micii comercianti (nu chioscuri) , cu produse alimentare ale producatorilor locali , articole de artizanat , suveniruri .... etc

    Promovati initiativa si indemnati detinatorii cladirilor de pe traseu sa le faca mai ... atractive pentru admirat (nu genul de cladire de langa winmarkt , de sub nasul sectiei 2 politie )

    Identificati locuri pentru parcari mai aproape de zona pietonala, localnicii si turistii pot veni cu masina si parca in siguranta

    Gestionati devierea traficului de transport public si al riveranilor sa nu existe blocaje . (nemultumiri vor exista intotdeauna dar daca initiativa este temporara vor fi beneficii )

    Plasati mai multe pubele pentru pastrarea curateniei .... vor fi inevitabil si exceptii plimbarete care vor "scapa" ambalaje pe jos

    Raportează
  • postat de Obiectiv Sâmbătă, 01 Mai 2021 07:37 84.117.41.*** Link la comentariu
    6
    20

    Chiar nu inteleg pt ce ati mai bagat bani in reabilitarea pasajului de la Dunarea
    Bani cheltuiti aiurea!

    Raportează
  • postat de Marian Sâmbătă, 01 Mai 2021 06:22 109.166.134.*** Link la comentariu
    38
    33

    Foarte buna initiativa. Toata partea centrala ar trebui sa devina pietonala.

    Raportează
  • postat de Galatean Sâmbătă, 01 Mai 2021 05:06 5.13.244.*** Link la comentariu
    17
    38

    Autobuzele si troleiele ce mai faceti cu ele iar devieri de traseu , ca la nebuni,

    Raportează
  • postat de George Sâmbătă, 01 Mai 2021 00:16 89.136.76.*** Link la comentariu
    14
    50

    Pai daca Domneasca ar deveni pietonala, NU EXISTA ARTERA PARALELA in afara de Traian care e putin prea spre stanga si oricum prea ingusta sa preia tot traficul.

    Raportează

Lasă un comentariu

Utilizatorul este singurul responsabil de conţinutul mesajelor pe care le postează şi îşi asumă toate consecinţele.

ATENTIE: Comentariile nu se publică automat, vor fi moderate. Mesajele care conţin cuvinte obscene, anunţuri publicitare, atacuri la persoană, trivialităţi, jigniri, ameninţări şi cele vulgare, xenofobe sau rasiste sunt interzise de legislaţia în vigoare, iar autorul comentariului îsi asuma eventualele daune, în cazul unor actiuni legale împotriva celor publicate.

Prin comentariul meu sunt implicit de acord cu politica de confidenţialitate conform regulamentului GDPR (General Data Protection Regulation) şi cu Termeni si condițiile de utilizare ale site-ului www.viata-libera.ro