Transurb caută experţi pentru restructurare. Licitaţie în derulare
Foto: Marian Calestru

Transurb caută experţi pentru restructurare. Licitaţie în derulare
Evaluaţi acest articol
(15 voturi)

Potrivit datelor din portalul achiziţiilor publice, patru ofertanţi - Insol Advisor, Ceausescu & Partners, KPMG Advisory SRL şi A & C Associated – concurează pentru contractul în valoare estimată de 320.450 de lei, în cadrul unei licitaţii lansate de SC Transurb SA, operatorul de transport public în comun. Procedura are ca obiect elaborarea unui plan de restructurare, a unui test al creditorului privat prudent, întocmirea rapoartelor periodice/intermediare privind stadiul implementării măsurilor incluse în planul de restructurare pe an şi a altor documente care vor fi solicitate de organul fiscal competent.

Nu este vorba despre o restructurare de personal, ci despre o restructurare fiscală, după cum ne-a explicat directorul general al Transurb, Dorian Dumitru. Potrivit acestuia, societatea a înregistrat datorii restante către bugetul consolidat şi penalităţi şi îşi doreşte să beneficieze de facilităţile fiscale prevăzute de Ordonanţa 6/2019, modificată în luna martie a acestui an. Este vorba despre restructurarea obligaţiilor bugetare restante la 31 decembrie 2018, în cazul debitorilor care au datorii principale în cuantum mai mare sau egal cu suma de un milion lei.

Potrivit managerului, planul de restructurare fiscală şi testul creditorului privat prudent trebuie întocmite de echipa unui expert independent. Documentele trebuie depuse la Agenţia Naţională de Administrare Fiscală (ANAF), care, dacă e nevoie, poate face observaţii, de care expertul va ţine cont. „Dacă ANAF aprobă acest plan de restructurare, avem posibilitatea de reducere a datoriilor la bugetul de stat de 30 la sută, 40 la sută sau maxim 50 la sută din bază. Se reduc şi tot ce înseamnă penalităţi şi accesorii. Este un câştig foarte mare şi pentru societate, şi pentru Primărie. Eu am identificat ca problemă de gradul zero aceasta.

Dacă se aprobă acest plan de restructurare, trebuie să fim serioşi. Pe lângă faptul că trebuie să plătim la timp datoriile fiscale curente, trebuie să plătim şi din restul celor rămase, pentru că această eşalonare a datoriilor fiscale care se restructurează se întinde pe şapte ani. Ca director general, am aşteptări mari de a acest program de restructurare. Expertul va analiza nu doar partea de active, ci şi organigrama, care e din 2018”, ne-a declarat Dorian Dumitru.

Contractul licitat va fi atribuit firmei care a oferit cel mai mic preţ şi care se bucură de aprecieri favorabile.

Pentru a avea o imagine asupra situaţiei financiare raportate de Transurb la 31 decembrie 2020, pe portalul Ministerului Finanţelor, societatea a încheiat anul cu un profit net de 5.039.110 de lei. A avut o cifră de afaceri netă de 73.436.814 de lei, un număr mediu de 707 salariaţi, dar şi datorii în valoare totală de 52.509.887 de lei. 

 

Poate e nevoie de restructurare şi la atitudinea faţă de clienţi 

Dincolo de problemele de natură financiară ale Transurb, gălăţenii sunt în continuare nemulţumiţi de modul în care funcţionează transportul public în comun. Chiar dacă flota operatorului s-a primenit cu autobuze noi, întârzierile mijloacelor de transport şi nerespectarea programului afişat pe portalul Transurb sunt în topul nemulţumirilor. Şi asta în primul rând pentru că ratarea unei curse înseamnă automat, aglomeraţie şi înghesuială în mijlocul de transport.

De asemenea, desele modificări ale traseelor, anunţate de pe o zi pe alta sau în aceeaşi zi sunt tot motive de nemulţumire, chiar dacă schimbările sunt justificate de accidente de teren sau de lucrări de investiţii.

Sistemul de ticketing le dă cele mai multe bătăi de cap gălăţenilor, începând de la panourile de informare care, adesea, nu mai oferă date despre sosirea mijloacelor de transport. În ceea ce priveşte validatoarele din autobuze şi troleibuze, funcţionarea lor este o adevărată loterie. Dacă au noroc, călătorii îl nimeresc din prima pe cel care chiar îşi face treaba. Dacă nu, trebuie să se plimbe prin mijlocul de transport pentru că unele aparate nu „văd” cardul, altele ignoră biletele. De altfel, validarea tichetelor de călătorie se transformă adesea într-o aventură pentru călător.

Chiar dacă a fost introdusă plata biletelor de călătorie prin SMS, plata călătoriei cu cardul bancar, la bordul mijlocului de transport, rămâne un vis frumos. Şi, desigur, lista nemulţumirilor poate continua. Pentru că oriunde e loc de mai bine.

Citit 5632 ori Ultima modificare Luni, 05 Iulie 2021 00:00

Nu se mai pot comenta articolele mai vechi de 30 zile.